Is er een mogelijkheid om Nederlandse Kanalen te bekijken

erikboy001

Forumlid
14 nov 2018
5
0
1
34
Beste forummers,

Na een tijdje niet gebruiken van mijn kodi-box besloot ik hem weer even aan te zeten alleen heb ik een vraag; weten jullie toevallig welke addon ik kan gebruiken om Nederlandse kanalen te bekijken?

Ik gebruikte voorheen Retrospect alleen die blijkt het volgensmij niet meer te doen? Iemand die weet wat er aan de hand is en/of een goed alternatief?
 
Welkom Erik☺

Ik gebruikte voorheen Retrospect alleen die blijkt het volgensmij niet meer te doen? Iemand die weet wat er aan de hand is .
Wij hebben een uitgebreide zoekfunctie die deze vraag had beantwoord.
 
Welkom Erik☺


Wij hebben een uitgebreide zoekfunctie die deze vraag had beantwoord.


Dankjewel LeX,

Alleen heb ik mijn Kodi vandaag ge-update maar de nederlandse live kanalen op retrospect doen het nog steeds niet. Weet je misschien wat ik er nog meer aan kan doen?
 
Heb je wel de nieuwste Retrospect en Kodi 18.2? Als je nog de oude versie Retrospect hebt dan die geheel verwijderen. Voor Kodi 18.2 is er een nieuwe versie Retrospect. En ook graag hier info geven over je mediaspeler merk, type, besturingssysteem.
... Nieuwste -4.1.8... zip bestand downloaden > Kodi > Add-ons > Install from zip file > het bestand opzoeken bij je downloads. ...
 
  • Like
Reacties: Lex
Dankjewel LeX,

Alleen heb ik mijn Kodi vandaag ge-update maar de nederlandse live kanalen op retrospect doen het nog steeds niet. Weet je misschien wat ik er nog meer aan kan doen?
Geen dank ☺ ik had je in contact gebracht met onze Retrospect kenner B.Web .
Maar dat is inmiddels al gebeurd.
 
  • Like
Reacties: B. web
Geen dank ☺ ik had je in contact gebracht met onze Retrospect kenner B.Web .
Maar dat is inmiddels al gebeurd.

Dank voor jullie tips, ik heb de stappen gevolgd en de nieuwste retrospect ook geinstalleerd alleen krijg ik bijvoorbeeld npo 1 via npo start nog steeds niet aan de praat. Als ik erop klik blijft hij maar laden en stopt uiteindelijk. 3fm live doet het wel

Ik voeg de kodi info hier ook even bij. Ik heb een mecool m8s pro-w
You must be registered for see images attach
 
@erikboy001 Kijk je vanuit Nederland of vanuit het buitenland? Probeer verder eens het volgende: InputStream Adaptive activeren en Widevine installeren.
... eerst de InputStream Adaptive add-on activeren, daarna kan je Retrospect installeren. Ga naar Add-ons > Inkomende Stream voor videospeler > InputStream Adaptive > Klik en activeer InputStream Adaptive.
... Widevine kan eenvoudig geïnstalleerd worden via Retrospect of via de Video Test Streams Add-on. Je hoeft zelf dus niets te downloaden het wordt via die add-ons gedownload als je de instructie volgt.
... "even Googlen op Kodi Widevine Support" verwijst naar een handleiding voor de Video Test Streams Add-on op de site van Matt Huisman. Daar lees je "First follow THIS post to install my Kodi Add-on Repository." Daar staat verder een stap voor stap handleiding. ... Widevine installeren kan ook via Retrospect > instellingen > met de InputStream Adaptive Helper.
You must be registered for see images attach

Als het niet lukt Kodi volledig verwijderen en beginnen met een schone Kodi.
 
Ik gebruik het vanuit Nederland,

Heb dat 2e gedeelte over widevine gedaan alleen het eerst stuk over de inputstream kan ik niet vinden. Ik klik op addons > download > VideoPlayer Inputstream maar dan zie ik alleen RTMP Input staan.

Heb nu Retrospect 5.xxxx de bovenste van de website geinstalleerd
 
Ok dan is het ontbreken van InputStream Adaptive misschien wel het probleem. Je kan Kodi dan beter eerst eens volledig verwijderen via Instellingen > Apps en beginnen met een schone Kodi.
You must be registered for see images attach
 
Ok dan is het ontbreken van InputStream Adaptive misschien wel het probleem. Je kan Kodi dan beter eerst eens volledig verwijderen via Instellingen > Apps en beginnen met een schone Kodi.
You must be registered for see images attach

Ik heb kodi verwijderd en opnieuw geinstalleerd en ook rtmp geinstalleerd. Nu heb ik beide dus rtmp en inputsteam adaptive alleen is het probleem er nog jammer genoeg. Wat zou ik nog meer kunnen doen?
 
Inputstream Adaptive moet aan staan, RTMP heb je niet nodig die hoort uit te staan. Als Kodi gewoon op Android draait is Retrospect meestal vrij eenvoudig te installeren. Ik neem aan dat je Kodi niet op een SD kaart draait. En je maakt geen gebruik van een VPN. Stond de InputStream Adaptive add-on nu wel meteen op je schone Kodi versie? En heb je ook nog iets met Widevine gedaan? Krijg je ook een bepaalde foutmelding als je probeert af te spelen, en zo ja welke. Je zou Retrospect eens kunnen proberen op een laptop of windows PC of het je dan wel lukt. En voor je Android mediaspeler zou je eens kunnen kijken bij en Posting Issues. Op bitbucket kan je soms hulp krijgen van de ontwikkelaar van Retrospect. Die vraagt dan een debug kodi.log met debug retrospect.log en kan dan kijken waar het probleem zit.
 
Laatst bewerkt: