Nieuw en wat hulp nodig.

Pairis

Nieuwkomer
17 okt 2020
2
1
6
30
Hallo allemaal!

Mijn plan is als volgt :

Ik ben de laatste tijd het TV kastje van de KPN helemaal zat. Loopt veel vast en service is minimaal. 90% vd tijd kijken wij toch alleen maar Netflix en af en toe verwennen wij ons met een maandje videoland.
Aldus ik een beetje rond gezocht en kwam achter het bestaan van de Android TV kastjes.

Ik zou graag mijn TV abonnement vd KPN willen opzeggen en dan een Android TV kastje daarvoor in de plaats en zo via de apps Netflix, videoland en ach doe eens gek ook de NPO willen kijken.

Vraag 1.
Kan dat en werkt dat zo 'simpel'?

Ik heb het forum zo een beetje rond gekeken en zag 2 namen veel langs komen. De Nvidia Shield en de Xiaomi mi. Google bracht mij de Xiaomi Mi TV Box S ( ) leek mij een aardig apparaatje en een leuke prijs om mijn wensen uit te proberen.

Vraag 2.
Is deze geschikt voor wat ik hierboven heb geschetst?


Verder ben ik helemaal bleu op dit gebied dus extra tips, tricks of mocht ik helemaal de plank mis hebben geslagen met de xiaomi maar je weet wat ik wél zoek hoor ik dat ook graag!

Thanks!

JP
 
Laatst bewerkt:
De mi box is prima voor netflix, npo en videoland, die apps kan je daarop gewoon uit de playstore installeren.

Ook de goedkopere (nu 36€) nieuwe mi stick kan dit prima aan.
 
  • Like
Reacties: Lex en Pairis
Oplossing
En als aanvulling voor die NPO kijkwens :

 
  • Like
Reacties: Pairis
Ja hoor, hier ook 2x de Xiaomi Mi Box S. Prima apparaat! Wel een paar kanttekeningen...

De stick die genoemd werd levert geen 4K, dus dan ben je met de Mi Box S beter af. Mocht je Ziggo Go overwegen, dan werkt het alleen als je ook een Ziggo internet verbinding hebt.

De Nvidia Shield schijnt wel echt wat beter te zijn. Ik heb wat dingen getest en de Xiaomi voldoet helemaal prima hoor! Wat me wel opgevallen is, is dat TV Mosaic dingen via Kodi niet helemaal soepel lopen. Als ik datzelfde afspeelt via mijn TV loopt het als een zonnetje. Maar ik ga niet je topic kapen....daar zet ik zelf wel een keer wat voor op.

Dan heb ik nog het volgende getest:

You must be registered for see medias
Zijkant kast waar de oven in zit ingebouwd daar zie je wat vlekken of blokken. Rechtstreeks op mijn tv en op de Mi Box S aan mijn 4K tv zie ik dat niet. Op ieder Windows device hier in huis en de Mi Box S op een full HD TV zie ik het ook.
Maar ook dat benader ik wel een keer in een eigen topic
 
Heb beide, de mi box s, de nvidea tv en de nvidea pro.
Prijzen variëren nogal. Advies is wel om er 1 te nemen met androidtv en niet 1 met een androidversie die je ook op je telefoon hebt.
Als je alleen tv kijkt en een beetje Netflix dan is een goedkope mi box s voldoende. Houd wel rekening dat deze standaard op wifi loopt en geen ethernet aansluiting heeft. Wil je dit wel dan komen er nog eens een paar euro bij.
Je hebt ook een nintai ematic pro en een Nokia die een vaste ethernet aansluiting er al op heeft zitten.
De nvidea shield tv heeft ook beeldverbeteraars erop zitten en de pro wordt ook gebruikt voor games maar de prijs begint dan bij 150 euro tot ongeveer 220 euro.
Je kunt ook bijvoorbeeld kijken naar een iptv abbo voor televisie. Dat heb je ook in verschillende prijsklassen. Voor iedereen wat Wils. Succes
 
  • Like
Reacties: Plantje