Opgelost Maar 3 minuten beeld

Colt4u

Gevorderd
18 mei 2017
62
18
6
61
Welke zender ik ook kies, na ongeveer 3 minuten stopt het beeld. Ga ik dan naar een andere zender, stopt deze ook weer na een korte tijd. Ik heb zojuist Kodi/Rise up build geupdate maar weet niet of het daar aan ligt of aan de provider (Hiptv). Weten jullie hier meer van of klinkt het bekent?
 
Zou niet aan HipTV moeten liggen. Denk dat er in je box wat fout gaat, via welk apparaat kijk je IPTV?
 
Inderdaad de Xiaomi box met Kodi 17.
En dan via IPTV simple client, de addon in Kodi?
Als het goed is heb je een link gekregen. Download de M3U lijst en vervolgens kan je deze even als test inladen op je laptop via VLC player. Kijken of de stream ook wegvalt na 3 minuten.
VLC kan downloaden via:
 
Ik heb beide eens helemaal gereboot, TV box en Kodi. Nu blijkt mijn IPTV Simple Client niet goed te werken. Als Kodi opstart krijg ik meteen te zien dat 5600 (of zoiets) kanalen geladen zijn. Als ik naar Live tv ga krijg ik een leeg menu te zien en komt de melding PVR manager wordt opgestart en die blijft op 0% hangen.
 
5600 kanalen in PVR simple client is erg veel en duurt lang om te laden. Blijft hangen en dan schiet hij door. Dus heb geduld. Mocht je android hebben, dan raadt ik Perfect Player aan. Veel snellere laadtijden.
 
  • Like
Reacties: davevanduffelen
Ik heb nu Perfect Player geinstalleerd en blijft het beeld elke 50 seconden hangen en krijg ik even het tekentje dat ie aan het laden is. Maar ik heb een 50mb aansluiting en bekabeld (geen wifi) dus zou toch helemaal geen probleem moeten hebben. Maar eens naar de provider (Telfort) gaan bellen of zij het eens nakijken.
 
5600 kanalen in PVR simple client is erg veel en duurt lang om te laden. Blijft hangen en dan schiet hij door. Dus heb geduld. Mocht je android hebben, dan raadt ik Perfect Player aan. Veel snellere laadtijden.
Ja wat is lang ! binnen 1 minuut is Hiptv hier geladen ,dat is een oude discussie die hier vaker gevoerd is ..waarom bij de een snel en de ander kan gerust eerst met de hond gaan wandelen voor het kijkfeest begint.
 
  • Like
Reacties: Spinix
Heb je een kale kodi instalatie vanaf google play gedaan of was kodi al vooraf geinstaleerd?
Bij pre instalatie zie je vaak dat alle add-ons actief zijn. Verwijder kodi is in het geheel en instaleer hem opnieuw.
Kijk verder naar de apps op je box die je niet gebruikt en deinstaleer die ook, denk dan aan zaken als twitter, facebook etc
 
Het was een kale installatie en vorige week werkte alles nog goed. Ik ga morgen met de provider bellen.
 
Het was een kale installatie en vorige week werkte alles nog goed.je I Ik ga morgen met de provider bellen.
Doe eens een speedtest via speedtest.net. Let wel op, Telfort biedt geen ondersteuning voor je IPTV provider. Zolang je internetsnelheid goed is en alles naar behoren werkt, dan houdt het voor hun gewoon op.
 
Speedtest geeft 95.5 Mbps downloaden aan en 110.9 Mbps uploaden dus daar zou het probleem ook niet moeten zitten
 
Ik heb nu Perfect Player geinstalleerd en blijft het beeld elke 50 seconden hangen en krijg ik even het tekentje dat ie aan het laden is. Maar ik heb een 50mb aansluiting en bekabeld (geen wifi) dus zou toch helemaal geen probleem moeten hebben. Maar eens naar de provider (Telfort) gaan bellen of zij het eens nakijken.
Misschien Instellingen op hardware decoder op Perfect Player.
 
Kijk eens met een continuous ping ping [ip-adres] -t of je vreemde verschillen ziet
Test eens met een andere DNS bv van google 8.8.4.4 en 8.8.8.8
en doe eens een test met een vpn verbinding, wellicht last van traffic shaping.
 
  • Like
Reacties: Colt4u
Colt4U,
Ik heb ongeveer dezelfde setup als jou. Mi box met HIPTV en Provider Telfort.
Zowel Perfect Player (decoder op auto) als het nu gebruikte Smart IPTV (werkt beter met de Mi Box afstandsbediening) lopen perfect.
Dit alles alleen via Wifi (is zeer snel op de Mi Box). Misschien jou vaste Lan er eens tussen uit halen (gaat tenslotte via USB omweg).
 
Kijk eens met een continuous ping ping [ip-adres] -t of je vreemde verschillen ziet
Test eens met een andere DNS bv van google 8.8.4.4 en 8.8.8.8
en doe eens een test met een vpn verbinding, wellicht last van traffic shaping.
Met de continious ping krijg ik waarde van time<1ms TTL=63

Hoe ik DNS en VPN verrbinding kan testen weet ik niet,