Opgelost Muziek afspelen met grote pauzes

erikkie_B

Actief
9 sep 2019
29
13
6
58
Ik heb opeens uit het niets het volgende probleem met afspelen van muziek.
Het starten van een gekozen nummer duurt gemiddeld 30 sec.
een volgend nummer start ook pas na 30 sec. Je zou zeggen gezien de vaste tijd van 30 sec dat het een instelling moet zijn, ik kan echter maar niet ontdekken welke.
In het begin was het probleem zeer zeker niet aanwezig.

ik speel mijn muziek vanaf een Nasserver via een shield. Rechtstreeks vanaf de NAS gaat alles prima via alle soorten players. Alleen de shield doet moeilijk





Rechts
 
inmiddels heb ik het probleem nog steeds niet kunnen tacklen, maar heb wel veel uitgeprobeerd.
Kodi opnieuw installed -> geen resultaat
Nas servers opnieuw aangemeld -> geen resultaat
googleplay music -> speelt alles normaal en werkt perfect
Shield geheel default factory en Kodi opnieuw installed -> geen resultaat.
Kodi vanaf mijn laptop -> alles werkt perfect.

Kortom, op dit moment zit het probleem of in the shield, of in de Kodi app.

Iemand tips ? ik ben in ieder geval radeloos ..... want zo is muziek afspelen via KODI dus echt niet te doen.
 
Ik heb opeens uit het niets het volgende probleem met afspelen van muziek.
Het starten van een gekozen nummer duurt gemiddeld 30 sec.
een volgend nummer start ook pas na 30 sec. Je zou zeggen gezien de vaste tijd van 30 sec dat het een instelling moet zijn, ik kan echter maar niet ontdekken welke.
In het begin was het probleem zeer zeker niet aanwezig.

ik speel mijn muziek vanaf een Nasserver via een shield. Rechtstreeks vanaf de NAS gaat alles prima via alle soorten players. Alleen de shield doet moeilijk





Rechts
Probleem na heel wat uurtjes kunnen tacklen. Zoals Paul al aangaf zat het probleem in de verbinding met de NAS en de SMB instelling. Na het selecteren van een nieuwe verbinding op basis van SMB:// en de nas server gegevens met de muziek ... werkt alles weer perfect.

bedankt voor het meedenken :)
 
  • Like
Reacties: Lex