Opgelost Na update 19 kan geen bestanden benaderen van PC

sjaakvg

Forumlid
22 feb 2021
5
2
6
60
Na auto update 19 kan ik geen bestanden meer benaderen van mijn PC met kodi. Met de voorgaande versies van kodi had ik hier geen probleem mee.
Heeft iemand ook deze problemen en wat kan je hier aan doen,?
Bij voorbaat dank
 
Je kan in afwachting van een oplossing even terug naar 18.9 .
Als je je oude instellingen behouden wilt, kopier even de .kodi folder naar een andere map, verwijder de kodi app en installeer de versie die jij wilt, en plaats dan de .kodi map terug.

Zorg wel dat automatisch updaten uitstaat.

Oude versies van kodi vind je op
Post automatically merged:

Ik ben eens aan het testen geweest, en bij mij kan ik mijn smb server wel bereiken, maar eerst heb ik wel wat aangepast in kodi, SMBv1 als minimum ingesteld.
You must be registered for see images attach

En daarna manueel de locatie ingeven, zoals hier beschreven bij punt 3 Adding Remote Sources
 
Laatst bewerkt:
Ik ben vergeten te vermelden dat het kodi betreft op mijn shield tv. En nogmaals kon altijd foto's en films bekijken van de pc op de televisie
 
Ik ben vergeten te vermelden dat het kodi betreft op mijn shield tv. En nogmaals kon altijd foto's en films bekijken van de pc
Heb je eens getest wat ik hierboven geschreven heb?
Eerst bij instellingen/diensten/SMB-client SMBv1 als laagste protocol instellen.
You must be registered for see images attach
 
Ja meerdere malen werkt niet. Wat ik ben tegengekomen op Google is dat je bij kodi 19 nu user en paswoord moet invullen
 

Dominique DB Weet jij wat de precieze SMB instellingen moeten zijn op mijn windows 10 pc in samenwerking met kodi op mijn Shield tv?

You must be registered for see images attach

 
Ik heb hetzelfde issue op mijn MIBox S
Kreeg via google play een melding dat er een nieuwe update voor kodi is, Dus van Leia 18.9 naar Matrix 19.0 en problemen met mijn smb shares.
Ik heb het niet goed kunnen krijgen, Kodi verwijderd en met google play weer zoeken naar Kodi en krijg warempel weer de Leia 18.9 versie om te installeren.
Ik weet niet hoe dit kan, want in het begin kreeg ik een Matrix 19.0 update van Kodi te zien via Google play.
Nu weer op 18.9 en ik ga dus GEEN update van Kodi meer doen voorlopig.
Helaas heb ik niets kunnen saven, dus moet even van scratch af aan al mijn series en films gaan indexeren.
 

Dominique DB Weet jij wat de precieze SMB instellingen moeten zijn op mijn windows 10 pc in samenwerking met kodi op mijn Shield tv?

Ik gebruik al enkele jaren geen Windows meer, maar misschien willen @Plantje of @Shaman hun ervaring met smb en Windows met je delen.

Je kan ook eens dit forum doorspitten naar posts waar een gelijkaardig probleem opgelost is.
 
Alles werkt weer nadat ik mijn Windows gebruikersnaam en paswoord heb ingevuld (was trouwens bij de versie 18.9 niet nodig)
En de laagste SMB protocol op 1 de hoogste op 3
Bedankt voor jullie tips
 
Had hetzelfde probleem hier. Windows 10 PC was niet meer te benaderen via Kodi 19 op m'n telefoon. Op de 18.9 versie werkte dit nog wel. Ook op de Shield met Kodi 18.9 is mijn PC nog te benaderen. En eea heeft ook altijd gewerkt zonder dat er een inlognaam/password nodig was. Ben dus even gaan puzzelen. En alles werkt nu weer.

Instellingen op de PC niet aangepast. Alle andere apparatuur en apps werken namelijk nog wel probleemloos. Wil ik graag zo houden. 😉
Op de telefoon Kodi bestandsbeheer openen
kies Locatie toevoegen
Kies bladeren
kies Netwerklocatie toevoegen

You must be registered for see images attach

in het volgende menu protocol op (SMB) laten staan.
servernaam = PC naam invullen. Te vinden door op je PC via Start - Instellingen - Systeem - info. Let op de hoofdletters. Eventueel nog aan te vullen met de gewenste mapnaam (PCNAAM/mapnaam)
Bij gebruikersnaam een spatie invullen
bij wachtwoord ook een spatie invullen

Je zou nu verbinding moeten hebben met de gedeelde map/mappen op je PC. Deze verbinding een naam geven en klaar
 
Laatst bewerkt: