Live TV Opnemen

Dat gaat (nog) niet lukken die conversatie met @MadMaxInABottle omdat hij nog niet de vereiste aantal berichten heeft geplaatst als nieuw lid.
Die handleiding mag natuurlijk ook hier geplaatst worden @Plantje zodat iedereen daarvan kan profiteren .
 
En zo geschiedde…. Even het bijgevoegde bestand de extensie docx geven en you're good to go!
 

Bijlagen

  • Installatiedocumentatie TV Mosaic voor Ziggo.txt
    2,1 MB · Weergaven: 54
  • Like
Reacties: Lex
Dit is slechts een klein onderdeel van mijn handleiding die ik heb voor alle HTPC, home automation en systeem zaken hier in huis
 
@Plantje, gelukt hoor !

Ik had de cardreader ingesteld volgens uitleg van Hardware.info welke niet helemaal goed is.
3e switch moet inderdaad op pijl gericht staan en niet op 3,579Mhz.
Verder was de benodigde regel ([newcamd:127.0.0.1:15050:1..enz.) in dvbjcam.readers de laatste aanpassing die ik nog moest doen.

Werkt als een tierelier, de versleutelde zenders kan ik nu ook in Kodi bekijken en opnemen.

Eindelijk 1 machine waar je alles mee kunt doen/bekijken.

Plantje bedankt, dikke pluim..?
 
  • Like
Reacties: Lex en Plantje
@Plantje, gelukt hoor !

Ik had de cardreader ingesteld volgens uitleg van Hardware.info welke niet helemaal goed is.
3e switch moet inderdaad op pijl gericht staan en niet op 3,579Mhz.
Verder was de benodigde regel ([newcamd:127.0.0.1:15050:1..enz.) in dvbjcam.readers de laatste aanpassing die ik nog moest doen.

Werkt als een tierelier, de versleutelde zenders kan ik nu ook in Kodi bekijken en opnemen.

Eindelijk 1 machine waar je alles mee kunt doen/bekijken.

Plantje bedankt, dikke pluim..?
Graag gedaan! Zo zie je ook maar weer waarom ik mijn eigen handleiding maak
 
Ik heb me net nog even netjes voorgesteld zoals het hoort.
Zijn er nog meer vereiste berichten ?
Sorry, ik had voor de duidelijkheid moeten zeggen dat het aantal berichten wat je geplaatst had nog niet toereikend was om gebruik te mogen maken van pm.

Omdat sommige IPTV providers zich maar niet aan de regels willen houden (IPTV aanbieden via de PM) hebben we PM's voor nieuwe leden helaas moeten uitschakelen. Wanneer een gebruiker actief genoeg is en een x aantal dagen lid is wordt dit automatisch weer ingeschakeld. Jammer dat het zo moet. :(
 
  • Like
Reacties: Spinix
Het is opgelost en zo hebben anderen er wellicht ook nog wat aan :)

Ik moet zeggen, dat ik Kodi in combinatie met TV Mosaic een hele mooie oplossing vind. Wel zijn er nog wat verbeterpunten. Waar bij Windows Media Center zaken als TV kijken, TV opnemen enz "gewoon werkte", zijn er hier nog echt wel hier en daar wat instellingen die je moet doen. En het is regelmatig weer even zoeken.

Iets wat me nu bijvoorbeeld ontzettend tegen staat (en dat merk ik vooral bij formule 1) is de lijnen in beeld. Horizontale lijnen. En het beeld lijkt gewoon niet strak. Niet dat het korrelig is, maar in aantal frames of zo lijkt er wat te missen. Die horizontale lijnen is vooral bij snel bewegende beelden.
 
Ik heb naar mijn smaak mooi beeld met de HDhomerun, TVmosaic en Kodi. Ik merk zelfs geen verschil als ik schakel tussen kijken via Horizon box of Kodi.
Komt misschien omdat ik als TV nog een 'gewoon' HD scherm heb. Af en toe leek het beeld wat te wisselen tussen lichter en donker maar door de tv instellingen wat aan te passen lijkt dat ook te zijn verdwenen. Verder gebruik ik een wat duurdere coax kabel (vergulde stekkers) om de HDhomerun met antenne aansluiting te verbinden, maar of dat van invloed is? Ik denk maar zo alle beetjes helpen.
Heerlijk zo met 1 afstandbediening schakelen tussen TV, dan weer even een serie of film vanaf de NAS bekijken.

Nu nog uitvinden of het mogelijk is om live tv te pauzeren.
Post automatically merged:

Sorry, ik had voor de duidelijkheid moeten zeggen dat het aantal berichten wat je geplaatst had nog niet toereikend was om gebruik te mogen maken van pm.

Ah oke, duidelijk en begrijpelijk!
 
  • Like
Reacties: Spinix en Lex
Ben ook nog steeds erg tevreden met de hdhomerun met tvmosaic en de cardreader oplossing + installatiehandleiding van plantje. Werkt al sinds installatie superstabiel!
 
  • Like
Reacties: Lex en Plantje
Live tv pauzeren uiteindelijk ook snel gevonden, bleek dat ik in de Addon TVmosaic/DVBlink binnen Kodi in tabje Stream 'Inschakelen tijdsprong' moet aanvinken. Tot nu toe werkt het stabiel, pauzeren .. opnemen enz.

Wat me helaas nog steeds niet lukt is om op een andere pc ook de versleutelde zenders te kunnen bekijken, tenminste niet binnen Kodi.
Binnen TVmosaic op server pc poortvrijgave ingesteld. Getest en de poorten 9270/9273 staan open. Op de client pc TVmosaic handmatig ingesteld op ip adres van server pc. Start ik op de client pc TVmosaic op dan kan ik ook de versleutelde zenders bekijken. In mijn beleving zit ik op de client pc gewoon naar de TVmosaic server te kijken omdat alle instellingen enz. gelijk zijn aan degene op de TVmosaic server pc.
Wil ik vervolgens binnen Kodi op de client pc de tv zenders bekijken dan krijg ik bij de versleutelde zenders geen beeld. In de Kodi addon van de client pc user/wachtwoord ook toegevoegd. Voor de zekerheid nog even de DVBjcam bestandjes naar de client pc gekopieerd. Of moet ik dan ook NewsCS met eventueel een cardreader op de clientpc geïnstalleerd hebben ? Klinkt mij niet logisch omdat ik zoals eerder vermeld op de clientpc binnen TVmosaic zelf wel de versleutelde zenders kan bekijken.

Maak ik een denkfout of kan wat ik wil simpelweg niet ? ?
 
Ons hier op een dwaalspoor brengen ??

IP server adres goed in Kodi en poort 9270 ingesteld in de addon ?

Onderstaande kan je ongedaan maken, is alleen op server benodigd, niet op de client.
Voor de zekerheid nog even de DVBjcam bestandjes naar de client pc gekopieerd. Of moet ik dan ook NewsCS met eventueel een cardreader op de clientpc geïnstalleerd hebben ?
 
Dat was zeker niet de bedoeling! ☺

IP server adres in de Kodi addon staat ingesteld op poort 9270.

Op 1 of andere manier neemt Kodi op de client pc de TVmosaic instellingen niet over. Zenderindeling klopt ook niet bijvoorbeeld. Normaal gesproken neemt Kodi de zenderindeling van TVmosaic over. Ik heb al eens alle data gecleared in Kodi bij de PVR & Live TV algemene instellingen de GIDS gegevens al eens helemaal gewist... maar helaas niets mag baten. Zet ik op client pc de TVmosaic instelling weer rechtstreeks op HDhomerun, dus als server pc instellen dan werkt het wel goed, behalve dan de versleutelde zenders bekijken uiteraard.

Server pc is Win10, client pc is win7 maar dat zal toch niet uitmaken, immers versleutelde zenders op client pc direct in TVmosaic bekijken lukt wel.

't Is me een raadsel ?
 
Stel je Kodi settings in op Expert mode, dan zie je alle settings die beschikbaar zijn voor de PVR.

Neem aan dat je wel de allerlaatste versie van Kodi op je Client hebt ?
 
Shooot.. goed lezen MadMax. ?

Het IP adres in Kodi addon op client pc moet ook het IP adres van de server pc zijn en niet de standaard 127.0. enz..
Nu werkt het wel!

Thnks Montoya !! ?