Malware Bytes melding

makaveli28

Forumlid
24 okt 2016
19
0
1
45
Hallo,

Ik heb een vraag.
Als ik een addon opent en film wilt gaan kijken.
Dan krijg ik telkens een melding van Malware Bytes.
Wat kan ik hier tegen doen? Waarom krijg ik die meldingen?
 
neem aan op een pc/laptop, dan zul je kodi toe moeten laten staan binnen MalwareBytes, je kunt dit toch testen door MB even uit te schakelen en dan kijken wat er gebeurd
 
Ik krijg telkens een melding dat hij malware blokkeert bij het starten van een film.
Ik kan malware bytes wel uitschakelen. Maar dringt er dan geen malware binnen?
 
Ik krijg telkens een melding dat hij malware blokkeert bij het starten van een film.
Ik kan malware bytes wel uitschakelen. Maar dringt er dan geen malware binnen?

Ik zie het op pc ook dat nod32 eset bij bepaalde streamsites meldingen geeft.
Je kan uiteraard als je het echt niet vertrouwd die streambronnen uitsluiten.
Maar het is hier op het forum al vaker gezegd zolang je alleen streamt en verder niks van die sites haalt er geen risico is.
 
Let wel op, sommige streams zijn ook echt geen streams - maar een png afbeelding met als metadata een exploit. Ben dit zelf al eens tegen gekomen met bepaalde addons van onbekendere repo’s.

Je kan dit redelijk snel zien met oa wireshark.
 
Let wel op, sommige streams zijn ook echt geen streams - maar een png afbeelding met als metadata een exploit. Ben dit zelf al eens tegen gekomen met bepaalde addons van onbekendere repo’s.

Je kan dit redelijk snel zien met oa wireshark.

Hoe gaat kodi daarmee op een Android box ipv een computer?
Daar ben ik dan eigenlijk wel benieuwd naar want op dat soort systemen hebben denk ik geen of maar heel weinig mensen iets van beveiligingssoftware geinstalleerd.
 
Het kan zelfs vanuit de subtitles vandaan komen - voordeel aan kodi is dat het grootste (alle?) gedeelte in Python geschreven is, dat maakt de hele boel gemakkelijk porteerbaar naar allerlei systemen - maar ook voor kwaadwillenden een stuk makkelijker..
 
Het kan zelfs vanuit de subtitles vandaan komen - voordeel aan kodi is dat het grootste (alle?) gedeelte in Python geschreven is, dat maakt de hele boel gemakkelijk porteerbaar naar allerlei systemen - maar ook voor kwaadwillenden een stuk makkelijker..

dank @Reidinga voor het leesvoer (zat mijn gedachtekronkel toch goed) ;)
 
  • Like
Reacties: Reidinga