netflix audio probleem met nvidia shield

floppie

Senior
7 okt 2016
325
172
216
Ik heb gisteren na vele positieve reacties over de Nvidia Shield er eentje aangeschaf.
Mooi apparaat en snel.
Maar bij het aanmelden bij Netflix viel het mij op dat ik bij info bij oa de film It en bij de serie Marianna alleen maar bv engels zie als audio en geen engels 5.1
Start ik mij Horizon op en ga naar Netflix en probeer de zelfde film en serie van krijg ik bij audio engels maar ook engels 5.1
Sluit ik de nvidia shield aan op de tv met dezelfde hdmi kabel veranderd er niets.
Ik had juist de nvidia shield aangekocht om bv Netflix maar straks ook Disney te kunnen kijken met perfect beeld en perfecte audio.
Nu doe ik het soms ook met een chinese mediaplayer.
Ik heb vrijwel alles geinstalleerd maar moet WBMC of KODI nog.
Is er iemand die mij kan uitleggen waarom ik geen audio 5.1 heb bij netflix.
Floppie
 
Zie je email voor Disney, je kan al inlogggen, En Arjan hoor ik later wel, die mag er straks ook nog bij op.

You must be registered for see medias
Post automatically merged:

Neem Kodi,
WBMC ondersteund bepaalde geluidsformaten NIET!!

Ik heb gisteren na vele positieve reacties over de Nvidia Shield er eentje aangeschaf.
Mooi apparaat en snel.
Maar bij het aanmelden bij Netflix viel het mij op dat ik bij info bij oa de film It en bij de serie Marianna alleen maar bv engels zie als audio en geen engels 5.1
Start ik mij Horizon op en ga naar Netflix en probeer de zelfde film en serie van krijg ik bij audio engels maar ook engels 5.1
Sluit ik de nvidia shield aan op de tv met dezelfde hdmi kabel veranderd er niets.
Ik had juist de nvidia shield aangekocht om bv Netflix maar straks ook Disney te kunnen kijken met perfect beeld en perfecte audio.
Nu doe ik het soms ook met een chinese mediaplayer.
Ik heb vrijwel alles geinstalleerd maar moet WBMC of KODI nog.
Is er iemand die mij kan uitleggen waarom ik geen audio 5.1 heb bij netflix.
Floppie
 
Ik had hierover al een vraag gesteld vanwege dat ik op mijn nvidia shield geen audio 5.1 beschikbaar heb bij netflix.
Nu heb ik netflix zonet gebeld en die medewerker vertelde mij dat dan de Nvidia Shield dan niet geschikt is om audio 5.1 in netflix films of series.
Dat zou dus dan inhouden dat de shield hiervoor niet geschikt is maar de medewerker zei dat het ook een probleem zou kunnen zijn in de software.
Mijn vraag hier is dan ook:Kun je op een Nvidia Shield nu wel of niet audio 5.1 afspelen in netflix of in bv kodi.
In het geval dat dit niet mogelijk is gaat de shield weer terug naar coolblue.
Mocht dat dus niet kunnen dan vind ik dat een flinke afknapper in het gehele Nvidia Shield gebeuren en vooral hoe het de hemel word ingeprezen maar ook de prijs.
Ben benieuwd of er nog reactie hierop komen.
Op de vorige reageerde Andre en daar ben ik hem dan ook dankbaar voor.
 
Bedankt Lex dat je dat hebt gedaan want ik wist niet goed hoe ik dit voor elkaar moest brengen want het probleem blijkt hetzelfde maar nu met andere insteek.
 
Komt wel goed dat probleempje.
Je hebt 2 jaar ALL Carry In Garantie, en een maand om je te beroepen bij Coolbleu.
Raar probleem, ik hoop dat @Arjan E. jou hierbij kan helpen.
Die weet alles van geluid en Dolby op de Shield.
Het kan aan de update liggen van Android 8 naar 9 !!!!!!!!

Maar ik kan je met dit probleem niet helpen helaas.
Ik gebruik wel Dolby, maar dat is ingebakken in de soundbar.
Dus dat is geen echte Dolby, maar meer de opstelling wat een klankkast creeert.

Kort samen gevat,
Op de box van Ziggo heb je Netflix wel in Dolby 5.1 , maar op de Nvidia Shield dus niet.
 
  • Like
Reacties: Arjan E.
Ik had hierover al een vraag gesteld vanwege dat ik op mijn nvidia shield geen audio 5.1 beschikbaar heb bij netflix.
Nu heb ik netflix zonet gebeld en die medewerker vertelde mij dat dan de Nvidia Shield dan niet geschikt is om audio 5.1 in netflix films of series.

Dit kan ik uit eigen ervaring vertellen is gel*l!, ik heb in het verleden Netflix met 5.1 audio gekeken, en dus dat werkte op de shield.

Wat de verkoper later zegt, dat het wel eens aan de software kan liggen, dat zou kunnen, heb sinds de laatste update geen Netflix gekeken, dus kan dat niet bevestigen of ontkennen?

Even een vraagje: ondersteund jouw receiver dolby digital+? Het schijnt dat Netflix gebruik maakt van dolby digital+, maar dit aangeeft als dolby digital, dus als jouw receiver geen dolby digital+ ondersteund, dan kan dat naar alle waarschijnlijkheid ook een oorzaak zijn?
 
NETFLIX beweert telefonish dat hun geen 5.1 ondersteunen.
Hebben ze weer een student achter de telefoon gezet.
Wat een amateurs, ik kijk wel Kodi.
 
Hallo Andre en Arjan.

Ben de vandaag even rustig voor gaan zitten bij de TV en alles uitgevogeld.
Ik had een Yamaha reciever met diverse dolby en dts mogelijkheden,dit gehele gebeuren gebeurde met 6 luidsprekers.
Bij het opknappen van de kamer en nieuwe meubels stonden deze 6 luidsprekers eigenlijk in de weg(volgens moeders).
Toen heb ik de JBL 5.1 gekocht met subwoofer,dit systeem heeft als voordeel dat je de twee surround boxen van de soundbar araf kunt klikken en een andere plaats kunt geven,of achter je maar ook voor je , maar je kunt ze ook laten zitten dan heb je nog een super mooi effect.
Maaaaar het haalt het qua geluid niet met de Yamaha , Sony subwoofer en Bose geluidsboxen.
Deze set JBL 5.1 geeft in een display aan van pcm;dolby of dts ; en dit is ook duidelijk hoorbaar.
Nu is het zo dat de horizon van ziggo wel audio 5.1 aangeeft op het scherm maar naar goed beluisteren hoor ik geen geluidsverschil tussen audio en audio 5.1
En er komt ook geen melding op de display van de soundbar,die blijf gewoon blanco.
Bij gebruik van de Nvidia Shield en bijvoorbeeld muziek afspelen via de NAS heeft duidelijk hoorbaar verschil in DTS;Dolby en ook zichtbaar op de display.
Dit ook bij gebruik kodi,ook hiermee diverse geluidsvormen,zichtbaar en hoorbaar.
Alleen bij Netflix blijf het alleen audio en beslist geen audio 5.1
Verder met de Nvidia Shield mooi beeld bij bv Netflix,Youtube , Ziggo , veel beter als met een mediaplayer uit China.
Mijn Netflix audio probleem blijft bestaan maar de Nvidia Shield gaat niet weg,heeft al zijn vaste plaats en met een airmouse uitstekend te bedienen.
Misschien dat ik er ooit achter kom wat het probleem Netflix en alleen audio standaard is maar ik ga genieten van de Shield.
Bedankt en Groetjes Floppie
Wat mij betreft mag dit worden gesloten
 
Hoe heb jij de boel aangesloten zitten? Shield via HDMI 2.0 naar dolby digital set, en van dolby digital set via HDMI 2.0 naar de tv?

Of heb jij de shield rechtstreeks op de tv met HDMI 2.0 en vanaf de tv met een optische kabel naar de dolby digital set?

In het eerste geval kan ik zo gauw niks bedenken waarom je geen dolby digital hebt via Netflix, behalve dat het een softwarematig iets zou moeten zijn.

In het laatste geval dan zou het allemaal een stuk logischer zijn, want als je vanaf de tv met een optische kabel naar je set gaat, dan heb je dus alleen dolby digital en DTS tot je beschikking, maar dus geen dolby digital+, aangezien een optische kabel dit niet kan verwerken.

Nu zijn er versterkers die dat signaal kunnen transcoderen, echter zijn dit vaak wel de high end modellen, dus eigenlijk vaker niet als wel?

Als je me daar nog wat inzicht in kan geven, dan kan ik kijken of ik je nog gerichter kan helpen?
 
Hoi Arjan
Ik ben begonnen met de shield gewoon op een hdmi poort op de tv, vanaf de tv gaat er een optische kabel naar mijn JBL 5.1 soundbar.
Dit gaf niet het gewenste resultaat.
Vandaag er mee bezig geweest,de JBL 5.1 heeft 4 hdmi poorten waarvan er ééntje arc is en die moet je linken aan de hdmi arc van de tv.
Toen heb ik de Humax en de Horizon aangesloten op de JBL soundbar via hdmi aansluitingen en als laatste heb ik de shield verbonden met een hdmi aansluiting op de JBL soundbar.
Dus vanuit de JBL soundbar worden rechtstreeks de audi signalen hoorbaar en via de display ook zichtbaar.
Omdat je tussen de arc hdmi poorten een connectie heb gemaakt koppelt de JBL rechtstreeks de video beelden door naar de TV.
Op de soundbar kan ik dan dmv de afstandsbediening een keuze maken welke hdmi ik wil gebruiken of de optische aansluiten maar de is alleen voor de gewone tv uitzendingen.
Post automatically merged:

Ik heb een samsung Tv van ongeveer 6-7 jaar oud met 4 hdmi aansluitingen,waarvan hdmi-1 een dvi is , hdmi-2 een arc en hdmi 3 en 4 gewoon standaard.
Heb de nvidia shield op alle hdmi aansluitingen gehad en nergens een goed resultaat , ik gebruikte de optische kabel toen tussen de tv en JBL soundbar.
dit nog even ter info
 
Hmmm? klinkt dan toch of alles goed aangesloten zit. Wellicht kan je eens bij de specificaties van je dolby digital set eens kijken of ie dolby digital+ ondersteund?

Als je set het niet ondersteund dan zou hetgeen wat gesteld word over Netflix (dat ze dolby digital+ gebruiken, maar het aangeven als “normale” dolby digital) dan toch kunnen kloppen, en verklaart dat dan misschien waarom je via Netflix geen dolby 5.1 ontvangt.

Wat geeft ie trouwens aan op je set als je dolby 5.1 probeert af te spelen via Netflix? PCM toevallig? Als dat het geval is, dan wil dat zeggen dat het signaal niet digitaal wordt “overgenomen”.

Of is er totaal geen optie om dolby 5.1 te selecteren?

Als 1 van de 2 het geval is, dan zou het maar zo kunnen dat je set geen dolby digital+ ondersteund, en dat zou dan ook verklaren waarom het alleen op Netflix niet lukt.

Heb je wellicht een typenummer van je JBL set? Dan kan ik eventueel met je mee kijken?

Het blijft altijd wat lastig met audio, en soms duurt het wat langer om tot de juiste conclusie te komen, maar we geven niet zomaar op?

Dus het lijkt haast alsof ik je aan een kruisverhoor onderwerp, maar alle details zijn best wel essentieel, dus mocht het zo bij je zijn over gekomen, dan is dat zeker niet de bedoeling geweest, maar het is puur dat ik die informatie nodig heb.

Ik zal morgen even kijken of ik tussendoor nog even een gaatje kan vinden om het even aan deze kant te testen, aangezien de shield hier ook de laatste update heeft gehad, om uit te sluiten of het iets softwarematigs is.

Ben gisteren terug van vakantie gekomen, en moest vandaag naar Amsterdam voor 2 nieuwe telefoons?
 
De door jou gevraagde gegevens heb ik kunnen vinden via coolbleu.
Hier is een link naar de website van coolbleu :

Ik vind jou kruis verhoor geen enkel probleem,zo ga ik zelf ook altijd aan het werk.
Alles bekijken en afvinken

Vanmorgen nog weer even alles getest en met de horizon heb ik bij Netflix zowel bij audio als audio 5.1 compleet geen hoorbaar verschil in geluid.
Verder valt het me op dat er in de display helemaal niets word vermeld , geen pcm , dolby of dts.

Ik heb ook nog een mede8er mediaplayer die ik gebruik voor afspelen audio/video wat op een externe hdd of de nas staat.
Die is ook rechtstreeks via de hdmi verbonden met de JBL 5.1 en is het geluid stereo of mono geeft hij pcm aan , bij dts of dolby geeft hij gewoon dts of dolby aan, de soundbar schakeld meteen over naar een ander geluidsweergave.

Als ik de Nvidia Shield gebruik en ik ga naar netflix dan heb ik enkel audio in het beeld staan, en bij afspelen hoor ik eigenlijk hetzelfde geluid als bij het afspelen via de horizon alleen heb ik wel het idee dat volume van de horizon ietsjes meer is , maar ook hier geen enkele vermelding in de display.

Gebruik ik de Nvidia shield bij kodi dan krijg ik de geluidsweergave te zien in de display en dit is ook duidelijk hoorbaar.
Als ik een film afspeel met dts geluid en ik ga naar de audio instelling en ik verander "doorvoer toegestaan " in uit dan schakeld de jbl 5.1 soundbar meteen over naar pcm.
Schakel ik de "doorvoer toestaan" weer aan dan schakeld de soundbar meteen over naar dts of dolby en dit is ook meteen hoorbaar.
Ga ik via de nvidia shield naar mijn NAS en speel vanuit daar wat af dan werkt alles perfect,dus dts , dolby of pcm word gewoon zichtbaar en hoorbaar doorgegeven.

Het blijft gewoon een raadsel waarom de nvidia shield bij netflix alleen maar audio doorgeeft.

Mijn schoonzoon gebruikt al een paar jaar de nvidia shield en die even gevraagd.
Die kijkt netflix altijd via de horizon met audio en audio 5.1 maar op mijn verzoek is hij gaan inloggen op de nvidia shield , hij heeft het exacte probleem als waar ik mee zit,geen audio 5.1 bij netflix op de nvidia shield.

Ik hoop dat je hier wat aan heb,ben zelf wel aardig op de hoogte van audio en video maar hier snap ik geen donder van.
Op één of andere manier accepteerd de nvidai shield geen audio 5.1 van netflix
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Andre19721972
De door jou gevraagde gegevens heb ik kunnen vinden via coolbleu.
Hier is een link naar de website van coolbleu :

Ik vind jou kruis verhoor geen enkel probleem,zo ga ik zelf ook altijd aan het werk.
Alles bekijken en afvinken

Vanmorgen nog weer even alles getest en met de horizon heb ik bij Netflix zowel bij audio als audio 5.1 compleet geen hoorbaar verschil in geluid.
Verder valt het me op dat er in de display helemaal niets word vermeld , geen pcm , dolby of dts.

Ik heb ook nog een mede8er mediaplayer die ik gebruik voor afspelen audio/video wat op een externe hdd of de nas staat.
Die is ook rechtstreeks via de hdmi verbonden met de JBL 5.1 en is het geluid stereo of mono geeft hij pcm aan , bij dts of dolby geeft hij gewoon dts of dolby aan, de soundbar schakeld meteen over naar een ander geluidsweergave.

Als ik de Nvidia Shield gebruik en ik ga naar netflix dan heb ik enkel audio in het beeld staan, en bij afspelen hoor ik eigenlijk hetzelfde geluid als bij het afspelen via de horizon alleen heb ik wel het idee dat volume van de horizon ietsjes meer is , maar ook hier geen enkele vermelding in de display.

Gebruik ik de Nvidia shield bij kodi dan krijg ik de geluidsweergave te zien in de display en dit is ook duidelijk hoorbaar.
Als ik een film afspeel met dts geluid en ik ga naar de audio instelling en ik verander "doorvoer toegestaan " in uit dan schakeld de jbl 5.1 soundbar meteen over naar pcm.
Schakel ik de "doorvoer toestaan" weer aan dan schakeld de soundbar meteen over naar dts of dolby en dit is ook meteen hoorbaar.
Ga ik via de nvidia shield naar mijn NAS en speel vanuit daar wat af dan werkt alles perfect,dus dts , dolby of pcm word gewoon zichtbaar en hoorbaar doorgegeven.

Het blijft gewoon een raadsel waarom de nvidia shield bij netflix alleen maar audio doorgeeft.

Mijn schoonzoon gebruikt al een paar jaar de nvidia shield en die even gevraagd.
Die kijkt netflix altijd via de horizon met audio en audio 5.1 maar op mijn verzoek is hij gaan inloggen op de nvidia shield , hij heeft het exacte probleem als waar ik mee zit,geen audio 5.1 bij netflix op de nvidia shield.

Ik hoop dat je hier wat aan heb,ben zelf wel aardig op de hoogte van audio en video maar hier snap ik geen donder van.
Op één of andere manier accepteerd de nvidai shield geen audio 5.1 van netflix

Als het goed is heb ik hier een review gevonden over jouw bar:


Zou je eens kunnen kijken of dit dezelfde als de jouwe is?

Zo ja kijk dan eens bij: conclusie in het artikel, hier staat geen ondersteuning voor trueHd en DTShd, en als ik me niet vergis is truehd dolby digital+. Althans zo wordt het op mijn systeem omgevormd.

Dus als Netflix dolby digital+ gebruikt maar het omschrijft als dolby digital 5.1 dan zou dat best eens de oorzaak kunnen zijn waarom het met Netflix niet wil lukken.

Wat je nog zou kunnen doen is contact opnemen met Harman Nederland (importeur van JBL) en vragen of jouw bar inderdaad geen dolby digital+ ondersteund.

Al met al ben ik ook mens, en ook ik kan fouten maken natuurlijk, en op die manier weet je het zeker?

Als je je antwoord van hun hebt, dan kan je bij Netflix nog vragen of ze inderdaad dolby digital+ als 5.1 audio gebruiken, als alles dan goed is, en ik heb het juist, dan is dat je eindconclusie denk ik.

Ik hoor het graag van je??
 
  • Like
Reacties: Andre19721972
Het is precies dezelfde.

Maar dat veranderd niets aan het feit dat ik met horizon wel in het scherm audio en audio 5.1 heb staan en dat de nvidia shield alleen maar audio heeft staan.
Dat mijn soundbar niets vermeld zou inderdaad kunnen betekenen dat netflix een audio signaal uitzend wat de soundbar niet kent.
Helaas vandaag geen tijd meer daarvoor maar ik zal proberen morgen te bellen of mailen naar JBl of de soundbar ook dolby digital+ aan kan.
Ik zal ook bellen met netflix of audio 5.1 hetzelfde is als dolby digital+
Dat er geen ondersteuning voor trueHd en DTShd was mij bekend.
Zo gauw ik een reactie heb van Netflix en JBL kon je dat te weten maar dat zal of morgen of anders vrijdag worden.
En ik zal eens even contact nemen met Nvidia Shield over dit probleem'.

Alvast bedankt voor de moeite en tijd die je voor mij neemt.
 
Hmmm? zit net nog even te kijken, en het lijkt er op dat het toch net niet helemaal hetzelfde is.


Volgens dit staatje staat dat dolby digital plus compatibel is met de oudere standaarden uit het verleden, echter blijft nog steeds de vraag: wat is er dan precies compatibel? Een surround set die dolby digital+ aan kan, kan ook gewone dolby digital aan, echter of dit andersom ook zo is???‍♂️

Maar daar kunnen ze je bij harman Nederland ook uitleg over geven?

Tevens kan je je situatie ook gelijk bij hun neer leggen, wellicht dat hun nog een gouden greep hebben.

Ik ga het nu even voor je testen op mijn systeem.
Post automatically merged:

Nou, ik heb net Netflix opgestart op mijn shield, heb de eerste aflevering van la casa de papel opgestart, bij audioformaten gekeken om te zien waar ie op stond, en hij stond op Spaans 5.1 (origineel), en zie hieronder welk geluidformaat Netflix er bij mij uit pompt op de shield:
You must be registered for see images attach


Zijn we er ook gelijk uit welk audioformaat Netflix gebruikt?

Mijn shield heeft ook de laatste update gekregen naar Android 9, dus softwarematig kan ik nu ook voor je uitsluiten.

Mocht je de foto uitvergroten, let niet op de audioformaten die deze versterker ondersteund, deze versterker is modulair opgebouwd en heb er vorig jaar een 4K module in laten zetten, zodat ie weer up to date was?
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Andre19721972
Ik heb zonet gebelt met Netflix en JBL.
Er werd mij verteld door een medewerker van Netflix dat audio 5.1 gewoon dolby digital + is.
Maar dat had jij ook al aangegeven en ook nog eens duidelijk gemaakt met de foto van jou versterker.
Toen een belletje naar JBL en het blijkt dat JBL geen dolby digital+ ondersteund,ook niet met hun nieuwste serie.
Dus dat ik via mijn JBL 5.1 soundbar geen goede audio van netflix kan weergeven is dan nu ook een wetenschap.
Wat eigenlijk dan voor mij niet zo gek veel meer uitmaak is hoe netflix word weergegeven via de Nvidia Shield is nog wel de vraag waarom er in de shield alleen audio word weergegeven en geen audio 5.1.
Helaas meer zit er voor mij niet in,maar ben blij met de Nvidia Shield en dan vooral de beeld kwaliteit wat hij doorgeeft en het geluid bij alle andere afspeel apparatuur en mediaplayers.
Ben dik tevreden met mijn JBL 5.1 , het is niet mijn Yamaha versterker met de vele mogelijkheden en 6 boxen maar soms moet je wat.
Al met al ben ik een tevreden mens.
Arjan en Andre , Bedankt voor jullie inzet en medewerking.
 
Uiteindelijk was het dus de juiste conclusie waar we gezamenlijk toe zijn gekomen, wel jammer natuurlijk dat je set het nou net niet ondersteund.

In de instellingen van de shield zelf kan je ook met het geluid aan de gang, wellicht dat ie het dan via PCM via 5 speakers kan weergeven, echter krijg je dan een gesimuleerd 5.1 geluid welke het natuurlijk nooit haalt bij “the real thing”.

Ook weet ik niet wat je set gaat doen als je de geluidsinstellingen binnen je shield gaat veranderen, als je bijvoorbeeld Kodi gaat kijken.

Het lijkt me dat ie het dan alsnog digitaal “overneemt” maar ben er niet zeker van.

Je kan het natuurlijk proberen, maar ik raad je wel aan om even te noteren(of te onthouden) hoe de instellingen nu staan, zodat je het terug kan zetten als het niet naar volle tevredenheid werkt.

Even een andere vraag, heb jij je Yamaha versterker nog? En hoeveel watt per kanaal stuurt ie uit? Indien dit overeenkomt met het wattage van je speakers, is het dan geen mogelijkheid om de speakers op je Yamaha versterker aan te sluiten?

Dan heb je het beste voor beide partijen, moeders de vrouw gelukkig, want je hebt nog steeds kleine speakers, en jij hebt met je Yamaha versterker net iets meer opties qua audio.?

Ik had gehoopt dat het een simpele instelling zou zijn die al je problemen op zou lossen, echter mocht het niet zo zijn.

Wel blij dat ik je de juiste informatie heb gegeven, en de oorzaak van je probleem mede met jouw hulp en informatie heb kunnen achterhalen.
 
  • Like
Reacties: Andre19721972
Is dit misschien een oplossing?
 
Laatst bewerkt:
Ik had het al uitgeprobeerd met de Nvidia enkele om de instelling gesimuleerd 5.1 maar dat leverde geen hoorbaar resultaat op.
De JBL 5.1 is een op zichzelf werkend audio systeem met de mogelijkheid van max 4 HDMI , 1 optische en 1 simpele audio aansluiting en nog de mogelijkheid van bleutooth.
Er is geen mogelijkheid om te combineren met andere apparatuur.
Heb aan de medewerker nog gevraagd of er ook een update komt van het systeem en dat zat er volgens hem niet in omdat de nieuwste modellen ook geen Dolby digital + ondersteunen.
Hij had er ook over dat het te maken heeft met rechten die dan weer betaald moeten worden.
En de site die Dominique BD vermeldde ga ik zekers even bekijken en zien of ik daar wat aan heb.
 
  • Verdrietig
Reacties: Arjan E.