MAG 410 iemand al ervaring mee?

rik

Forumlid
18 jun 2016
14
9
6
36
Hallo is er al iemand die ervaring heeft met de MAG 410 lijkt me wel een leuk apperaat ivm android 6. Ben benieuwd of hij net zo soepel speelt als een normale mag 256.
 
110 Euro is best aan de prijs en de Android versie is al weer verouderd
 
Gisteren de mag 410 gekocht.
De instellingen zijn helemaal anders.
Ziet er goed uit maar ben nog aan het uitzoeken hoe en waar ik iptv kan instellen.
Groetjes
 
Ik,heb de Mag 351/352 getest, 4K

Werkt zoals de andere Mag 254 256, enig probleem is dat de kanaalkeuze zo,snel werkt dat het moeilijk is om in de kanaallijst de gewenste zender te kiezen,
Heb nog niet gevonden hoe dat minder gevoelig in te stellen.
Behalve dat probleem verder prachtig beeld,
 
Gisteren de mag 410 gekocht.
De instellingen zijn helemaal anders.
Ziet er goed uit maar ben nog aan het uitzoeken hoe en waar ik iptv kan instellen.
Groetjes
Jij bezit denk ik als eerste een Mag 410 wat me zo bekend is ,dus alle bijzonderheden positief of negatief van deze speler zijn wij erg benieuwd naar indien mogelijk :)
 
De Mag 410 valt tot nu toe tegen.
Bij de anderen mag's wordt portal bij de settings ingegeven bij de Mag 410 gaat dit niet.
Dat kan enkel via apps die je moet downloaden zoals Magic cast, magic player, stalker ...
De app's moet je downloaden via Magic store.
Er zijn nog niet veel app's beschikbaar.
Hopelijk komt er snel een update.
Groetjes
 
Volgens de info op de Infomir website zijn die toch standaard al geiinstalleerd?
Heb je nu al een m3u ... kunnen inbrengen?
The set-top box comes with the pre-installed Stalker Player for watching TV channels and movies; there is also a suite of proprietary applications: Setup Wizard, MAGic Launcher, MAGic Store, MAGic Files, MAGic Cast (the list will be updated in upcoming revisions).
 
Hallo Bigor.
Ik kan via het portal niets inbrengen.
Al meerdere keren een reset gedaan maar alles blijft hetzelde.
Enkel met VLC kan ik m3u inbrengen bij de rest lukt het niet.
Bij Stalker Player lukt het niet daar moet je een gebruikersnaam en wachtwoord ingeven.
Zie foto's app's en menu...
 

Bijlagen

  • P1040690.JPG
    P1040690.JPG
    312,8 KB · Weergaven: 74
  • P1040692.JPG
    P1040692.JPG
    253,7 KB · Weergaven: 69
  • P1040693.JPG
    P1040693.JPG
    355,8 KB · Weergaven: 68
Laatst bewerkt:
Die 410 is geen groot succes, mensen verwachten een MAG menu maar blijken alsnog een stalker add on in Kodi te moeten gebruiken om hun MAG account te kunnen gebruiken.

Ik heb een hogere pet op van de 351/352 eerlijk gezegd.
 
  • Like
Reacties: Bigor
Ik,heb zo een mag 352, heb enkel bij dit toestel als probleem dat bij het kanaaloverzichtpagina dit heel snel verdwijnt en de zenderselectie moeilijk loopt doordat je bijna geen tijd hebt om te scrollen en zenderkeuze te maken. Kan dit ergens bij de instellingen worden aangepast?

Voor het overige , prima,beeldkwaliteit en stabiel
 
Het toeval wil dat Eric net iets heeft geplaatst voor de 256 ..wellicht kun je daar iets mee of even wachten op zijn volgende tutorials.

We hebben inmiddels zélf een handleiding gemaakt voor de MAG 256, hier is het filmpje:
You must be registered for see medias

Er volgen spoedig meer tutorials voor diverse MAG modellen, ook voor de buffer- en resolutie instellingen.
 
Ik heb de 410 gekocht en kan deze niet aanraden. Het model zit nog volledig in de kinderschoenen en loopt regelmatig vast.
Ik heb ook de Formuler Z-Prime welke volgens veel topic verouderde Android heeft.
Toch deze steekt kwa werking met kop en schouders uit boven het nieuwste model van Informir.
Kortom, ik ben terug gegaan naar mijn MAG 256 en de Formuler.
Wie belangstelling heeft kan de MAG 410 zo van mij overnemen, zit nog nieuw in doos.
 
Ik heb de 410 gekocht en kan deze niet aanraden. Het model zit nog volledig in de kinderschoenen en loopt regelmatig vast.
Ik heb ook de Formuler Z-Prime welke volgens veel topic verouderde Android heeft.
Toch deze steekt kwa werking met kop en schouders uit boven het nieuwste model van Informir.
Kortom, ik ben terug gegaan naar mijn MAG 256 en de Formuler.
Wie belangstelling heeft kan de MAG 410 zo van mij overnemen, zit nog nieuw in doos.
Dan mag je hem hier wel in de aanbieding zetten https://kodi-forum.nl/forums/marktplaats.33/
 
hallo
ik ben nieuw hier en heb en vraag.
ik heb de mag410 gekocht omdat het me werd aangeraden maar ik ben zooooo leek dat ik niet eens iets opkrijg
wat ik ook probeer lukt niet heb uren er achter gezeten.....
is er iemand die mij op weg kan helpen en in de buurt van mij woon??

trouwens ik kan niet altijd en snel hier kijken maar zo dra ik kan kijk ik en geef ik antwoord.
 
Ik heb de MAG410 nu 2 dagen, maar vind het beeld erg tegenvallen. Lijkt meer heel snel haperend te gaan ipv echt vloeiend, kijkt niet fijn. Ook zie ik (bijv bij voetbal) wanneer het beeld wat sneller gaat 'strepen'. Lastig te omschrijven. Aan de aanbieder van IPTV ligt het niet, heb HIPTV (met overigens zeer goede service). Iemand ook dit probleem?

Heb nu alsnog de MAG256 bestelt, kijken of dit beter beeld gaat geven.
 
Ik,heb de Mag 351/352 getest, 4K

Werkt zoals de andere Mag 254 256, enig probleem is dat de kanaalkeuze zo,snel werkt dat het moeilijk is om in de kanaallijst de gewenste zender te kiezen,
Heb nog niet gevonden hoe dat minder gevoelig in te stellen.
Behalve dat probleem verder prachtig beeld,
Hallo Bigor,
Vanmiddag deze MAG 352 ontvangen had hem besteld bij electrosat onder afterpay ik twijfel heel erg of ik de box hou lees hier jou oordeel of kun jij mij nog overtuigen om de box toch te houden of ik ga voor de nieuwe Formuler Z7+ is ook wat goedkoper.
Alvast bedankt voor jouw reactie.

Die 410 is geen groot succes, mensen verwachten een MAG menu maar blijken alsnog een stalker add on in Kodi te moeten gebruiken om hun MAG account te kunnen gebruiken.

Ik heb een hogere pet op van de 351/352 eerlijk gezegd.
Hallo Eric Hebs,
Heb net Bigor om een reactie gevraagd omtrent de MAG 352 wil hiermee definitief met Hiptv gaan starten maar ik twijfel nog heel erg of ik deze box hou of ik ga voor de allernieuwste Formuler Z7+ schijnt ook een goede box te zijn voor iptv.
Alvast bedankt voor jouw reactie.
Mvg Jaco
 
Ik heb de MAG410 nu 2 dagen, maar vind het beeld erg tegenvallen. Lijkt meer heel snel haperend te gaan ipv echt vloeiend, kijkt niet fijn. Ook zie ik (bijv bij voetbal) wanneer het beeld wat sneller gaat 'strepen'. Lastig te omschrijven. Aan de aanbieder van IPTV ligt het niet, heb HIPTV (met overigens zeer goede service). Iemand ook dit probleem?

Heb nu alsnog de MAG256 bestelt, kijken of dit beter beeld gaat geven.

Die strepen die jij beschrijft heb ik ook bij HIPTV bij Rapid geen enkel probleem hiermee is echt probleem van HIPTV.
Ik heb HIPTV getest op Enigma2 Mutant HD51 - Formuler Z Prime - MAG 254 - Enigma2 Mutant1200 zelfde probleem strepen slechte kwaliteit beeld op alle geteste ontvangers.
Helaas is HIPTV ook maar een reseller en niet de "leverancier" van de streams..inderdaad is de service goed die Eric levert maar ja als reseller blijf je toch afhankelijk van wat de bron je verstrekt.

Ik heb trouwens een MAG410 uitstaan bij een klant die draait met de STBemu en de aanbieder Pro-IPTV en loopt als een zonnetje perfect beeld goede Nederlandse VOD
 
Hallo Bigor,
Vanmiddag deze MAG 352 ontvangen had hem besteld bij electrosat onder afterpay ik twijfel heel erg of ik de box hou lees hier jou oordeel of kun jij mij nog overtuigen om de box toch te houden of ik ga voor de nieuwe Formuler Z7+ is ook wat goedkoper.
Alvast bedankt voor jouw reactie.


Hallo Eric Hebs,
Heb net Bigor om een reactie gevraagd omtrent de MAG 352 wil hiermee definitief met Hiptv gaan starten maar ik twijfel nog heel erg of ik deze box hou of ik ga voor de allernieuwste Formuler Z7+ schijnt ook een goede box te zijn voor iptv.
Alvast bedankt voor jouw reactie.
Mvg Jaco
Het antwoord op deze vraag zul je toch op een andere manier moeten verkrijgen aangezien Eric hier niet meer op gaat antwoorden door omstandigheden.
 
  • Like
Reacties: Spinix
Die strepen die jij beschrijft heb ik ook bij HIPTV bij Rapid geen enkel probleem hiermee is echt probleem van HIPTV.
Ik heb HIPTV getest op Enigma2 Mutant HD51 - Formuler Z Prime - MAG 254 - Enigma2 Mutant1200 zelfde probleem strepen slechte kwaliteit beeld op alle geteste ontvangers.
Helaas is HIPTV ook maar een reseller en niet de "leverancier" van de streams..inderdaad is de service goed die Eric levert maar ja als reseller blijf je toch afhankelijk van wat de bron je verstrekt.

Ik heb trouwens een MAG410 uitstaan bij een klant die draait met de STBemu en de aanbieder Pro-IPTV en loopt als een zonnetje perfect beeld goede Nederlandse VOD

Dank voor je reactie. Ik kreeg al niks gevonden om die 'strepen' weg te krijgen. Heb nu m'n TV op gamemodus gezet, hierdoor worden de strepen wel minder moet ik zeggen. Ook heb ik problemen met het HD kanaal van Fox Sports 1. Vaak haperingen en lag's. Service inderdaad uitstekend bij HIPTV, maar misschien dat RapidTV voor 't volgende jaar een optie is als die beter is zoals je aangeeft.
 
  • Like
Reacties: dreamshare
Mag ik eens vragen wat het verschil is tussen een raspberry en een mag410. Ik heb momenteel een raspberry met kodi op, maar die blokkeert veel en is soms traag. En vroeg me af of ik mss best een ander bakje moet kopen vb een mag410. Even melden dat ik alleen maar films en series stream. Kijk niet via iptv.
Tips zijn altijd welkom.