Maxytec Phoenix dark 8k portaal opslot

Gerlof

Forumlid
10 jan 2021
7
0
1
63
Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier en heb een vraag over een Maxytek kastje wat ik heb overgenomen.

Toen ik in het hoofdmenu de MyTv app activeerde gaf het menu aan dat de stb geblokkeerd was en ik de provider moest bellen.

Als ik het portaal menu activeer kan ik alleen de url invullen, maar andere functies zijn niet aanwezig.
Als ik als test andere portaal url invul geeft hij wel het portaal menu weer, mischein met een testlijn dat het portaal kan worden hersteld
Ook heb ik geprobeerd het portaal te laden met een m3u url maar dan krijg ik een zwart scherm met alleen via menu de url niet meer dan dat.

Gaarne zou ik de MyTv app werkende willen hebben omdat deze beter op de afstand bediening reageert als cody
waar veel meer handelingen moet verrichten met bedienen..

Nu heb ik zelf al veel gezocht op internet maar kan geen oplossing vinden, wie weet raad zijn er menu codes ? Alvast bedankt voor reacties.
 
hey Gerlof,

weet je of je kastje geactiveerd staat bij een IPTV server?

je moet wel via het MAC adres van je kastje geregistreerd staan bij een IPTV server en de juiste URL ingeven dat behoort tot hun server.

Als dit het geval is zou je kastje het gewoon moeten doen.

grtjs
 
Hoi Mohamed, ik heb het kastje overgenomen en het adres van de server kreeg ik niet toe ik er eerder om gevraagd had
dat is dus het probleem..
De url is ook leeg, mischien met een test portaal url dat ik meer weet ik ben benieuwd.
 
Inmiddels heb ik in de av poort een dip switch schakelaar ontdekt en houd deze ingedrukt en dan de power erop
maar het kastje start niet op naar het boot menu voor factory reset..

Dit werkt dus niet bij mij op de Maxytek dark gold 8 k box in waaarom niet ?

You must be registered for see medias

Verschillende combinaties geprobeerd maar ik kom er niet uit..

Wie weet raad ?
 
Terug naar degene van wie je de box over genomen hebt een optie ?
Voor hulp en evt uitleg.
 
Diegene heeft gezegt dat het kastje opgestuurd moet worden om het portaal menu van myip weer werkend te krijgen, dat doet de provider.
Bij mij rijst de vraag of dit ook met een een bios reset kan worden gedaan zodat de box weer in zijn oorspronkelike settings komt.

Als ik de reset knop ingedrukt houd en dan ik de box opstart start de box niet door, als ik de box normaal laat opstarten en dan de resetknop
lang in gedrukt houd blijft de box aan en heeft dit geen invloed op de box. Welis mij opgevallen dat ik rechts beven in beeld een tv met stekkertje
op het scherm zie en dat ook wel eens weg is geweest, of dit invloed heeft weet ik niet. Ook heb ik gelezen over een nand reset tussen 2 pootjes
van het ic zodat de spanning in het bios geheugen even wegvalt waardoor de oorspronkelijke settings in de bois geladen worden en de resetknop
in de av aansluiting dan wel zou werken, deze stap wacht ik nog even mee, het zou ook met een terminal app kunnen voor root toegang om een reset
te forceren en software matig een hard reset te forceren zodat dan het probleem op die manier opgelost word ? Ik weet de juiste stappen niet
omdat ik er pas mee begonnen ben en meestal met de schotel en oscam bezig ben, dit is een andere tak voor mij, maar ik geef niet op.

Waarom ik dit vraag is om de myip app werkende te krijgen omdat deze een betere kanaal verdeling heeft met de afstand bediening t.o.v kodi
waar ik alleen met muis en toetsenbord de zenders kan bedienen. Ook omdat ik heb gezien dat mytv ook met alleen m3u files kan werken,
ik ben niet zo happig om zomaar een mac adres te geven en als myip met een intern portaal ook werkt met m3u ben ik tevreden over de werking
van de box omdat de maxytec box ook met dat menu opstart nadat ik 12 x 0 heb ingedrukt om de box te ontgrendelen en met dit menu door
te starten..

De processor is een arm cortex heb ik gelezen.. Alvast bedankt voor de info.
 

Bijlagen

  • PIC_2860.JPG
    PIC_2860.JPG
    247,5 KB · Weergaven: 24
  • PIC_2857.JPG
    PIC_2857.JPG
    493 KB · Weergaven: 22
  • PIC_2856.JPG
    PIC_2856.JPG
    292,6 KB · Weergaven: 21
Wat ik zo lees is het boxje "gewoon" op android gebaseerd... En dan kun je normaal gesproken in de instellingen van je box de mytv app (of andere apps) opzoeken en gegevens wissen kiezen..

Dan gaat de app zelf terug naar fabrieks instellingen dus al zijn (nog) bestaande gegevens verwijderd hij dan..

Want wat ik begrijp staan er nog oude gegevens van een vorige gebruiker op??
 
Nadat ik de box heb aangesloten en mytv had opgestart kreeg ik de provider melding in het op het scherm te zien waar rechtsboven geen instellingen bij te zien waren het gevolg was na de melding da ik alleen met de menu knop de portaal urls kan invoeren en cache kan wissen maar bij het profiel gedeelte en wacht woorden kan ik niet bij komen. Volgens mij is het portaal menu van deze app "gebrickt" door de provider.

Als ik een m3u url laad in het menu add url krijg ik daarna zwart beeld, ik vermoed dat dan het portaal niet meer gebruikt word hierdoor..

Het portaal ziet er best wel mooi uit en ik heb liever daarmee de zenderverdeling erop als met andere apps.

Alvast bedankt voor de info.
 

Bijlagen

  • PIC_2863.JPG
    PIC_2863.JPG
    278,8 KB · Weergaven: 25
Je moet dan niet de mytv app opstarten.. Maar in het hoofdmenu van je box de instellingen van je boxje ingaan.. Daar iets zoeken van apps of my apps of iets in die trend..

Daar de mytv app opzoeken en dan gegevens wissen kiezen..
 
Je moet dan niet de mytv app opstarten.. Maar in het hoofdmenu van je box de instellingen van je boxje ingaan.. Daar iets zoeken van apps of my apps of iets in die trend..

Daar de mytv app opzoeken en dan gegevens wissen kiezen..
Daar heb ik al gezocht en kan niets over die portaal instellingen vinden, wel als ik bijvoorbeeld om te testen stb emu installeer.
Maar ook daarmee vraagt het portaal om eerst een extern url in te voeren om het portaal te kunnen configureren.
Verder heb ik geen andere instellingen van het portaal en mijn reset knop werkt ook niet goed omdat ik niet in het bios menu kom.
Vandaar mijn vraag.
 
En je wilt met de mytv app verder is een andere zoals tivimate bijvoorbeeld geen mogelijkheid al is het maar om het een en ander te testen dan wel uit te sluiten.
Je kan in verschillende apps ook gewoon serverlink gebruikersnaam en wachtwoord ingeven bijvoorbeeld Smarters iptv deze gegevens kun je uit je link halen die je hebt van de provider.
 
Andere apps doen het wel, kodi heb ik geprobeerd uit de playstore en die werkt, extreme iptv app werkt ook, bij de stb emu app krijg ik ook het
portaal te zien maar alleen om te configureren, het portaal zelf krijg ik pas te zien bij een extern url maar bij dit portaal kan ik wel settings invullen.

Ik ben van plan om er andere firmware op te zetten met windows + usb burning tool laptop en usb mannetje kabel en mischien custom firmware erop
myip zit ingebakken in de firmware, het liefst heb ik een gewoon menu als ik dan toch bezig ben maar de firmware van maxytec op de site is niet
geupdate, alleen de 1110 versie dus oud.

Shame Maxytec, slechte service.. Maar deze kan wel met usb stick, zonder usb burning tool volgens de site..

Wel heb ik de usb-burning tool gevonden on een hoop firmware voor andere boxjes maar niet de Maxytec Phoenix Dark gold box.

Nu weet ik niet of daar ook andere firmware in kan van de boxjes die op de site staan, zou mooi zijn..

Usb burning tool ->

Firmware boxjes -> Er staat veel op maar niet van Maxytec Phoenix dark gold, jammer..

Voorbeeld ->
You must be registered for see medias

Word vervolgt ..... ;)
 
Laatst bewerkt:
Op mytv en dan ok drukken, daarna gelijk op menu drukken. Zo kom je in de portals. Bij instellingen kun je de box resetten naar fabrieksinstellingen.