Mijn persoonlijke video's opnemen in een bibliotheek

JoopL

Gevorderd
31 dec 2016
57
19
6
77
Ik heb op mijn laptop een aantal video's staan over bv. onze vakanties, de eerste schooldag van onze kleindochter en meer van dat spul. Ik wil daarvan een bibliotheek maken in Kodi. Ik heb wat berichten erover gelezen maar kan niet echt iets vinden waar ik iets mee kan. Bij veel van wat je leest verdwijnen dit soort video's in de filmbibliotheek maar ik wil ze een aparte plek in Kodi geven.

Kan iemand me op weg helpen?
 
Bij video toevoegen moet je zijn , daarna niet laten scannen en niet toevoegen aan je bibliotheek.
En bij sommige skins kan je items toevoegen aan je homescreen dus je map met foto's, video ....
 
Je kan ze ook gewoon in je map met afbeeldingen zetten. Werkt hier ook prima.

En dan nog eventueel in Aeon MQ een koppeling in je menu ernaar toe maken.
 
Bij video toevoegen moet je zijn , daarna niet laten scannen en niet toevoegen aan je bibliotheek.
En bij sommige skins kan je items toevoegen aan je homescreen dus je map met foto's, video ....

Dit werkt inderdaad goed. Ik heb de map daarna toegevoegd aan Favorieten en in configureer Main Menu in Settings deze Favorieten aan een leeg main menu item toegevoegd en dat een nieuwe naam gegeven. Nu heb ik HomeMovies als apart main menu item. Er is nog een probleem dat ik moet oplossen. Als ik zo'n home video heb gekeken wordt hij automatisch gemarkeerd als bekeken en dan wordt hij verborgen. Dat wil ik niet. Misschien bestaat er een manier om je films, tvseries en homemovies handmatig als bekeken te markeren. Ik ga vandaag op zoek.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: mike.r
Als je in die map van je homemovies zit, 1x naar recht klikken, dan "verberg bekeken" uit vinken. ( in Aeon MQ)
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: mike.r
Als je in die map van je homemovies zit, 1x naar recht klikken, dan "verberg bekeken" uit vinken. ( in Aeon MQ)
Als ik dat doe @NoNo dan zie ik ook meteen weer alle films en tvseries die ik ooit bekeken heb en nu verborgen zijn. Wat ik zoek is een methode die mij de mogelijkheid geeft zelf te bepalen of ik een film, tvserie of homevideo als bekeken te markeren. Ik vond dit scriptje op het internet. Heb het nog niet uitgeprobeerd.


<advancedsettings>
<video>
<playcountminimumpercent>101</playcountminimumpercent> <!--Minimum percentage that has to be played before it is marked as watched. Set to 101 to never auto-mark items as watched -->
</video>
</advancedsettings>
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je het jezelf onnodig moeilijk gaat maken zo.
Nogmaals, gewoon die map homemovies onder je afbeeldingen toevoegen en je bent klaar !
Bekeken filmpjes krijgen geen "bekeken vinkje", en blijven gewoon zichtbaar.

Ook afbeeldingen en filmpjes in 1 map gecombineerd werkt perfect, als je deze onder afbeeldingen toevoegt.
Volgens mij is dat waarnaar je opzoek bent. Alle foto en filmmateriaal van 1 vakantie (of eerste schooldag), in 1 map.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je het jezelf onnodig moeilijk gaat maken zo.
Nogmaals, gewoon die map homemovies onder je afbeeldingen toevoegen en je bent klaar !
Bekeken filmpjes krijgen geen "bekeken vinkje", en blijven gewoon zichtbaar.

Ook afbeeldingen en filmpjes in 1 map gecombineerd werkt perfect, als je deze onder afbeeldingen toevoegt.
Volgens mij is dat waarnaar je opzoek bent. Alle foto en filmmateriaal van 1 vakantie (of eerste schooldag), in 1 map.
Ik ga dit uit proberen. Dank voor je reactie.