Nieuw hier en met misschien een domme vraag

Pieterman

Nieuwkomer
9 sep 2016
4
0
1
71
Hallo, ik ben Pieter en ben 64 jaar, onbekend met Kodi en heb hier op dit forum al enige tijd rondgestruind in de hoop een oplossing te vinden voor mijn exodus update probleem.
Ik bezit een MXq pro 4k kastje waar Kodi v.16.0 en oa Exodus op staat.
Sinds enige tijd worden bronnen van series en films niet meer gevonden en ik denk dat dit komt omdat Exodus en of Kodi niet is geüpdate.
Echter iedere poging om te updaten faalt. Zodra ik op update druk loopt de teller tot 2% en stopt met de melding niet gelukt een afhankelijkheid te installeren.
Wie van jullie is in staat mij in Jip en Janneke taal mij te helpen?
Om dit forum niet te vervuilen kan dit natuurlijk ook per pb.

Omdat ik ook bang was om alle programma's te verknallen is het me gelukkig wel gelukt om een backup op een usb stick te maken en ook weer terug te zetten.
 
Dat is een goede vraag en dat heb ik ook geprobeerd.
Eerst de oude versie verwijderd en daarna in de PlayStore gezocht. daar kwam ik alleen 16.1 tegen en die installatie lukte niet.
Op internet v. 17 gezocht maar dan weet ik niet welke ik moet nemen een Beta1 of een Krypton, ik weet het niet.
Je merkt al, ik heb er echt geen verstand van.
Daarom was ik blij dat ik mijn back up terug kon plaatsen.
Eigenlijk zou ik een slimme buurman moeten hebben waar ik mee kan kijken of een goede recente backup die ik kan downloaden en plaatsen.
 
kodi 17 kan niet op alle android kastjes.
Dat hangt af welke versie android erop zit.
Bij tv addons kan je de laatste versie downloaden en dan via addons ( van je usb stick installeren )
een andere mogelijkheid is om alles te wissen dus de hele box en dan dit is tv installeren, dan heb je weer de laatste addons op je box staan.
 
kodi 17 kan niet op alle android kastjes.
Dat hangt af welke versie android erop zit.
Bij tv addons kan je de laatste versie downloaden en dan via addons ( van je usb stick installeren )
een andere mogelijkheid is om alles te wissen dus de hele box en dan dit is tv installeren, dan heb je weer de laatste addons op je box staan.
En vanaf welke versie van Android is kodi 17 bruikbaar
 
Moet je bij de fabrikant kijken, misschien wel misschien ook niet.
Is het zelfde als smartphones, soms hebben ze een upgrade en ook weer niet.
 
Moet je bij de fabrikant kijken, misschien wel misschien ook niet.
Is het zelfde als smartphones, soms hebben ze een upgrade en ook weer niet.
En mocht de fabrikant de zaakjes goed voor mekaar hebben, en een update klaar hebben staan ... Hoe plaats ik die dan in mijn box
 
Dat wordt een beetje moeilijk met drivers etc.
Het kan zijn dat iemand voor jou box een goeie kernal heeft gemaakt met alles erin.
Je kan namelijk niet zo een andere android versie erin zetten die niet geschikt is.
Je moet het een beetje zien zoals een android telefoon, fabrikant brengt een nieuwe OS uit maar opeens stopt die, dan kan het zijn dat er iemand toch een android versie van LG of samsung zo heeft omgebouwd dat die wel gaat werken.
 
Hallo, ik ben Pieter en ben 64 jaar, onbekend met Kodi en heb hier op dit forum al enige tijd rondgestruind in de hoop een oplossing te vinden voor mijn exodus update probleem.
Ik bezit een MXq pro 4k kastje waar Kodi v.16.0 en oa Exodus op staat.
Sinds enige tijd worden bronnen van series en films niet meer gevonden en ik denk dat dit komt omdat Exodus en of Kodi niet is geüpdate.
Echter iedere poging om te updaten faalt. Zodra ik op update druk loopt de teller tot 2% en stopt met de melding niet gelukt een afhankelijkheid te installeren.
Wie van jullie is in staat mij in Jip en Janneke taal mij te helpen?
Om dit forum niet te vervuilen kan dit natuurlijk ook per pb.

Omdat ik ook bang was om alle programma's te verknallen is het me gelukkig wel gelukt om een backup op een usb stick te maken en ook weer terug te zetten.
Hallo Pieter,
Onlangs heb ik ook een MXQ Pro 4K tv box gekocht ("merkloos" met Amlogic S905, 1Gb ddr3 en 8Gb intern).
Bij mij is Kodi 16.1 Jarvis (Git: 2016-05-12) met Android 5.1.1 al standaard geïnstalleerd en deze versie werkt goed.
Op HOW-TO:Install Kodi for Android wordt naast Google Play ook handmatige APK installatie beschreven.
Hoop dat die informatie nuttig kan zijn.

Vond zojuist op Youtube "Update Kodi 15.1 and 16.0 to the latest version of Kodi 16.1 - Jarvis, MXQ PLUS , MXQ PRO , M8S Android TV Box"
You must be registered for see medias
- Het is in het engels maar beschrijft wel de update procedure.
Succes!
 
Laatst bewerkt: