MAG256 loopt vast - kabel of MAG is probleem?

snapo6

Actief
10 aug 2017
33
5
6
Kunnen jullie meedenken omtrent de oorzaak want ik wil het begrijpen maar mijn technische kennis is beperkt.

Sinds een dikke week in bezit van een MAG256w1.
De MAG had ik met de een HDMI 1.3 kabel aangesloten op een Pana plasma, geen issues tijdens de trials met Rapid, Hip en Jinbox.

Heb nu een maand abbo bij zowel Hiptv als Rapidtv om volledige functionaliteit te bekijken en te vergelijken. Bij Hiptv totaal geen problemen, echter bij Rapidtv wel.
Had last van lege kanaallijsten en vastlopen als ik besloot via menu naar settings te gaan. Tijdens een helder moment besloten de HDMI 1.3 kabel te vervangen door de bijgeleverde HDMI 2.0 van de MAG en gelukkig geen last van lege lijsten en vastlopers.

Heb de oude kabel weer aangesloten om te kijken wat er zou gebeuren. Alles werkte goed, geen lege kanaallijsten maar na enige tijd had ik geen beeld meer en wilde ik naar settings te gaan en ja hoor MAG loopt vast (vastlopen gebeurt alleen op deze plek dus als ik via menu naar settings wil gaan).
Daarnaast met de oude kabel bij HIPTV totaal geen problemen, tijdens de trial van RAPID ook geen problemen (toen nog zonder 4K).
Oude kabel gebruik ik al jarenlang op mijn Dreambox en dat zonder enige probleem.

Vraag me af of het echt aan de kabel ligt of is er iets met de MAG en zo ja wat is de verklaring?
Lang verhaal maar hoop van harte dat jullie kunnen helpen.
 
Wat het meest handige is, om een debug log te laten maken (kan je aanzetten via je je settings) en dan nog een keer het voortgaande uitvoeren. Dat log kan je uitlezen in kladblok en dan kan je zien waar de errors zitten. Maakt het zoeken naar het probleem makkelijker. Kan een handshake probleem zijn (al lijkt me dat stug want dat merk je vaak in opstarten van zo'n box of het beeld), maar misschien ook wel een software probleem.
 
Zou dat graag willen maar kan helaas niet vinden waar ik de debug log aan kan zetten. Weet je zeker dat dat rechtstreeks kan bij de MAG256?
 
Is een Kodi een functie dus ja dat kan. Ik heb het hier wel eens eerder aangegeven. Dit is iig een van de manieren -> .

Dit is de locatie waar kodi de log plaatst (voor android) ->sdcard/Android/data/org.xbmc.kodi/files/.kodi/temp/kodi.log
 
Is een Kodi een functie dus ja dat kan. Ik heb het hier wel eens eerder aangegeven. Dit is iig een van de manieren -> .

Dit is de locatie waar kodi de log plaatst (voor android) ->sdcard/Android/data/org.xbmc.kodi/files/.kodi/temp/kodi.log
De MAG256 heeft geen Kodi...
 
? waarom dan de vraag stellen op een kodi forum :confused:. Afijn, dan heb ik niets gezegd