Mp3 probleem op Shield TV

Paul Shield

Expert
16 jan 2019
296
74
216
64
Goedemorgen,
Ik heb sinds een aantal maanden de Nvidia Shield TV.
Bijna alles werkt perfect, HD en UHD films en series geen problemen, behalve het afspelen van mp3 en FLAC bestanden die op mijn Nas staan die gemount is, samen met nog 2 nasjes.

Dit is gekomen na de Shield update naar 7.2.1 en later naar de 7.2.2 update.

Probleem: Wanneer ik een mp3 wil opstarten duurt het bijna een minuut voordat deze gaat afspelen.Dat zelfde geldt voor de volgende nummers.
Dat was eerder nooit zo, kon lekker doorklikken en afspelen.
Ik heb ook nog een Eminent EM7680 die ik maar weer heb aangesloten en daar werkt het prima.Maar daar kan ik dan weer geen UHD films mee afspelen zonder dat die om de paar minuten blijft hangen.

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
 
Dit lijkt me meer een probleem van Nvidia. Je kunt toch de helpdesk een mailtje sturen en je probleem daar voorleggen. Een goede helpdesk hebben ze btw.
 
Ja, dat heb ik gisteren gedaan.Maar het vreemde is dat VLC het wel gewoon doet, maar die wil ik niet gebruiken omdat het een draak van een app is. Vlc is prettig op mijn Mac, maar daar houdt het voor mij op.
 
Hallo Paul,

Ik kamp sinds 2 weken ook met dit probleem. Welke instelling bedoel jij ? ik heb namelijks ook niets veranderd.
Alles draait prima, maar mp3 moet ik ook lang wachten en elk volgend nummer ook ... wachten... wachten ...

wat was de oplossing bij jou ?

grtz

eric
 
Hallo Paul,
Ik kamp sinds 2 weken ook met dit probleem. Welke instelling bedoel jij ? ik heb namelijks ook niets veranderd.
Alles draait prima, maar mp3 moet ik ook lang wachten en elk volgend nummer ook ... wachten... wachten ...
wat was de oplossing bij jou ?
grtz
eric
Hoi Eric,
Bij mij was het probleem dat de SMB op SMB2 en Large MTU stond, teruggezet naar SMB3 en probleem was opgelost.
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2019-09-20 om 07.17.52_1.png
    Schermafbeelding 2019-09-20 om 07.17.52_1.png
    141,2 KB · Weergaven: 10
  • Like
Reacties: erikkie_B
Hoi Eric,
Bij mij was het probleem dat de SMB op SMB2 en Large MTU stond, teruggezet naar SMB3 en probleem was opgelost.

Ik heb een zyxel N326 , daar loopt dat automatisch en is niets aan veranderd. Helaas is het dus op Nas server gebied niet de oplossing voor mij.
Alle andere apps waarmee ik muziek afspeel doen het goed.

Erg genoeg, Kodi vanaf een windows laptop doet het ook prima. Ik begin langzaam te denken dat mijn shield gewoon niet goed is. maar ik kan dat bijna niet geloven. ook zou het aan de update naar 18.4 kunnen liggen. Met 18.3 had ik het probleem helemaal niet.
 
Ik heb een zyxel N326 , daar loopt dat automatisch en is niets aan veranderd. Helaas is het dus op Nas server gebied niet de oplossing voor mij.
Alle andere apps waarmee ik muziek afspeel doen het goed.
Erg genoeg, Kodi vanaf een windows laptop doet het ook prima. Ik begin langzaam te denken dat mijn shield gewoon niet goed is. maar ik kan dat bijna niet geloven. ook zou het aan de update naar 18.4 kunnen liggen. Met 18.3 had ik het probleem helemaal niet.

Maar heb je ook naar die instellingen gekeken? Ik had ook niks veranderd en toch was die instelling aangepast.
Was je al op het Shield forum geweest?

 
Maar heb je ook naar die instellingen gekeken? Ik had ook niks veranderd en toch was die instelling aangepast.
Was je al op het Shield forum geweest?


ben alle instellingen nagelopen, kan niets vinden. ook heb ik een aantal mp3zz op een andere nas server gezet en ook daar is het probleem.
Vreemde is dat hij gewoon een paar weken heerlijk heeft gelopen. opeens was het mis. Ik zelf denk na de Kodi update van 18.3 naar 18.4
is er een mogelijkheid om deze Kodi 18.3 te installeren om te kijken wat er dan gebeurt ?
 
Dat weet ik niet. Probeer eens of het met SPMC wel lukt. Is bijna hetzelfde als kodi, maar dan de lite versie.