netflix audio probleem met nvidia shield

Ja, wellicht dat de oplossing die @Dominique DB aandraagt nog wat voor je is, heb hier zelf totaal geen ervaring mee, aangezien alle formaten binnen mijn systeem aanwezig zijn.

Veel succes, en laat maar weten of dat wel voor jou lukt?
 
  • Like
Reacties: Andre19721972
Wat ik wel raar blijf vinden, waarom heb ik dan wel 5.1 in beeld staan bij geluidsinstellingen.
Ik ga me hier ook maar niet in verdiepen #LOL , Je hebt wel een hele goede mediaspeler aan de Shield.
Idd het beels is veel beter, maar ook de prestaties zijn 4x hoger dan een Chinees bakkie.
Jammer van Netflix, maar volgens mij is het nog steeds door te voeren in 5.1 gelet mijn Shield het in het beeld van Netflix weergeeft.
Maar dan kom je weer uit op een hele andere opstelling.
Kijk Netflix op je Ziggo ontvanger, en doe de rest op de Shield.
Alleen Netflix zou ik nog wel mee kunnen leven.
Je weet de weg op mijn website om Kodi klaar te krijgen.
Neem iig Tempest, en The Crew, die worden hier het vaakst geupdate.
En Retrospect voor terug kijken van TV met Retrospect zit in de Kodi Repository en is LEGAAL!
Veel in 540 SD acceptabel, maar ook wel met regelmaat een film op Net 5 in het weekoverzicht legaall of een andere zender.
Terug kijken zonder reclame.
Ik zal vd week een lijst online zetten met LEGALE Film en series die je via de browser kan bekijken in 720 en 1080.
Tubi Tv, Sony Crackle, je moet alleen de Vpn op Amerika zetten. (Meer volgt)

Deze vraag weet jij denk ik wel,
Ik heb een videokaart met Hdmi 2.1, maar mijn Tv heeft alleen 2.0 aansluitingen.
Kan daar mijn verlies op de kabel liggen van 2 a 3% ?
Het is een kabel van Clicktronic met verriet erin 0,50cm 19,95.
Ik heb er geen last van, maar ik zie liever 100% als 97% doorvoer staan.
Dat is onbelast en belast zo het geval.
Terugloop is maximaal tot 95% (verlies 5%)

Op de Shield heb ik ook een verlies van 2% op de kabel.

Of is dat omdat de Tv`s van tegenwoordig te weinig massa hebben, want vroeger was het beter dan die plastic Televisies van nu.
 
Wat ik wel raar blijf vinden, waarom heb ik dan wel 5.1 in beeld staan bij geluidsinstellingen.
Ik ga me hier ook maar niet in verdiepen #LOL , Je hebt wel een hele goede mediaspeler aan de Shield.
Idd het beels is veel beter, maar ook de prestaties zijn 4x hoger dan een Chinees bakkie.
Jammer van Netflix, maar volgens mij is het nog steeds door te voeren in 5.1 gelet mijn Shield het in het beeld van Netflix weergeeft.

Waarschijnlijk komt dat omdat jouw systeem wel dolby digital+ ondersteund, ongeacht of je het in 5.1 hebt aangesloten of niet.

Dit is afhankelijk van je hardware, en zoals JBL al heeft aangegeven aan @floppie, ondersteund zijn hardware het helaas niet.

De mogelijkheid die @Dominique DB heeft aangedragen is een softwarematige hack op de geluidsinstellingen, welke wellicht goed kan werken, echter heb ik er totaal geen ervaring mee??‍♂️
 
  • Like
Reacties: Andre19721972
Apart is het wel, gelukkig heb ik hier niet zoveel vestand van, en mijn soundbar op de slaapkamer klinkt prima.
Ik bel je vd week nog even, omdat je nog vakantie had, heb ik even gewacht.
Waarschijnlijk komt dat omdat jouw systeem wel dolby digital+ ondersteund, ongeacht of je het in 5.1 hebt aangesloten of niet.

Dit is afhankelijk van je hardware, en zoals JBL al heeft aangegeven aan @floppie, ondersteund zijn hardware het helaas niet.

De mogelijkheid die @Dominique DB heeft aangedragen is een softwarematige hack op de geluidsinstellingen, welke wellicht goed kan werken, echter heb ik er totaal geen ervaring mee??‍♂️
 
  • Like
Reacties: Arjan E.
Ik heb geen idee of de mogelijkheid die @Dominique DB heeft aangedragen voor een softwarematige hack op de geluidsinstellingen ook kan worden uitgevoerd bij een JBL 5.1.
Maar ik heb site dan ook nog niet helemaal bekeken en doorgelezen
 
Van wat ik heb begrepen, modificeer je bepaalde instellingen van je Shield, waardoor het signaal wat de Shield instuurt in je set is omgevormd, waardoor EAC3 (dolby digital+) door je Shield naar je set gestuurd wordt als AC3 (“gewone dolby digital), wat er naar alle waarschijnlijkheid voor gaat zorgen dat je dus wel geluid gaat krijgen bij Netflix.

Dat is althans wat de theorie zegt, of het daadwerkelijk in de praktijk ook werkt, dat blijft de vraag natuurlijk?
 
Ja, zo heb ik het ook begrepen. Maar om het te testen moet je dus wel je shield rooten. Ik heb geen shield, geen Netflix en kan het dus ook niet uitproberen.
 
Ik ga Netflix wel via de horizon gebruiken,voor de rest bevalt de Nvidia enkele mij perfect.
En zoals door Dominique DB is vermeld om dan de Nvidia enkele te rooten dat gaat mij te ver.
Want dan ben ik meteen mijn garantie kwijt en dat is het mij niet waard.
Helaas we het er maar mee doen.
 
Ik had begrepen dat rooten of de bootloader unlocken de garantie niet doet vervallen voor de shield, tenzij je schade krijgt door te overklokken of gekke dingen te doen. Nvidia is echt wel klant vriendelijk en weet dat de shield kopers vaak techneuten zijn.


Maar ik snap zeker dat voor één enkele app, waar je ook op een ander toestel gebruik van kan maken, gaan rooten een brug te ver is.