MXQ PRO model 2019

B. web

VIP
16 feb 2017
874
522
Model 2019 heeft zo te zien dezelfde specificaties als model 2018. Heeft Android 7.1.2 en 1GB/8GB. Misschien staat op een model 2019 nieuwere versie van Kodi en andere software, maar dat kun je ook zelf uit de playstore halen. Probleem van 1GB RAM geheugen is dat deze mediaspelers snel vastlopen. Die problemen zie je hier veelvuldig voorbijkomen op dit forum: MXQPro. Deze mediaspeler heeft geen Netflix licentie, dus lagere resolutie en minder goede weergave van Netflix. Ook YouTube weergave in een lagere resolutie. En besturingsysteem is gewone Android voor smartphones. Beter kiezen voor een mediaspeler met minimaal 2GB Ram en Android TV OS werkt ook prettiger om te bedienen. Voor iets meer geld heb je bijvoorbeeld een Xiaomi Mi Box. Zie verder reviews hier op het forum https://kodi-forum.nl/forums/reviews.32/ en https://kodi-forum.nl/threads/top-3-tv-boxen-van-dit-moment.3235/

ietwat

Nieuwkomer
25 apr 2019
2
0
Heb voor de gein een MXQ Pro 4k aangeschaft van de week. Of dat specifiek een 2019 model is...moet ik eigenlijk even opzoeken.

Je bent nieuw met mediaspelers / Kodi etc?
Dubbelpost samengevoegd:

Model 2019 heeft zo te zien dezelfde specificaties als model 2018. Heeft Android 7.1.2 en 1GB/8GB. (….) Beter kiezen voor een mediaspeler met minimaal 2GB Ram en Android TV OS werkt ook prettiger om te bedienen. (…)
Helemaal mee eens. Op het eerste gezicht is de MXQpro wel redelijk en als je niet te veeleisend bent kun je er wel wat mee..Zo wilde ik zelf eens met Kodi op Android stoeien, maybe iets met retrogaming en waren mn verwachtingen dermate laag…je kent het wel. Speeldoosje is het.

Ik ben zelf geen 'Live-TV kerel' en die Kodi-meuk af en toe, dus ik vermoed dat het boxje een Airplay/Chromecast punt in mn huis gaat worden.

Wat gebruikt supercounter nu als mediastreamer?

Laatst bewerkt:

supercounter

Nieuwkomer
25 apr 2019
2
0
Momenteel gebruik ik nog geen mediastreamer.
Het zit zo, mijn grootouders hebben een huisje in Tenerife gekocht en zouden daar graag tv kijken.
Hiervoor dacht ik dan een mediastreamer aan te kopen om dan via kodi via een aanbieder tv te kunnen kijken.

Liefst een streamer met een internetaansluiting voor de kabel.