MAG256 in combi met rapidtv

vparador

Forumlid
26 nov 2016
10
1
6
65
Hi,
ik heb net een MAG256 aangeschaft welke ik nu gebruik voor rapidtv.
Sinds ik de portal van rapidtv heb, geraak ik niet meer aan het beginscherm van de MAG256, welke settings, weather, tv, download manager etc laat zien.
Wel krijg ik de settings van de rapidtv portal te zien, welke ik trouwens ook niet kan aanpassen.
Heeft iemand enige ervaring hiermee?
Tx
 
Hi,
ik heb net een MAG256 aangeschaft welke ik nu gebruik voor rapidtv.
Sinds ik de portal van rapidtv heb, geraak ik niet meer aan het beginscherm van de MAG256, welke settings, weather, tv, download manager etc laat zien.
Wel krijg ik de settings van de rapidtv portal te zien, welke ik trouwens ook niet kan aanpassen.
Heeft iemand enige ervaring hiermee?
Tx

je kan inderdaad naar de inner portal gaan echter kan je niet IPTV op de inner portal gebruiken.
gaat wel als je gewoon een m3u link opvraagd maar uit ervaring raad ik het niet aan (gaat veel langzamer en zappen lukt niet echt).
 
Schitterend , dank jullie wel!
Nog steeds een probleemp met het opzetten van weather en tijd.
Informir meldt mij dat ik de NTP server correct moet instellen. Enig idee welke de juiste server is voor Zuid Spanje? server 2.es.pool.ntp.org?
Nu met rapidtv in conclaaf hoe ik een EPG kan krijgen en jaar/tijd in de rapidtv portal kan fiksen, want die meldt nog steeds 1970 en een verkeerd uur.
Belgische kanalen geven geen info over wat er komt zoals de Nederlandse, dus EPG zou handig zijn.
Tijd en datum gefikst ondertussen via NTP server te zetten als pool.ntp.org
Weather lukt me niet in the Inner Portal, hoewel ik Taal, tijdzone/stad in settings heb ingegeven.
Als je Locatie in weather typt, zou je een aantal suggesties moeten krijgen, maar ik probeer met madrid en de 4 suggesties blijven blank....
 
  • Like
Reacties: Zippo
Zodra ik thuis ben ga ik ook Rapidiptv instellen op mijn mag box. Ik heb een testlijn gekregen van Eric.
Ik zal ook foto's maken om Rapidiptv in te stellen voor mag boxen.
 
Welk type MAG heb je en werkt de weather App wel bij jou?
Er is trouwens een goede maar onvolledige tutorial bij rapidiptv
Het gedeelte van de NTP server ontbreekt, waar je onder Settings/Servers/General de server ingeeft als pool.ntp.org
 
Ik ben bijna thuis. Dan ga ik gelijk beginnen. Ik heb een mag256. Inderdaad over de NTP server wordt niks gezegd. Ben benieuwd of alles wel gaat werken. Ik laat het je weten :)
 
Installatie ging makkelijk. Tijd en datum kloppen rechts bovenin. Alleen is tijd nog AM/PM, dat nog wijzigen.
NL kanalen hebben EPG. HD kwaliteit ziet er goed uit. Van Film 1 zijn niet alle kanalen HD. Zelfde geldt ook voor HBO. Maar is wel goed te zien.
Kan alleen de weer app niet vinden. Waar is dat?

Edit: Gevonden weer app. Zit in de inner portal natuurlijk. Als ik het open krijg ik de kaart van NL te zien. Locatie al ingevuld, in mijn geval voor Utrecht, Netherlands. Ik woon zelf in Amsterdam maar als ik iets typ krijg ik geen suggesties te zien. Dus ik kan niet wijzigen naar Amsterdam. Dus ik vind Utrecht ook wel goed.

Na opslaan zie ik dan ook de weer boven maar als ik weer de weer app open moet ik de locatie opnieuw aangeven. Weer wijzigen gaat niet dus weer Utrecht gekozen door gelijk op OK te klikken.

Ehmm in de portal van Rapid zie je de weer trouwens niet, dus eigenlijk heeft het geen toegevoegde waarde zolang tijd en datum wel kloppen ivm EPG.
 
Laatst bewerkt:
Tis inderdaad een schitterende provider en wacht tot je meer kanalen hebt gezien, zeer veel HD.
Re. EPG, Kijk eens naar de Belgische kanalen, want daar krijg ik geen EPG.
Voor de weather app, ga je naar settings en dan scroll je naar beneden en klik op Return to Inner Portal of zoiets.
Hierna kom je op het MAG scherm met Weather, Settings, Download Manager, Sudoku, etc.
Klik op weather en dan zou je bovenin je stad moeten kunnen ingeven, waarbij je 4 suggesties zou moeten krijgen bij het invoeren van de eerste paar letters.
Ik krijg 4 blanco lijnen te zien als ik Madrid of een andere hoofdstad probeer..
mmm, ik woon in Spanje en krijg geen kaart te zien. Raar
oei, momenteel ligt het system plat bij mij.
Krijg de portal niet meer opgestart....
 
Bij advanced settings heb ik wel time zone europe/Amsterdam staan. Misschien hierdoor?

Belgische kanalen hebben geen EPG, iig niet bij mij.

Ik zie wel als ik van land naar lang ga of naar de volgende pagina van kanalen, dan die wel aan het loading is om de kanalen op te halen. Misschien komt het dat Rapidiptv veel en veeel kanalen heeft :D
 
Inderdaad ik heb geen problemen tot nu toe. Ik kijk momenteel Lig tv1, er speelt momenteel een belangrijke wedstrijd. Als die hier niet gaat bufferen of laden of wat dan ook, betekent alvast heel veel.

Ik lees wel op de forum van RapidIptv dat mensen niet kunnen kijken naar de kanaal wat ik nu open heb staan. Er zijn klachten hierover te lezen op hun forum site.
ikke Europe/Madrid.., maar k zal een andere stad proberen
Dus jouw portal werkt normaal...:(

Probeer is bij NTP server:
Ik heb mijn NTP gewijzigd naar nl.pool.ntp.org omdat hij opeens verkeerde datum aangaf. Nu is dat weer opgelost. Wie weet lost het jouw probleem ook..
 
Toevallig enige ervaring met timeshift/pause op een MAG?
Inderdaad ik heb geen problemen tot nu toe. Ik kijk momenteel Lig tv1, er speelt momenteel een belangrijke wedstrijd. Als die hier niet gaat bufferen of laden of wat dan ook, betekent alvast heel veel.

Ik lees wel op de forum van RapidIptv dat mensen niet kunnen kijken naar de kanaal wat ik nu open heb staan. Er zijn klachten hierover te lezen op hun forum site.


Probeer is bij NTP server:
Ik heb mijn NTP gewijzigd naar nl.pool.ntp.org omdat hij opeens verkeerde datum aangaf. Nu is dat weer opgelost. Wie weet lost het jouw probleem ook..

Tx, geprobeerd mar de Weather App krijg ik niet aan de praat, wat uiteraard niet het einde van de wereld is. K vond het leuk, en wat er op zit zou moeten werken vind ik....maar
ja. K heb de producent Infomir aangeschreven.
 
makkelijker dan met screenshots én de stap voor stap in tekst kan het niet vparador , sorry

heb je wel de skin Aeon Nox aanstaan? niet dat dat per se uit maakt maar t ziet er dan anders uit
 
makkelijker dan met screenshots én de stap voor stap in tekst kan het niet vparador , sorry

heb je wel de skin Aeon Nox aanstaan? niet dat dat per se uit maakt maar t ziet er dan anders uit
Eric, je mag best schieten hoor maar Heb je mij in dit fórum screenshots gestuurd of een link naar screenshots met uitleg?
Ik heb een MAG256 en heb langs alle kanten geprobeerd dar skin opties te vinden helaas....
 
hij verward het volgens mij met kodi :)
Jep. K dacht dat ook, maar als leek wilde ik gerust naar een authoriteit luisteren maar dan op een keurige manier.
Voor jullie info.
Gisteren een frustrerende avond met constante image freeze.
Niet meer om aan te zien en dus terug oude satelliet aangezet.
Nog maar een week bezig in deze voor mij nieuwe wereld van iptv en Rapidiptv begint al serieus op mijn zenuwen te werken met hun gebrekkige support/feedback in slecht Engels.
Ze kwamen wel snel terug met commentaar: Eerst was het te wijten aan mijn internet, bullshit want alle andere aparaten werken goed, dan werd het blijkbaar een MAG256 hardware probleem...ook bedenkelijk. De MAG256 staat reeds de hele ochtend op en werkt perfect.
Dus, k weet het niet....zit tussen wal (Infomir producent MAG256) en schip (rapidiptv) , denk ik
K ben de commentaren op de fora van rapidiptv aan t lezen en de MAG256 lijkt te ádvanced voor de rapidiptv portal.....eeeek.
K zou moeten downgraden naar MAG254, ongelooflijk maar waar?
wordt vervolgd