Local omzetten samsung tv

peters

Forumlid
7 okt 2016
8
0
1
74
Ik heb een Samsung smart tv uit Italië gekocht.de ju6800 smart tv 60 inch.
Weet iemand hoe ik hem moet omzetten naar nl norm. Ivm pas en ci+.
 
Al bij Samsung Nederland geprobeerd een software upgrade te versieren:
 
  • Like
Reacties: Spinix
Misschien dit even doorlezen...


Gaat over tv's uit Duitsland maar neem aan dat het principe hetzelfde is....

Citaat uit de link:

Pre-Stap
Pak een lekkere bak koffie. Dit geheel kan in 2 minuten, maar pak er 10 om zeker te zijn dat je voorzichtig te werk gaat. Nee niet de koffie, maar onderstaande stappenplan
You must be registered for see images

Zet je TV uit. Heb zelf even het stroom eraf gehad (voor wat het waard is).
Haal CI+ module uit tv. COAX direct op de televisie.

Stap 1 (back-end menu betreden)
TV aandoen en op zender 1 zetten. (Er wordt overal gezegd, zet tv op nederland 1, maar ik ontving op 1; AT5 omdat ik nog geen toegang had tot het volledige tv pakket).
Zet de televisie uit, wacht 1-2 minuten en druk: INFO + SETTINGS (Men spreekt ook weleens van MENU (Huisje) Maar dit werkte bij mij niet) + MUTE + POWER.

Stap 2 (kleine aanpassing in het menu)
De aanpassingen in eerdere posts lijken 2018+ modellen wat gedateerd of waren gewoonweg niet van toepassing op de mijn aangeschafte televisie.
- Ik ben naar MRT OPTION gegaan.
- Language set gewijzigd naar: Nederlands (of NL / DUT).
- Region geselecteerd, en opnieuw gezet naar: PANEURO (Hier valt NL namelijk ook onder)
- PnP Language: Deze viel mij op, want stond eerst op DEU, en na opnieuw kiezen PANEURO stond deze op ENG. Deze heb ik vervolgens gewijzigd in: DUT (of NL / Nederlands).

Stap 3 (factory reset)
Vervolgens ben ik met de return knop terug gegaan naar het hoofd menu van dit backend menu.
Toen op de bovenste keuze: RESET FACTORY gedrukt.

Stap 4 (opnieuw instellen)
De TV leek na de factory reset uit te staan, heb 1-2 minuten gewacht, en de TV opnieuw opgestart.
Bam! Nog geen resultaat
You must be registered for see images

Geen stress. Ben het menu weer doorlopen. Taal: Nederlands geselecteerd. Wifi ingesteld. En dan komt de kabel instelling. Oostenrijk, Duits of Zwitserland. Hier weer voor Duits gekozen. Kabel > Digitaal > (huh UPC? Ik kies "Overig" > Alles/compleet.

Setup complete, en de TV start op. En daar was AT5 weer op zender 1.

Nu komt de final touch, het puntje op de i, wat voor mij de kers op de taart werd
You must be registered for see images


Steek de CI+ kaart in de televisie (negeer foutmelding nog heel even);
Ga naar menu/zenders/automatisch afstemmen.
Stel in: Antenne: Kabel / Digitaal & Ander
Startfrequentie: 116750 / Stopfrequentie: 880750
Symboolfreq: 6900 en Modulatie 64QAM. Opslaan/Return.

Er komt nu een moment dat je ergens je netwerk id moet invullen. Of omdat er een popup komt, of je moet even kijken in het zendermenu.
In mijn geval als ziggo gebruiker, werd dat NETWERK 5555 & Frequentie 474000.
Nadat ik dit had ingevuld, ga je nu automatisch zenderzoeken:
Kabel > Digitaal > UPC (of Overige) / Modus Volledig / Alle zenders.

Hopsakee. 351 nieuwe zenders en een werkende CI+ module
You must be registered for see images
.


Lang verhaal, maar mocht het werken zeker de moeite waard. Volgende TV gewoon weer via Amazon
You must be registered for see images


Voor wat het waard is, hielp mij met het toegang krijgen tot het back-end menu, waar ik eerst wat struggles mee had.
 
  • Like
Reacties: Spinix