Locatie informatie

Ellis2by2

Forumlid
23 jun 2018
6
2
6
39
Hallo

Inmiddels heb ik al heel wat filmpje bekeken en uitgeprobeerd, op deze site van alles gelezen en gedaan, en toch lukt het niet....
Daarom ben ik inmiddels ook aardig gefrustreerd dat ik de box van mijn ouders niet aan de praat krijg.
Het gaat om de De MXQ PRO Android mediaspeler KODI tv box iFull HD Android 7.1 en Kodi 17.4 al voor geïnstalleerd.
Ik heb Kodi Krypton er nu opgezet.
Maar ik blijf de melding: kan geen locatie informatie ontvangen.
Wat doe ik fout!?!?!
Ik word er echt helemaal gek van ben er nou al 4 dagen mee bezig.

Heel erg bedankt alvast voor jullie meedenken.

Ps graag in Jip en Janneke taal ik ben echt een leek!
 
Ps graag in Jip en Janneke taal ik ben echt een leek!
Volgens mij doen we dat al voordat je een topic kunt maken:
https://kodi-forum.nl/threads/werkt...niet-meer-lees-dan-eerst-dit-topic-door.5436/

- Krijg je de melding "Kan niet verbinden met opslag (Unable to connect)" of "Verbinding mislukt" dan is de Repo URL offline en zou je dus een andere moeten zoeken!

Wat dus betekent dat de URL van de add-on die je wilt installeren offline is, even googelen naar een nieuwe URL.
 
Volgens mij doen we dat al voordat je een topic kunt maken:
https://kodi-forum.nl/threads/werkt...niet-meer-lees-dan-eerst-dit-topic-door.5436/



Wat dus betekent dat de URL van de add-on die je wilt installeren offline is, even googelen naar een nieuwe URL.

Oké maar ik heb al heel veel verschillende add-ons geprobeerd en niks wil.
Welke zou ik het beste kunnen proberen dan?
Ik zal even een foto van de melding die ik steeds krikg bijvoegen
Post automatically merged:

You must be registered for see images attach
 
Niet super actueel maar toch wel erg handig.

 
Je zou om te testen de URL in je browser kunnen invoeren. Krijg je dan wel verbinding, dan weet je in ieder geval dat de URL werkt. Eventueel kun je van daaruit de repository downloaden en opslaan op je interne geheugen of SD kaartje. Kun je de repo van daaruit installeren
 
  • Like
Reacties: B. web en Lex
Je zou om te testen de URL in je browser kunnen invoeren. Krijg je dan wel verbinding, dan weet je in ieder geval dat de URL werkt. Eventueel kun je van daaruit de repository downloaden en opslaan op je interne geheugen of SD kaartje. Kun je de repo van daaruit installeren
Oke dat zal ik even proberen, dank je!
Post automatically merged:

Ik had nog een vraag......omdat het nog niet gelukt is.

Als ik Kodi via Playstore heb gedownloade, dan kan ik toch gewoon een Addon gaan installeren?
Of vergeet ik iets?
 
Oke dat zal ik even proberen, dank je!
Post automatically merged:
Ik had nog een vraag......omdat het nog niet gelukt is. Als ik Kodi via Playstore heb gedownloade, dan kan ik toch gewoon een Addon gaan installeren? Of vergeet ik iets?
Onbekende bronnen moet je eerst inschakelen voordat je eigen add-ons of repositories kunt toevoegen.

Daarna kan je op zoek gaan naar een actuele add-on en repository en een werkende url daarvan. Test eerst op een pc de url in een browser om te controleren of die online is. Hier vind je een oud voorbeeld met een inmiddels niet meer werkende Repository URL: https://kodi-forum.nl/threads/add-ons-zoeken-en-installeren-binnen-kodi.5410/ Gebruik google en zoek bijvoorbeeld op "Popular Kodi Add-ons" of "Trending Kodi Add-ons" dan vind je vast wel buitenlandse sites met werkende Repository URL's.
 
  • Like
Reacties: Shaman