Meerdere punten waar ik niet aan uitkom

The Raptor

Actief
6 nov 2016
48
13
6
39
Ik heb meerdere punten waar ik tegen aan loop en jullie hulp bij nodig heb.

1.Dit lijkt een simpel punt maar ik kom er niet aan uit. Ik kan nergens vinden waar ik de tijd kan instellen? De tijd die Kodi aangeeft is een uur vroeger. Ik heb bij systeem instellingen gekeken en kan er niks over vinden.

2.Ik heb op mijn iMac een map gedeeld via "systeemvoordeuren - gedeeld". De map ik heb volledige rechten gegeven. Ik wil de map gebruiken om filmpjes die ik download af te spelen. Kodi kan de map niet vinden. Zowel mijn iMac als Raspberry PI zijn aangesloten op hetzelfde WiFi netwerk. Ik heb gekeken bij het onderdeel "file manager".

3.Ik gebruik een ipazzport mini bluetooth keyboard voor mijn Raspberry PI. Het lukt mij om het apparaat via fn + 1 toets uit te schakelen. Ik kan nergens vinden hoe ik het apparaat weer kan inschakelen. Ik moet dan de stekker uit het apparaat halen en erop nieuw instoppen. Hoe krijg ik mijn Raspberry PI aan?

4.Het lukt mij om via een FTP client (Cyberduck) een SSH verbinding te maken op de Raspberry PI. Wat mij vervolgens niet lukt is om ZIP bestanden (add-ons) op de SD kaart te zetten. Dan krijg ik de melding dat het uploaden mislukt is. Weet iemand hier raad mee?
 
1 kijk even of de tijdzone in android goed staat. +1 midden Europa.

2 waarschijnlijk heb je een programma nodig zoals twonky media. Het net werk protocol van Apple is anders dan van Windows. Met zo een programma omzeil je dit.

3 helaas geen ervaring met pi
4 kan ik je helaas niet bij helpen.

Ik hoop dat je aan 1 en 2 iets hebt.
 
Het lukt mij om het apparaat via fn + 1 toets uit te schakelen. Ik kan nergens vinden hoe ik het apparaat weer kan inschakelen. Ik moet dan de stekker uit het apparaat halen en erop nieuw instoppen. Hoe krijg ik mijn Raspberry PI aan?
Rpi is gemaakt zonder aan/uit knop, om 24/7 te draaien.
Stroomverbruik bij standby is 1 Watt (= €2,00 per jaar )
Bij gebruik iets meer.

Het lukt mij om via een FTP client (Cyberduck) een SSH verbinding te maken op de Raspberry PI. Wat mij vervolgens niet lukt is om ZIP bestanden (add-ons) op de SD kaart te zetten. Dan krijg ik de melding dat het uploaden mislukt is. Weet iemand hier raad mee?
Zelf gebruik ik Filezilla login=root, ww=openelec
 
Als je de raspberry uit zet is de enige manier om hem weer aan te zetten: stekker uit en in. Zoals je zelf al aangeeft dus. Maar je kan de raspberry prima altijd aan laten.
 
Rpi is gemaakt zonder aan/uit knop, om 24/7 te draaien.
Stroomverbruik bij standby is 1 Watt (= €2,00 per jaar )
Bij gebruik iets meer.


Zelf gebruik ik Filezilla login=root, ww=openelec
1.Ik heb het getest en het lukt mij om in te loggen. Als ik een ZIP bestand (add-on) op mijn SD kaart wil verwijderen krijg ik de volgende foutmelding:
" Fout: rm /flash/Repo's/._repository.podgod-1.7.zip: received failure with description 'Failure"
2.Als ik een ZIP bestand kopieer naar mijn SD kaart geeft File Zilla aan dat dit gelukt is maar ik zie het bestand er niet bijstaan?

Oh 2 euro per jaar of iets meer. Ja dan kan het het net zo goed aanlaten staan.
Ik heb meerdere punten waar ik tegen aan loop en jullie hulp bij nodig heb.

1.Dit lijkt een simpel punt maar ik kom er niet aan uit. Ik kan nergens vinden waar ik de tijd kan instellen? De tijd die Kodi aangeeft is een uur vroeger. Ik heb bij systeem instellingen gekeken en kan er niks over vinden.

2.Ik heb op mijn iMac een map gedeeld via "systeemvoordeuren - gedeeld". De map ik heb volledige rechten gegeven. Ik wil de map gebruiken om filmpjes die ik download af te spelen. Kodi kan de map niet vinden. Zowel mijn iMac als Raspberry PI zijn aangesloten op hetzelfde WiFi netwerk. Ik heb gekeken bij het onderdeel "file manager".

3.Ik gebruik een ipazzport mini bluetooth keyboard voor mijn Raspberry PI. Het lukt mij om het apparaat via fn + 1 toets uit te schakelen. Ik kan nergens vinden hoe ik het apparaat weer kan inschakelen. Ik moet dan de stekker uit het apparaat halen en erop nieuw instoppen. Hoe krijg ik mijn Raspberry PI aan?

4.Het lukt mij om via een FTP client (Cyberduck) een SSH verbinding te maken op de Raspberry PI. Wat mij vervolgens niet lukt is om ZIP bestanden (add-ons) op de SD kaart te zetten. Dan krijg ik de melding dat het uploaden mislukt is. Weet iemand hier raad mee?
1 kijk even of de tijdzone in android goed staat. +1 midden Europa.

2 waarschijnlijk heb je een programma nodig zoals twonky media. Het net werk protocol van Apple is anders dan van Windows. Met zo een programma omzeil je dit.

3 helaas geen ervaring met pi
4 kan ik je helaas niet bij helpen.

Ik hoop dat je aan 1 en 2 iets hebt.

Er is Kodi op het apparaat geïnstalleerd. Dit heb ik gedaan via Openelec aan de hand van een handleiding die ik op YouTube gevonden heb. Android staat er niet op. Punt 2 over Twonky ga ik morgen uitproberen. Bedankt.
 
1.Ik heb het getest en het lukt mij om in te loggen. Als ik een ZIP bestand (add-on) op mijn SD kaart wil verwijderen krijg ik de volgende foutmelding:
" Fout: rm /flash/Repo's/._repository.podgod-1.7.zip: received failure with description 'Failure"
Repo's/._repository.podgod-1.7.zip heb je waarschijnlijk op je Mac gemaakt. Je kan beter uit flash wegblijven, daar staan belangrijke bestanden van Openelec in.
De map storage is de map van Kodi, daar kan je klooien wat je wilt.
Verwijderen van ._repository.podgod-1.7 doe je denk ik het makkelijkst op je Mac.

2.Als ik een ZIP bestand kopieer naar mijn SD kaart geeft File Zilla aan dat dit gelukt is maar ik zie het bestand er niet bijstaan?
Waarschijnlijk wel als je met je rechter muisknop "vernieuwen" doet ?
 
Laatst bewerkt:
1. Clock
In addition, you may have to set the time server in OpenELEC settings (as shown in the video below, I did not have to do this). Go to System -> OpenELEC -> Networkand click on Timeserver #1. Enter pool.ntp.org and click Done. As soon as you set it, time should automatically correct itself. Watch this method in action in the video below.
 
Een (heel erg) groot deel van de Openelec ontwikkelaars zijn vanwege onenigheid opgestapt en zijn als Libreelec verder gegaan.
Daardoor is de ontwikkeling van Openelec op een (zeer) laag pitje komen te staan, en is de toekomst van Openelec wat onzeker geworden.

Ik heb zelf Libreelec geïnstalleerd gehad, maar ben weer terug gegaan naar OE 6.95.3 omdat dat hier toch een stuk soepel draait......
Ik blijf voorlopig nog even op OE draaien.
Omzetten is trouwens zo gedaan, je hoeft alleen de /storage dir. te vervangen.:disappear:
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: The Raptor
1. Clock
In addition, you may have to set the time server in OpenELEC settings (as shown in the video below, I did not have to do this). Go to System -> OpenELEC -> Networkand click on Timeserver #1. Enter pool.ntp.org and click Done. As soon as you set it, time should automatically correct itself. Watch this method in action in the video below.
Werkt helaas niet. De tijd blijft een uur achter lopen. Ook na een reboot.
Repo's/._repository.podgod-1.7.zip heb je waarschijnlijk op je Mac gemaakt. Je kan beter uit flash wegblijven, daar staan belangrijke bestanden van Openelec in.
De map storage is de map van Kodi, daar kan je klooien wat je wilt.
Verwijderen van ._repository.podgod-1.7 doe je denk ik het makkelijkst op je Mac.

Waarschijnlijk wel als je met je rechter muisknop "vernieuwen" doet ?
De map flash is mijn SD kaart. Daar staan alle ZIP bestanden in die ik via mijn iMac op SD kaart gezet heb. Nee zelfs niet na vernieuwen staat het er niet tussen. De map storage is leeg.
1 kijk even of de tijdzone in android goed staat. +1 midden Europa.

2 waarschijnlijk heb je een programma nodig zoals twonky media. Het net werk protocol van Apple is anders dan van Windows. Met zo een programma omzeil je dit.

3 helaas geen ervaring met pi
4 kan ik je helaas niet bij helpen.

Ik hoop dat je aan 1 en 2 iets hebt.
Ik heb Twonky Media uitgeprobeerd maar dat werkt helaas niet zo goed. Maar waarschijnlijk maak ik de verbinding niet goed. Als ik op Add network location klik dan kan ik uit verschillende protocollen kiezen zoals SMB, FTP etc. Welke protocol moet ik kiezen als ik gebruik maak van OSX?
 
De map flash is mijn SD kaart. Daar staan alle ZIP bestanden in die ik via mijn iMac op SD kaart gezet heb. Nee zelfs niet na vernieuwen staat het er niet tussen. De map storage is leeg.
Niet helemaal waar.
Als je OE installeert worden er 2 partities op je SD kaart gemaakt.

1 een fat partitie. (waar alleen de map flash instaat) en die is ook zichtbaar/bewerkbaar onder windows/mac
2 een ext4 partitie. daar staat OE op, deze is niet zichtbaar onder windows/mac. En in de storage dir. zit o.a. het programma Kodi. Maar dit is een verborgen map en heet dus eigenlijk ".kodi". Om die zichhtbaar te maken moet je waarschijnlijk nog ergens in je FTP programma "tonen van verborgen bestanden" aanzetten.
Al is het wel heel vreemd dat je niet een paar andere mappen in storage ziet staan?


Om de tijd goed te zetten ga je naar Instellingen > Uiterlijk > Land en taalinstellingen > tijdzone land > hier kies je voor Nederland
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: The Raptor
Het is gelukt via de app SMBup. Zie . In het artikel wordt aangegeven dat Apple SMB niet goed in OSX geïmplementeerd heeft. Vandaar dat gebruikers problemen ervaren hiermee. Maar met SMBup werkt het als een trein. Ik geef met een paar muisklikken aan welke mappen ik deel en vervolgens word dit door Kodi herkent. Het enige probleem wat hierbij speelt is dat als mijn iMac na 30 minuten op slaapmodus springt, Kodi geen verbinding kan maken met de shares op mijn iMac. Heb je hier een oplossing voor?

Het probleem van de tijd staat nog open. Ik ga LibreElec van het weekeind uitproberen.
Een (heel erg) groot deel van de Openelec ontwikkelaars zijn vanwege onenigheid opgestapt en zijn als Libreelec verder gegaan.
Daardoor is de ontwikkeling van Openelec op een (zeer) laag pitje komen te staan, en is de toekomst van Openelec wat onzeker geworden.

Ik heb zelf Libreelec geïnstalleerd gehad, maar ben weer terug gegaan naar OE 6.95.3 omdat dat hier toch een stuk soepel draait......
Ik blijf voorlopig nog even op OE draaien.
Omzetten is trouwens zo gedaan, je hoeft alleen de /storage dir. te vervangen.:disappear:
Dat verklaart waarschijnlijk het probleem dat ik geen updates van fm4tester en zemTV kan installeren in OpenElec Kodi.
 
  • Like
Reacties: Ivo.H
Nog ff goed lezen


Nee, die kans is heel klein....
Excuses voor mijn late reactie. Ik heb het druk gehad. Het is gelukt met de tijdinstellingen. De tijd staat nu goed. Inmiddels heb ik LibreElec erop gezet.

Ik zit nog met 2 problemen:
1.Als mijn iMac na 15 minuten op slaapmodus overgaat en ik een netwerkshare wil benaderen vanuit Kodi kan Kodi mijn iMac niet meer verbinden. Ik heb de optie bij settings - power saving ingesteld dat Kodi mijn iMac wakker mag maken. Bij mijn Apple TV gebruik ik AirVideo HD. Deze app kan mijn shares benaderen zonder de iMac uit slaapmodus te halen.
2.Ik heb regelmatig last dat de verbinding vaak blijft bufferen en het beeld hapert. Een goed voorbeeld was gisteren. Ik keek een aflevering van GTST terug via Retospect. Het beeld bleef om de 20 seconden haperen en bufferen. Ik besloot daarom om GTST via mijn iPad af te spelen en door te streamen naar mijn Apple TV. Dat ging zonder problemen. Waar zou dit aan kunnen liggen?