Opgelost Meerdere versies van Kodi

Paul Shield

Expert
16 jan 2019
296
74
216
64
Klopt het dat er meerdere versies van Kodi bestaan? vb, Kodi 18 voor de Shield en Kodi 18 voor de Sony Tv?Voor Android en voor Android TV
En zoja, hoe kan ik dan een versie van Kodi voor Android op mijn TV installeren?
 
Er is idd voor meerdere platformen kodi beschikbaar. Voor Android zou je gewoon naar playstore op je tv moeten gaan lijkt me.
 
Er is idd voor meerdere platformen kodi beschikbaar. Voor Android zou je gewoon naar playstore op je tv moeten gaan lijkt me.
Dat is een beetje het probleem.Hij ziet de shares wel qua adres, nfs en smb, maar toont geen films.
Er staat mij iets bij dat Sony dat heeft geblokkeerd.Die zeggen nu dat het aan Kodi ligt.
 
Punt is: Kodi werkt op zich wel, maar ik kan mn shares niet benaderen.Krijg foutmeldingen, en dat is op de Shield niet zo, misschien doe ik iets fout.
Overigens, met SPMC heb ik het probleem ook.
 



Op deze pagina wordt een ander probleem besproken, maar de link bovenaan is een versie van kodi 18.2 die aangepast is om op sony tv's beter te werken. Misschien heb je hier wat aan.

Link naar apk:
 



Op deze pagina wordt een ander probleem besproken, maar de link bovenaan is een versie van kodi 18.2 die aangepast is om op sony tv's beter te werken. Misschien heb je hier wat aan.

Link naar apk:
Mijn dank, ik ga er dit weekend even mee aan de slag.
 
Ik heb me wel vergist, heb net even die link hierboven getest, en het is blijkbaar 18 alpha 2. De link voor 18 staat op de volgende pagina
De aanpassing is trouwens een verandering van de package naam van de app naar een naam van een app die op Sony's lijstje van goedgekeurde video apps staat, in principe kan je dit ook zelf doen voor nieuwere kodi versies
 
Ik heb me wel vergist, heb net even die link hierboven getest, en het is blijkbaar 18 alpha 2. De link voor 18 staat op de volgende pagina
De aanpassing is trouwens een verandering van de package naam van de app naar een naam van een app die op Sony's lijstje van goedgekeurde video apps staat, in principe kan je dit ook zelf doen voor nieuwere kodi versies
Ik heb ze nu allebei, en probeer het gewoon, ik kan niks stuk maken.
 
  • Like
Reacties: Dominique DB
Vandaag even aan het klooien geweest, met 4 verschillende versies van Kodi, maar hij doet het gewoon niet. De nfs shares worden wel gezien, maar de inhoud geeft ie niet weer. SMB doet ie helemaal niet. Gelukkig draait Kodi ook op de Shield, probleemloos, met dezelfde instellingen.
Dus zal toch wel aan de Sony liggen dan.
 
Je kan ook eens controleren of andere apps wel aan de smb kunnen, bv xplore of vlc.
Ik heb ook MrMc en SPMC geprobeerd, met hetzelfde resultaat.Xplore ken ik niet en vlc , buiten dat het een k.. programma is op de tv en Shield, verstuurt het mijn gegevens dus die komt er niet meer op.
Kan morgen Xplore wel eens proberen.
 
Weer even aan het klooien geweest Xplore werkt prima, kan ook SMB shares benaderen, maar bij sommige films krijg ik 'Interne codec error'
Kodi weigert SMB,
You must be registered for see images attach

nfs shares worden wel gezien en kan ze ook toevoegen maar ze blijven leeg, bij updaten is ie met een seconde klaar en staat er niks in de map.
Ik kan mijn shares ook niet 'mounten' zoals op de Shield en de Eminent 4K.
 
Nou, het is uiteindelijk toch gelukt met versie uit de Play Store.
Om de een of andere reden werkt het niet zoals op de Shield.
Ik heb de SMB wel aan de praat gekregen door zelf de gegevens in te vullen bij 'netwerk locatie toevoegen'

You must be registered for see images attach