Meer of minder reclame op dit forum

Meer of minder reclame op forum

  • Minder

    Stemmen: 13 43,3%
  • Meer

    Stemmen: 0 0,0%
  • Gelijk

    Stemmen: 4 13,3%
  • Reclame vrij (middels vrijwillige donatie)

    Stemmen: 11 36,7%
  • Donateur zonder reclame

    Stemmen: 2 6,7%

  • Total voters
    30

funnyguy

Expert
13 aug 2019
203
98
16
Meer of minder reclame op dit forum met in gedachte houden dat forum kosten heeft en deze wel gedekt moeten worden.
 
Laatst bewerkt:
Ik mis de optie voor een volledig reclame vrij forum! Met vraag of men bereid is daarvoor een paar euro te doneren om de vaste uitgaven te financieren?
 
Ik mis de optie voor een volledig reclame vrij forum! Met vraag of men bereid is daarvoor een paar euro te doneren om de vaste uitgaven te financieren?
Ligt het nu aan mijn ogen, Ik zie helemaal geen reclame.
 
Ligt het nu aan mijn ogen, Ik zie helemaal geen reclame.
Op een pc of laptop zal het misschien nog redelijk mee vallen door de indeling..

Op telefoon of tablet is het een drama... Scherm vullend.. Zeer irritant.. Daarom in een ander topic al aan gegeven dat ik sinds kort een adblocker ben gaan gebruiken puur voor deze site...
 
Op een pc of laptop zal het misschien nog redelijk mee vallen door de indeling..

Op telefoon of tablet is het een drama... Scherm vullend.. Zeer irritant.. Daarom in een ander topic al aan gegeven dat ik sinds kort een adblocker ben gaan gebruiken puur voor deze site...
M2... werkt averechts dit. En aangezien de admin niet reageert zal het hem een worst wezen denk ik☝️
 
  • Like
Reacties: Spinix
Ik heb geen hekel aan reclame, maar dan wel graag meer aan de zijkant van het forum, en niet tussen de antwoorden/vragen in topics.

Dit is soms erg verwarrend.
 
Voor mij blijft het gelijk, gebruik al mijn geliefde forums zonder adblocker (inkomsten moeten van ergens komen).
Gebruik forums alleen op pc dus begrijp dat het zeer storend is op telefoon of tablet.
Ben dan ook bereid een paar euro te doneren.
 
  • Like
Reacties: Spinix
45.564 leden en dan 13 stemmen?
Het is natuurlijk niet zo dat alle 45.564 leden elk moment van de dag actief op het forum aanwezig zijn. Zou het dus effe laten betijen.......
Heb zelf op de telefoon altijd al een ad-blocker aan staan op dit forum. Is anders gewoon onleesbaar. Een donateurs status zonder reclame zou een mooie optie zijn. Heeft ieder de keus.

Hmmm..... optie staat niet in de keuze mogelijkheden. Is ook precies de reden dat ik tegen een referendum ben. Sommige dingen zijn niet allemaal in een simpel hokje te plaatsen.
 
  • Like
Reacties: Spinix
Klopt, maar degene die ook een forum hebben zouden met mij eens zijn dat dit wel erg laag is en durf te zeggen dat er niet meer dan 30 stemmen.
En neem van de 45000 leden dan eens de echte actieve leden... Dan wordt de spoeling al heel erg dun.. En dan van de actieve leden nog eens degene die het wat interesseert... Dan wordt het heeeel dun..

Meeste leden die hier komen zal die reclames aan hun reet roesten... Komen waar ze naar zoeken en gaan weer..

En de poll die je hebt aan gemaakt verdwijnt na 25 nieuwe reacties op andere topics weer in het verdom hoekje.. Dus van de radar...en uit beeld..

Leden die de zoekfunctie gebruiken (als ze dat al doen) zoeken niet naar een poll over irritante reclames.. Dus deze verdwijnt gewoon...

Of @Lex moet hem vastpinnen dat hij iig boven aan blijft staan en leden die er dan tegen aanlopen ook hun stem uit(kunnen) brengen...

En dan bedoel ik vastpinnen in laatst geplaats.. (als dit kan trouwens) Want in het off topic gebeuren komen natuurlijk ook maar weinig leden

En dan is het natuurlijk aan de beheerder wat hij hier mee doet... ?‍♂️
 
Laatst bewerkt:
Het wordt mij steeds duidelijker waarom de topicstarter deze poll is gestart.
 
adblokker of niet is een beetje als real debrid gebruiken i.p.v. streaming abonnementen nemen en dvd/blu-rays kopen, als iedereen het doet dan komt er geen geld binnen (om films en series te maken).

Mij maakt het persoonlijk niet echt uit hoeveel reclame op dit forum loopt, ik blokkeer altijd overal alle advertenties.
Ik denk dat de grote massa dit niet doet, en daar kan dit forum de inkomsten dan uithalen.

Maar ik zie mezelf hier (wel op reddit, google, youtube, ....) niet als een zwartrijder, ik ga ervan uit dat ik wel mijn steentje bijdraag op dit forum door soms wat nuttige info neer te pennen, dat dan weer bezoekers lokt.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: funnyguy
Ik zelf vind de advertenties op de 'computer'-versie wel meevallen, op mobiel kan ik inkomen, deze pop-ups kunnen als vervelend ervaren worden. Deze staat natuurlijk niet aan om jullie te pesten maar om de kosten van het forum deels terug te verdienen, donaties zijn hiervoor te weinig.

Een ander probleem is doordat meer dan 50% van onze bezoekers een ad-blocker gebruikt moeten wij meer advertenties plaatsen om inkomsten te genereren; doordat we meer advertenties hebben zullen sommige bezoekers denken wat vervelend en juist een ad-blocker gaan gebruiken....

Als ik de pop-ups op de mobiele versie van de site eens uitschakel en kijken wat dit doet met de 'inkomsten' is dit dan al beter in jullie ogen?

M2... werkt averechts dit. En aangezien de admin niet reageert zal het hem een worst wezen denk ik☝️
Ik ben minder aanwezig en krijg helaas niet alles mee wat wellicht belangrijk is, excuses! Door een PM van @funnyguy (thanks!) zag ik dat dit topic is gestart.

Klopt, maar degene die ook een forum hebben zouden met mij eens zijn dat dit wel erg laag is en durf te zeggen dat er niet meer dan 30 stemmen.
Als jij een forum had dan zal je ook begrijpen dat niet alle bezoekers tegelijkertijd online komen en sommige bezoekers dit soort topics ook niet openen omdat ze het misschien niet interessant vinden / geen mening hebben. Laat het topic maar een paar dagen staan, dan zien we vanzelf wat er mee gebeurt. Ik heb hem vastgepind zodat die bovenaan blijft staan.

Wellicht kun je in je beginpost nog aangeven waarvoor advertenties dienen met bijvoorbeeld quotes van mij. Mensen zullen echter altijd in grote getallen kiezen voor 'geen' of 'minder', dit zou jij ook doen als je bijvoorbeeld kunt stemmen of producten goedkoper moeten worden in de supermarkt!

Ik mis de optie voor een volledig reclame vrij forum! Met vraag of men bereid is daarvoor een paar euro te doneren om de vaste uitgaven te financieren?
Dit heb ik al eens eerder voorgesteld aan je in een PM, ik kan de donatie knop dan ook wat prominenter zichtbaar maken zodat wellicht meer mensen gaan doneren, de inkomsten hiervan kunnen we ook gebruiken voor leuke prijzen. Samen met -acceptabele- advertenties levert dit een win win situatie op in mijn ogen.

Als het goed is heb jij nog ergens een Kodi-Forum PayPal liggen, deze kan ik koppelen aan het donatiesysteem. Je mag mij wel een PM sturen als je wilt.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Slikt en MRmister
Daarom zei ik ook al op de pc en laptop zal het echt wel meevallen.. Groter scherm dus meer ruimte... Maar op een klein scherm is het een drama...

Dus zoals je zelf aangeeft op de mobiele versie een aanpassing of uitschakelen... Of proberen de gulden middenweg te vinden...

Ik vind reclames helemaal niet zo storend maar ze moeten niet de overhand nemen.. En dat doen ze nu wel degelijk... (en dit was niet zo)
 
Ik vind reclames helemaal niet zo storend maar ze moeten niet de overhand nemen.. En dat doen ze nu wel degelijk... (en dit was niet zo)
Advertenties is het afgelopen jaar niks aan veranderd. Die pop-up waar jij over praat op mobiel vind ik ook niet altijd even erg, leden of gasten met minder dan een x aantal post mogen dit best zien, zo 'betalen' zij tenslotte mee voor de rest. Ik kan deze advertenties dan uitschakelen voor de overige leden die daadwerkelijk bijdragen aan het forum. Is dit wellicht een optie?
 
Is het misschien een idee om de leden een mail te sturen om te kijken wie wil doneren voor een forum zonder reclame.
En dan als je het aantal leden weet dat aantal delen door het bedrag dat je nodig hebt per maand/jaar.
Met zoveel leden moet dat toch te doen zijn?
 
Het schijnt dat er tegenwoordig overal reclames om de hoek komen kijken, en je kunt er als forum niet om heen, het kost gewoon jaarlijks een aardig bedrag om de licentie te betalen.

Je wordt als forumleiding/beheerder al snel gedwongen tot 3 keuzes:
1: Reclame.
2: Donaties van de leden.
3: Betalen uit eigen zak.

Ik zal het zo zeggen ik draai al sinds begin 2000 mee op diverse forums, hoofdzakelijk op satelliet forums, en ik heb er al veel ter ziele zien gaan.
Namen noem ik niet, maar wij zijn nu met onze forums ook aan het omschakelen naar Xenforo, dezelfde software als dit forum, en hebben samen ook een klein steentje bijgedragen aan onze beheerder, alle beetjes helpen.

Maar om een forum overzichtelijk en leesbaar te houden zitten er bij ons tussen de postings/antwoorden geen reclameberichten, deze staan aan de zijkant en onder aan het forum, puur om de berichten overzichtelijk en leesbaar te houden!

Tevens houden wij ook ieder jaar een "opruiming" leden die al langer dan 1 jaar niet meer ingelogd geweest zijn worden gewist, het klinkt cru, maar de teller kan wel hoog staan, maar het gaat om de actieve leden.
 
  • Like
Reacties: Nexusq en B. web