Opgelost Maxytec 5G 4K

Hans000

Forumlid
21 jan 2018
9
4
6
Hallo allemaal

Ook ik heb de overstap gemaakt naar iptv, voorheen Dreambox, maar nu zit ik met een probleem.

Vond dat de box na wat experimenten, zoals kodi e.d installeren dat hij wat ging vertragen en stotteren, na wat gezoek, zag ik op youtube een leuk filmpje van hoe de cache leeg gemaakt kan worden, gewoon bij instellingen resten en hij gaat naar fabrieksinstellingen en opnieuw beginnen, nou daar ben ik achter, het hele ding werkt niet meer zoals voorheen.

Het gehele menu waar hij eerst mee opstartte is verdwenen, kom alleen nog bij instellingen, playstore is ook verdwenen, nu moet ik wel zeggen toen ik het ging resetten zou hij alle gegevens op de telefoon worden gewist, maar het is tog geen telefoon, maar tog doorgezet.

Heb net zoals vele een goedkoop abo, je kent het wel, veel zenders, weinig geld, zoals zoveel nederlanders mag het niets kosten.

Maar hoe krijg ik het menu weer terug, zoadat ik weer gewoon tv kan kijken, waar vindt ik de firmware voor deze box, (niet op de maxytec site, die heb ik al geprobeerd) ook kom ik niet bij de info waar ik kan zien welke versie android erop staat.


Hoop dat er iemand is, die mij hiermee kan helpen.
 
filmpje van hoe de cache leeg gemaakt kan worden, gewoon bij instellingen resten en hij gaat naar fabrieksinstellingen en opnieuw beginnen, nou daar ben ik achter, het hele ding werkt niet meer zoals voorheen.
Met fabrieksinstellingen reset je altijd je hele TV Box, pas daar mee op.

Stottert Kodi? Probeer deze tutorial eens:
https://kodi-forum.nl/threads/tutorial-buffering-fix-ares-wizard-kodi-sneller-maken.3880/

En mocht dat niet werken:
https://kodi-forum.nl/threads/hardware-versnelling-uitschakelen-bij-kodi.4988/#post-47538
 
Dank je spinix, maar dat is juist het probleem, ik heb hem dus gereset, en hij is nu onbruikbaar geworden, kan er nog wel mee op internet, maar verder staat er niets meer op.
Ben bang dat ik de firmware nodig heb om hem weer aan de praat te krijgen, heb wel gezien dat het om versie 06-06 gaat, denk dat dit de android versie is.
 
Gewoon even Kodi uit de Play Store downloaden en met hulp van dit forum eventueel inrichten ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja was het maar zo makkelijk, playstore is ook verdwenen, heb het via de brouwser geprobeert, hij geeft aan kodi geinstalleerd in de playstore, maar nergens terug te vinden op de box, raar maar waar.

Dit is alles wat erop staat.

Ben er inmiddels wel achter dat er een cortex A53 cpu in zit
 

Bijlagen

  • 8AAECF6F-192D-404E-A25F-8524ECF21B46.jpeg
    8AAECF6F-192D-404E-A25F-8524ECF21B46.jpeg
    664,4 KB · Weergaven: 38
  • A8843D5F-FAD8-44E1-9825-D8027E7CF852.jpeg
    A8843D5F-FAD8-44E1-9825-D8027E7CF852.jpeg
    1,3 MB · Weergaven: 40
Laatst bewerkt:
Je moet ergens een icoontje vinden met "Meer apps" daar staan alle apps onder.
 
Probleem opgelost, misschien ook handig voor degene die dit nog gaan meemaken met een Maxytec 5G.
Ik moest een aantal keren 888888 op de a.b indrukken en toen kwam het mooie menu weer terug.

Allen dank voor het meedenken en zoeken naar een oplossing. (y)(y)
 
Hi Hans,

Ik heb toevallig het zelfde probleem. Zelf heb ik een Maxytec 4K kastje, maar zal niet verschillen tov de Maxytec 5G. Ik begrijp dat je de '8' achter elkaar hebt ingetoetst om het oude menu weer terug te krijgen. Bij welk scherm heb je dat gedaan? Ik heb het geprobeerd op de hoofdmenu, maar hij doet niks.

Hoop dat je nog tips hebt voor mij.

Groet,
Uub
 
Probleem opgelost, misschien ook handig voor degene die dit nog gaan meemaken met een Maxytec 5G.
Ik moest een aantal keren 888888 op de a.b indrukken en toen kwam het mooie menu weer terug.

Allen dank voor het meedenken en zoeken naar een oplossing. (y)(y)
Post automatically merged:

Hallo hans @Hans000

Ik heb dezelfde probleem kan je mij a.ub vertellen hoe je het voor elkaar heb gelegen wat heb je precies gedaan
 
Laatst bewerkt door een moderator: