1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Lees meer.

Mijn zelfbouw Mini PC

Discussie in 'Computer Hulp' gestart door Plenkske, 26 jan 2017.

1. Fritsvrolijk

Fritsvrolijk Gevorderd

Snap ik fijne Vakantie nog en ben ook druk met me nieuwe box super ding maar koost je wel je nachtrust voor alles goed werkt haha

2. Plenkske

Plenkske Administrator Medewerker

Ik heb deze mini-pc nu ruim een maand en ben nog steeds erg tevreden. Ik gebruik hem met name in het weekend om wat te hobbyen / testen.
    Temperatuur houdt ik nog in de gaten maar is nog steeds geen probleem.

3. Alwaysinthamood

Alwaysinthamood Forumlid

Tof zeg!

Ik overweeg ook, om naast mijn grote game PC een kleinere mini-pc te bouwen. Het gaat mijn vooral om het stroomverbruik en het 24/7 kunnen draaien van een PC.

Ik heb nu een Raspberry Pi 2 waar ik zo af een toe wat op draai, maar die is eigenlijk gewoon te traag voor kleine taken. Op zo'n mini PC zou ik bijvoorbeeld een PVR kunnen draaien voor IPTV, mijn website kunnen hosten, noem het maar op!

Wat ben draai jij nu allemaal op je mini PC? @Plenkske

4. Plenkske

Ik draai hem sowieso niet 24/7. Als ik dit zou willen zou ik zeker eerst de koeling verbeteren. Voor een kleine 40 euro heb je een betere cpu koeling en een case-fan (specifiek voor mijn cpu en case).
    Als ik er mee hobby is dit vooral voor Kodi tests, mijn tool, backups (via NAS) en iptv opnemen via VMWare met Ubuntu en tvheadend erop.

Laatst bewerkt: 22 mrt 2017
    Spinix vindt dit leuk.
  5. Alwaysinthamood

Alwaysinthamood Forumlid

Ben heel erg geinterreseerd in dat laatste " iptv opnemen via VMWare met Ubuntu en tvheadend erop."!

Heb je tutorials die je mij aanraad?

6. Spinix

Spinix Administrator Medewerker Godzilla

Simpel, dit kun je ook op je eigen laptop doen. Als je Windows 8 of 10 pro hebt kun je met het gratis programma Hyper-V van microsoft werken, deze kun je downloaden via het configuratie scherm > Programma's > Installeer extra features of functies. Daar kun je dan Hyper-V kiezen (staan we tutorials op google hoe je dit installeert) Dan kun je in Hyper-V of VMware een virtuele machine maken met bijvoorbeeld Ubuntu en daarop kun je dan die tvheadend op installeren.

Mocht je nog meer informatie willen maak dan even een eigen topic zodat we dit topic verder schoon kunnen houden :)

Alwaysinthamood vindt dit leuk.
  7. Plenkske

Zoals @Spinix al zegt kan dit met Hyper-V of met VMWare Workstation Player. Beide is gratis maar ik koos voor VMWare omdat ik daar al ervaring in had.

Meer info hier: Login of registreer een account om deze link te zien.
    En stel ook gerust vragen daar

Spinix en Eric Hebs vinden dit leuk.
  8. schotelmaf

schotelmaf Actief

Ik heb sinds kort een Minix D2550 mini pc,draait op Windows 10 harddisk 500 GB en 4 GB ram,1,86 GHZ Atom Intel,wie heeft er ervaring met deze pctjes ? Zoek een VGA driver voo windows 10,zit een NM 10 chipset op,de driverpack heb ik gevonden en geinstalleerd,geeft toch wat flikkeringen in het beeldscherm,dingettjes werden verkocht ZONDER harddisk en gehugen paar jaar geleden,draait op een laptop adapter !
    --- Dubbelpost samengevoegd op, 11 apr 2017, Originele post datum: 11 apr 2017 ---
    Hierbij wat pics,afmetingen zijn 19,5x17,5x6,5 cm !

Bijgevoegde bestanden:

Plenkske vindt dit leuk.
  9. Spinix

Mijn handen beginnen wel echt te jeuken haha, als ik binnenkort nog wat geld over heb ga ik ook mijn eigen mini pc bouwen. Leuk project :)

10. Dr.House

Dr.House Forumlid

Ik vond nog ergens een PC op zolder en een PCIe vidiokaart met HDMI uitgang.
    PERFECT beeld met 1080 films, beter dan mijn Minix X8H.
    Ben van plan om mij een mini pc (met windows 10) te kopen voor bij de TV, zo'n grote PC ziet niet uit.

Plenkske vindt dit leuk.
  11. schotelmaf

schotelmaf Actief

Hallo Dr.House al eens gedacht aan een Minix Z83-4 ? Heb ik ook nog een staan,een echte aanrader ?

Heb ook nog een Minix 8 H daar ga ik Libreelec op zetten !

12. Spinix

Misschien is Login of registreer een account om deze link te zien. wat voor jou als mini pc? @Eric Hebs heeft hem ook.