Netflexx iptv (zeniptv)

smetje

Gevorderd
27 jan 2017
79
12
6
47
Na een dag getest te hebben, heb ik momenteel een maandabo op Netflexx/ZenIptv (ik vermoed dat Netflexx de provider en Zeniptv iets van de verdeler is - Op het homescreen staat Netflexx, maar de naam van mijn MAG portal bevat Zeniptv).

Reden waarom ik deze genomen heb is simpel: Belgisch voetbal.

Provider is Waals of Frans en heeft 3 proximus 11 (franstalig) en 5 VOO + 3 VOO World kanalen in het aanbod en ook nog 3 Eleven Sports. De 3 proximus 11 kanalen werkten elke keer de 3 weekends dat ik Belgisch voetbal wou kijken, de VOO kanalen 2 van de 3 keer dat ik tot hiertoe getest heb.

Qua aanbod is het denk ik vrij gelijkaardig met de meeste providers, al zijn er bvb geen Scandinavische kanalen. Ook NL en VL iets minder dan bij meer nederladstalig georienteerde providers (bvb wel Film 1 en Ziggo Sport, maar geen Ziggo Sport Extra).

VOD is er wel, maar is minder interessant voor nederlandstaligen. Meeste films/series zijn Frans gesproken, al zijn er ook Italiaanse, Turkse en een beperkt aanbod "original version" (zonder ondertitels).

Prijs is 15eur/maand, 39 eur/3 maand, 69eur/6maand, 99eur/jaar. De aanbieder heb ik gevonden op een Belgische zoekertjes site.

Persoonlijk kijk ik niet zoveel TV en hoef geen duizenden exotische kanalen. Wat voor mij het belangrijkste is, is Belgisch voetbal en liefst ook VOD met NL ondertitels. Tot hiertoe is het heel moeilijk om die combinatie te vinden. Mytvonline test nu weer met Play Sports en dat zou ideaal zijn voor mij. Ik overweeg dus zeker om daar mijn volgende abo af te sluiten. Maar indien de Vlaamse sport kanalen (Play Sports of proximus 11) er toch niet doorkomen of weer snel zouden verdwijnen, is dit voor mij een heel goed alternatief om Belgisch voetbal te kunnen zien.

Ik zou trouwens graag hebben dat de meer nederlandstalig gerichte providers de franstalige proximus 11 kanalen in hun aanbod zouden opnemen (aangezien deze altijd lijken te werken, bij Netflexx maar ook andere franse providers die ik getest heb). Heb dit al voorgesteld bij HipTV (had ik een jaarabo dat bijna afloopt) en MyTVOnline, maar nog bij geen van beide gebeurd.
 
Ik zou trouwens graag hebben dat de meer nederlandstalig gerichte providers de franstalige proximus 11 kanalen in hun aanbod zouden opnemen (aangezien deze altijd lijken te werken, bij Netflexx maar ook andere franse providers die ik getest heb). Heb dit al voorgesteld bij HipTV (had ik een jaarabo dat bijna afloopt) en MyTVOnline, maar nog bij geen van beide gebeurd.

Dit zal erbij ingeschoten zijn ik heb het bij deze gemeld..we zijn inderdaad bezig om de sport ook voor de Vlaamse kijkers uit te breiden..en ja we testen momenteel Playsport zoals het er nu voor staat zal het helaas bij 4 kanalen blijven we hadden ze graag allemaal willen hebben maar helaas technisch nogal een flinke kluif.Maar je weet nooit hoe een koe een haas vangt dus we blijven proberen.
 
Dit zal erbij ingeschoten zijn ik heb het bij deze gemeld..we zijn inderdaad bezig om de sport ook voor de Vlaamse kijkers uit te breiden..en ja we testen momenteel Playsport zoals het er nu voor staat zal het helaas bij 4 kanalen blijven we hadden ze graag allemaal willen hebben maar helaas technisch nogal een flinke kluif.Maar je weet nooit hoe een koe een haas vangt dus we blijven proberen.

Bedankt. Met 4 Play Sports kanalen die stabiel werken en blijven werken tijdens live wedstrijden zou ik al heel tevreden zijn.
Post automatically merged:

Hoe is het Vlaamse tv aanbod?

Eén
Canvas
Ketnet en Ketop12 (is denk ik 2 keer hetzelfde)
VTM Kids JR
Er staat ook VTMKZoom, wat nu eigenlijk VTM Kids geworden is, maar de uitzending momenteel is gewoon VTM
VTM
Q2 (maar is op dit moment gewoon VTM, geen idee of dat altijd zo is)
Vier
Vijf
TV Oost
Caz
Vitaya

Beperkt aanbod dus
 
Laatst bewerkt:
Bedankt. Met 4 Play Sports kanalen die stabiel werken en blijven werken tijdens live wedstrijden zou ik al heel tevreden zijn.
Post automatically merged:



Eén
Canvas
Ketnet en Ketop12 (is denk ik 2 keer hetzelfde)
VTM Kids JR
Er staat ook VTMKZoom, wat nu eigenlijk VTM Kids geworden is, maar de uitzending momenteel is gewoon VTM
VTM
Q2 (maar is op dit moment gewoon VTM, geen idee of dat altijd zo is)
Vier
Vijf
TV Oost
Caz
Vitaya

Beperkt aanbod dus
Ik weet van me zelf dat q2 een aparte zender is smorgens is daar q music België op. En aan de zenderlijst te zien mis je nog zes en VTM kids jr.
 
Ik weet van me zelf dat q2 een aparte zender is smorgens is daar q music België op. En aan de zenderlijst te zien mis je nog zes en VTM kids jr.

Q2 is inderdaad een aparte zender. Maar momenteel is daar VTM op te zien. Is dus een fout bij de provider. Maar weet niet of dat altijd zo is. Ik heb tijdens mijn 3 weken enkel nog maar naar de sportkanalen gekeken.

VTM Kids JR is erbij, maar VTM Kids niet. Naast Zes ontbreken nog veel kleinere zenders (MENT, Dobbit, Evenaar, ...)
 
Q2 is inderdaad een aparte zender. Maar momenteel is daar VTM op te zien. Is dus een fout bij de provider. Maar weet niet of dat altijd zo is. Ik heb tijdens mijn 3 weken enkel nog maar naar de sportkanalen gekeken.

VTM Kids JR is erbij, maar VTM Kids niet. Naast Zes ontbreken nog veel kleinere zenders (MENT, Dobbit, Evenaar, ...)
Die kleinere zenders ga je bij de meeste providers niet e
Q2 is inderdaad een aparte zender. Maar momenteel is daar VTM op te zien. Is dus een fout bij de provider. Maar weet niet of dat altijd zo is. Ik heb tijdens mijn 3 weken enkel nog maar naar de sportkanalen gekeken.

VTM Kids JR is erbij, maar VTM Kids niet. Naast Zes ontbreken nog veel kleinere zenders (MENT, Dobbit, Evenaar, ...)
Evenaar vind je bij een paar providers wel maar de rest ben ik persoonlijk bij niemand nog tegen gekomen en ik denk dat die zenders ook niet echt een meerwaarde zijn aan het zender aanbod. Het zelfde geldt voor die regionale omroepen hoeveel mensen zullen daar werkelijk naar kijken.
 
Die kleinere zenders ga je bij de meeste providers niet e

Evenaar vind je bij een paar providers wel maar de rest ben ik persoonlijk bij niemand nog tegen gekomen en ik denk dat die zenders ook niet echt een meerwaarde zijn aan het zender aanbod. Het zelfde geldt voor die regionale omroepen hoeveel mensen zullen daar werkelijk naar kijken.

Klopt. Voor mij zijjn de gewone Vlaamse zenders sowieso niet belangrijk, aangezien ik ook een normaal abo voor digitale tv (geen betaalkanalen) heb.

Ik antwoordde gewoon op de vraag van Benjamin ;)