Live TV Opnemen

Mooi zo, dan zou je wel uit de voeten moeten kunnen met mijn handleiding. Het is nog verre van perfect en er zitten wat verwijzingen naar websites in, maar het is een begin. Ik vind het altijd wel fijn om handleidingen te maken voor mijn specifieke situaties. Handleidingen op internet zijn vaak wat samengeraapt, er zitten dingen in die wellicht niet nodig zijn en er zitten vaak ook dingen in die helemaal niet op mij van toepassing zijn.

Kun je me een PB sturen met een E-mail adres? Dan deel ik daar de handleiding mee.


Dat heeft ie ook.

Beste Plantje,
Ik ben pas sinds kort lid. Had voorheen nog W7 met mediacenter. Werkte prima voor mij. Maar aangezien de support voor W7 gaat stoppen - toch alle PC's maar over gezet op W10. De HTPC nu ook W10 - geen mediacenter meer - en dus voorzien van Kodi. En live TV... met een Anysee E30 heb ik nu wel een paar zenders, maar de meesten ontbreken. Mijn Provider is Caiway. Nu lees ik dat jij veel handleidingen heb gemaakt. Zit daar toevallig één bij die voor mij nuttig zou zijn? NB: ik wil graag netjes TV kunnen kijken - dus met een tuner en een betaalde CI-kaart. Ik wil mij graag eerst verder "inlezen" voordat ik ga investeren. BVD.
 
Gun IPTV nog heel even, als er straks geconcurreerd wordt krijg je dat je met 2 of 3 mensen tegelijkertijd mag kijken.
Hmm, ik weet niet welke iptv aanbieders jullie hier bedoelen maar ik denk dat als Brein de kans krijgt, is het gedaan met de iptv aanbieders.
 
Beste Plantje,
Ik ben pas sinds kort lid. Had voorheen nog W7 met mediacenter. Werkte prima voor mij. Maar aangezien de support voor W7 gaat stoppen - toch alle PC's maar over gezet op W10. De HTPC nu ook W10 - geen mediacenter meer - en dus voorzien van Kodi. En live TV... met een Anysee E30 heb ik nu wel een paar zenders, maar de meesten ontbreken. Mijn Provider is Caiway. Nu lees ik dat jij veel handleidingen heb gemaakt. Zit daar toevallig één bij die voor mij nuttig zou zijn? NB: ik wil graag netjes TV kunnen kijken - dus met een tuner en een betaalde CI-kaart. Ik wil mij graag eerst verder "inlezen" voordat ik ga investeren. BVD.
Ik heb zelf de hd homerun en 2 anysee e30's eraan hangen. Heb destijds een externe kaartlezer gekocht voor het decoderen toen ik een nieuwe kodi htpc ging bouwen (ivm de hd homerun). Dat is die crystal phoenix ( ) lezer waar in dit topic over gepraat wordt. De anysee drivers worden door win10 zelf geïnstalleerd en dan hoef je de ingebouwde lezer in de e30 niet meer te gebruiken
Verder gewoon exact de handleiding van plantje volgen en de newcamd en tvmosaic op die manier instellen en dan werkt alles prima met e30 en hdhomerun.
Hopelijk heb je hier iets aan ?
Post automatically merged:

Samenvattend:
- gebruik je huidige htpc met win 10
- koop die crystal phoenix kaartlezer.
- stop je ci kaart in die kaartlezer en configureer em samen met newcs zoals beschreven in de handleiding van plantje paar pagina's terug
- koop tvmosaic volledige versie (ivm pauzeren en opnemen). Betaal je eenmalig voor.
- volg de handleiding van plantje en wen even aan kodi ipv media center.

Ik ben exact op dezelfde overgestapt en nog geen moment spijt gehad ?
 
Laatst bewerkt:
En zo geschiedde…. Even het bijgevoegde bestand de extensie docx geven en you're good to go!
Hmm, staat een andere naam in het .doxc vraag mij af of dat de bedoeling is?

Wat anders, kijk al jaren met een DVD S kaart van digital devices en een CD abbo, WMC naar mijn satteleit kanalen. tot tevredenheid tot nu. want WMC houd een keer op en ik merk al af en toe dat MS de EPG data niet echt goed meer bijhoud, vooral de buitenlandse zenders. Maar ja wat wil je satteliet, veel kanalen.

Nu kijk ik dus ook regelmatig naar een andere setup en kodi lijkt mij voorlopig de winnaar. En test met zo'n goedkoop iptv via ALiexpress en dat werk redelijk via PVR simple iptv client. maar dan kan je weer niet opnemen (dus niet een vinkje bij de provider dat je het nog eens mag kijken grrr)

Maar nu komt mijn vraag, ik heb ook TVmosaic en kan je dan IPTV en de sat kanalen samenvoegen binnen KODI. Heb een goede Windows nas maar dan moet ik dus mijn sat ontvanger inclusief de sat kabels verplaatsen om ea samen te voegen kost wat boor en sloop-werk, vandaar mijn twijfel.
 
Wat bedoel je hier mee? Een andere naam dan Plantje? Dat kan heel goed kloppen, want dat is niet mijn echte naam ;)

Ik deed de aaanname dat je jouw naam die in dat document staat hier niet openbaar wil zetten. Sorry voor de aanname.
 
Die naam in het document mag ook best openbaar worden. Doe daar niet zo moeilijk over. Persoonlijke berichten sluit ik ook altijd af met "Rudi Hendrix" Ik heb me jaaaaaren geleden de naam "Plantje" online aangemeten en dat hou ik er nog steeds in.
Op het forum dat ik zelf host geeft dat ook wel eens wat verwarring...ze worden op het forum aangesproken door Plantje en krijgen een mail van Rudi Hendrix :)
 
Het is gewoon helemaal gelukt! TV Mosaic draait met daarbij DVBJCam. Cool! En mijn vrouw heeft er niets geen last van gehad want die is zwemmen met de kindjes. Goed voor de WAF!

Wel opletten: je moet eerst de boel geactiveerd hebben voordat het over het netwerk werkt. En tot die tijd werkt decryptie middels DVBJCam ook niet.

Hi Plantje,

Ik heb al een tijdje ruzie met LibreElec (verouderde non-accelerated videoweergave bij Netflix), waarbij het DVB-C (Ziggo) kijken wel goed ging (TVHeadend + OSCAM)... Nu overgestapt naar Windows 10 met TVMosaic, maar ik kom er niet helemaal uit. Ben erg geinteresseerd in jouw write-up/handleiding.

Voor de volledigheid mijn specs:
- DVB-C bij Ziggo
- Asus H170I-PRO
- Intel Core i3-6100T @ 3.20 GHz
- 8GB @ 2133 MHz
- SSD storage
- Digital Devices Cine C/C2/T/T2-V7
- Smargo Smartreader V2
- Windows 10 Pro x64
- TVMosaic
- DVBJCamd
 
Hi Plantje,

Ik heb al een tijdje ruzie met LibreElec (verouderde non-accelerated videoweergave bij Netflix), waarbij het DVB-C (Ziggo) kijken wel goed ging (TVHeadend + OSCAM)... Nu overgestapt naar Windows 10 met TVMosaic, maar ik kom er niet helemaal uit. Ben erg geinteresseerd in jouw write-up/handleiding.

Voor de volledigheid mijn specs:
- DVB-C bij Ziggo
- Asus H170I-PRO
- Intel Core i3-6100T @ 3.20 GHz
- 8GB @ 2133 MHz
- SSD storage
- Digital Devices Cine C/C2/T/T2-V7
- Smargo Smartreader V2
- Windows 10 Pro x64
- TVMosaic
- DVBJCamd
Moet goed komen! Ga hem zo snel mogelijk delen! Heb het wel even pokke druk met werk enz
 
Vreemd, ik had een bemiddeling opgestart in de respectieve postvakjes .
Nee, bij het versturen van het bericht kreeg ik een melding in de trant van "de gebruiker NebulaH accepteert geen binnenkomende berichten"
Dus jij als mod mag ons beiden een bericht sturen, maar ik als gebruiker naar hem niet. Zoiets zal t zijn
 
@Plantje bedankt voor het delen. Ik loop nu tegen mijn Smargo v2 beperkingen aan onder Windows 10 (niet zichtbaar als COMx poort). Firmware is up-to-date en custom label toegevoegd. Wil geen gezeur meer, dus heb maar een TBS3102 5 Crystal Phoenix Card Reader besteld.
 
@Plantje bedankt voor het delen. Ik loop nu tegen mijn Smargo v2 beperkingen aan onder Windows 10 (niet zichtbaar als COMx poort). Firmware is up-to-date en custom label toegevoegd. Wil geen gezeur meer, dus heb maar een TBS3102 5 Crystal Phoenix Card Reader besteld.
Dat is zo'n smart mouse, toch? Zoiets heb ik van mijn broer ook gekregen. Hij was ook begonnen met de Smargo, maar veel meer tevreden over deze
 
@Plantje : Na ontvangen van de TBS2102 Phoenix card reader was het volgen van de handleiding zo gedaan. Alles werkt nu helemaal naar wens: DVB-C Ziggo via Kodi, Netflix via Chrome-plugin op Kodi, dus ik ben helemaal happy ^_^
 
  • Like
Reacties: Plantje
@Plantje : Na ontvangen van de TBS2102 Phoenix card reader was het volgen van de handleiding zo gedaan. Alles werkt nu helemaal naar wens: DVB-C Ziggo via Kodi, Netflix via Chrome-plugin op Kodi, dus ik ben helemaal happy ^_^
Gaaf!

Had je nu een HD Homerun met 4 tuners? Die heb ik nog één liggen, maar moet ik nog steeds aansluiten. Weet alleen niet of één kaartje meer dan 3 tuners tegelijk kan decrypten. Heb wel eens gehoord dat 3 het maximum is.

Werkt Netflix een beetje lekker in Kodi? Kodi gebruik ik tegenwoordig alleen voor Live TV, opgenomen TV en foto's. Muziek niet meer sinds ik Spotify heb... dus eigenlijk totaal zinloos 120GB aan muziek gehamsterd in de afgelopen tientallen jaren. :)

En ik ben een beetje aan het kijken waar ik nog wat moet verbeteren... In mijn setup loopt live TV en opgenomen TV vaak niet 100% soepel. Dat merk ik vooral bij dingen als Formule 1 enz. En je ziet het heel duidelijk als je zo'n ticker onder in beeld hebt (zoals bij CNN, RTL Z of sommige aftiteling)
En dat is super lastig te trouble shooten! Geen idee of het netwerk is, grafische kaart, TV, HDD, tuners, CPU, geheugen, bekabeling...of een combinatie van één van die dingen.
En zo eens in de tijd is YouTube een drama als ik het afspeel op Edge en myTube; op Google Chrome doet ie het dan wel soepel.

Nu heb ik op het moment mijn HTPC zowel als front end als als server voor mijn tuners, maar dat zou geen probleem mogen zijn. En ik snap ook wel: als ik daar een dikke machine met de nieuwste i7 en 16GB aan RAM neerzet dat ik waarschijnlijk geen problemen heb, maar dat lijkt me zwaar overkill!
Ik heb ook even geprobeerd met een Xiaomi Mi Box S als front end, maar een heel groot nadeel daar was, dat dingen als Nextgen reader (op Feedly) niet werkte en ik niet simpel kon browsen. Nu heb ik inmiddels gezien, dat dat vrij simpel te sideloaden is. Ander nadeel was, dat een simpele slide show van alle foto's in Kodi (die dan dus op mijn HTPC staan) via SMB gewoon niet werkte. Heel Kodi liep er op vast!

Mocht iemand daar nog tips hebben dan hoor ik het graag :)
 
Gaaf!

Had je nu een HD Homerun met 4 tuners? Die heb ik nog één liggen, maar moet ik nog steeds aansluiten. Weet alleen niet of één kaartje meer dan 3 tuners tegelijk kan decrypten. Heb wel eens gehoord dat 3 het maximum is.

Werkt Netflix een beetje lekker in Kodi? Kodi gebruik ik tegenwoordig alleen voor Live TV, opgenomen TV en foto's. Muziek niet meer sinds ik Spotify heb... dus eigenlijk totaal zinloos 120GB aan muziek gehamsterd in de afgelopen tientallen jaren. :)

En ik ben een beetje aan het kijken waar ik nog wat moet verbeteren... In mijn setup loopt live TV en opgenomen TV vaak niet 100% soepel. Dat merk ik vooral bij dingen als Formule 1 enz. En je ziet het heel duidelijk als je zo'n ticker onder in beeld hebt (zoals bij CNN, RTL Z of sommige aftiteling)
En dat is super lastig te trouble shooten! Geen idee of het netwerk is, grafische kaart, TV, HDD, tuners, CPU, geheugen, bekabeling...of een combinatie van één van die dingen.
En zo eens in de tijd is YouTube een drama als ik het afspeel op Edge en myTube; op Google Chrome doet ie het dan wel soepel.

Ik heb een Digital Devices Cine C/C2/T/T2-V7 kaart met 2 tuners er op. Maar Digital Devices heeft PCI-e kaarten die tot 8 tuners gaan. Ik durf niet te zeggen of je met de Ziggo kaart ook meer dan twee kanalen kunt decoderen. Lijkt me van wel eigenlijk, zolang je timing voor elk kanaal maar netjes in de tijd verschoven is.

Nee Netflix in Kodi zuigt, maar daarom gebruik ik onderhuids gewoon Google Chrome met een plug-in voor kodi. M.a.w. moet alt-F4 gebruiken om terug te gaan naar Kodi, maar dat vind ik een hack waar mee te leven is.

Heb je al eens naar De-interlacing opties gekeken. Als je streperig beeld hebt bij snelle beelden, staat dit meestal niet aan. Youtube gaat natuurlijk wel goed, omdat die bron niet interlacing is :)

Je SMB probleem weet ik zo ook even niet te beantwoorden... :-/