Nederland 24 add-on werkt al een tijdje niet meer

carsten888

Actief
21 jun 2016
27
7
6
53
Ook na herinstallatie werkt nederland 24 niet meer. Jammer want die gebruikte ik voor live tv voor npo 1, 2 en 3.
Hoe krijg ik dat weer werkend? Is er een alternatief?
 
Helaas nog geen Leia op Osmc, dus daar moet ik nog even op wachten.
Toch lijkt mij het handigst als er een fix komt voor Nederland 24, is er iemand anders naast Bosel die dit op kan pakken?
 
Bij mij werkt npo1, npo nieuws, npo politiek, npo zapp en de links naar het achtuur journaal en het jeugdjournaal.
Dat zijn 6 van de 10 streams die het doen bij mij. Ik heb kodi 17.6
 
Bij mij werkt npo1, npo nieuws, npo politiek, npo zapp en de links naar het achtuur journaal en het jeugdjournaal.
Dat zijn 6 van de 10 streams die het doen bij mij. Ik heb kodi 17.6
Je bedoeld met Retrospect?
Retrospect werkt veel trager met live tv en bij mij helemaal niet goed,
Geluid normaal en beeld loopt achter en blijft hangen in eerste minuut, daarna geen geluid meer.

Nederland 24 werkte altijd super.
 
Hier had ik dus hetzelfde probleem... op de (beide) RPi2's geen Nederland24 meer...

Maar, gelukkig is dat kennelijk bij OSMC ook opgelost. Ik had al een widevine voor mijn Netflix plugin en nu ik die heb bijgewerkt werkt alles weer perfect! Vanwege Netflix gebruik ik al een tijdje de kodi 18 beta's...
 
Laatst bewerkt:
Hier had ik dus hetzelfde probleem... op de (beide) RPi2's geen Nederland24 meer...

Maar, gelukkig is dat kennelijk bij OSMC ook opgelost. Ik had al een widevine voor mijn Netflix plugin en nu ik die heb bijgewerkt werkt alles weer perfect! Vanwege Netflix gebruik ik al een tijdje de kodi 18 beta's...

Hoe heb je dat gedaan? Waar haal je de Widevine vandaan?
 
Allereerst een kleine correctie: NPO2 geeft nog steeds een melding... maar NPO1 en NPO3 werken inmiddels wél weer...

Widevine installeren ging eenvoudig, omdat ik Netflix heb de volgende handleiding gevolgd en daarmee krijg je, bij de eerste keer Netflix willen bekijken, de melding dat deze nog geïnstalleerd dient te worden...



De widevine komt voor zover ik kan zien uit een Chrome backup en heeft daarom (tijdelijk?) 2GB opslag nodig...
Post automatically merged:

Maar zonder Netflix... helpt dit je misschien verder?

 
Laatst bewerkt:
Hier draait versie 4.5.6 van Nederland 24 al een jaartje naar tevredenheid, maar sinds kort (1 februari?) krijg ik bij NPO 2 en NPO Cultura foutmeldingen, en soms/nu ook bij de andere NPO's. De app verwijderen en opnieuw installeren heeft niet geholpen. Ik heb dit probleem op mijn beide Raspberries pi met Kodi Krypton. Gelukkig wel een IPTV-abo daarnaast, maar NPO Cultura wordt daarin verward met NPO 1 Extra. Iemand enig idee?
 
Laatste versie van Rieter.net
Install. zeker de laatste versie, idd verwijder eerst alle Retrospect files, anders werkt het echt niet.
Ik kreeg een tip om via Youtube bij instellingen ook even MPeg Dash aan te zetten.

Op mijn Rasp. werkt alles prima.
Op een Android Box kun je gewoon via de Google playstore NPO start APK installen.

Good-Luck
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik Kodi 17.6 op een Windows10 PC, en had dezelfde problemen met Nederland24.
Ik heb in het bestand nederland24.py een link aangepast met notepad++.
Was: BASE_URL = ' ' (Deze link werkt niet)
Is geworden: BASE_URL = ' ' (De homepage voor live tv)
Dit heeft me NPO 1 en NPO 3 opgeleverd.

Update 16:00 uur: Oude file terug gezet, zelfde resultaat, dus ook NPO 1 en NPO 3.
Kan niet echt zeggen dat ik het snap.

Update 5 feb. : 1,2 en 3 werkend met originele links.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: kierewiet01
Vreemd, uit het niets(dus zonder updates) doen vanavond NPO 1 & 3 het weer met Nederland 24.. Is dit bij andere ook zo?
Nog steeds niks met NPO 2 helaas.
 
Ik heb het ssd-kaartje uit mijn Rasp gehaald en ben op zoek gegaan naar Nederland24, maar zo simpel is dat niet. Kan die add-in niet vinden, of ik kijk niet goed. Maar uit een andere thread (niet hier) begrijp ik dat het met Kodi Leia en widevine en iets met Retrospect weer kan werken. Zoek maar eens op Bas Rieter.
 
Sinds vanmiddag doen zowel NPO 1,2 en 3 het weer hier met Nederland 24,
Geen updates geweest, lijkt dus aan de kant van NPO zelf wat veranderd te zijn?
 
Ik heb het ssd-kaartje uit mijn Rasp gehaald en ben op zoek gegaan naar Nederland24, maar zo simpel is dat niet. Kan die add-in niet vinden, of ik kijk niet goed. Maar uit een andere thread (niet hier) begrijp ik dat het met Kodi Leia en widevine en iets met Retrospect weer kan werken. Zoek maar eens op Bas Rieter.
Post automatically merged:

Vreemd, uit het niets(dus zonder updates) doen vanavond NPO 1 & 3 het weer met Nederland 24.. Is dit bij andere ook zo?
Nog steeds niks met NPO 2 helaas.
Hier net niks, nou ja, alleen de Journaals. Verder alleen foutmeldingen.

Vandaag maar eens de nieuwe Kodi-versie geïnstalleerd, en zonder verder iets te veranderen doen nu NPO 1, 2 en 3 het weer. (Kan zijn dat het niks met leia van doen heeft). Op een ander kaartje Widevine en de repro van Bas Rieter geïnstalleerd. NPO Cultura van Nederland24 doet het nog steeds niet, maar NPO 2 Extra in Retrospect van Bas Rieter werkt prima. En dat is dus eigenlijk hetzelfde, zij het dat Retrospect daarnaast véééééél meer bevat.
 
Laatst bewerkt:
Hier doen 1 2 en 3 het gewoon weer op Nederland 24, zonder dat er iets veranderd is.

De live TV in Retrospect werkt voor mij veel langzamer als met Nederland 24, wel is Retrospect natuurlijk onmisbaar voor NPO start(gemist) en RTLXL.