Nieuw hier en vragen over android box en abonement iptv

Praveen

Forumlid
20 jan 2021
6
0
1
47
Goedemorgen.

Ik ben nieuw hier.
Na jaren zat te zijn bij KPN toch kijken naar de andere mogelijkheden.

Ik heb de onderstaande android boxen op het oog met een abonement van GSE Smart iptv.

Amiko A6N, MXQ pro, Xiaomi Mi Box S of de Amlogic S905W .

Welke raden jullie aan?
En zijn er andere abonementen aanbieders die ik over het hoofd heb gezien.
 
goedemorgen welkom hier
ik heb zelf de Xiaomi mi box s op slaapkamer werkt prima in de woonkamer heb ik de formuler z8 is echt een geweldige box met de ingebouwde app mytvonline2 heel geschikt voor iptv gse smart iptv ken ik niet heb zelf tnci ik raad aan eerst een proefabbonement aan te vragen bij aliie express om te vergelijken bv bij Soonjusiptv store zeer goed aanbod en niet duur
 
En wel belangrijk om te vermelden iptv is geen vervanging voor reguliere tv.
Het is een leuk alternatief maar ik zou eerst rustig testen om het te ervaren.
De xiaomi mi box heb ik ook dat is wel de voorloper van de S maar prima box.
Er is ook nog de Nvidia shield wel ander prijskaartje maar door velen hier enorm gewaardeerd.
 
Amlogic S905W is geen merk/type box maar een type processor
Dank je wel voor de reactie.
Ben nieuw hierin en zag dat ergens staan.

Ik denk dat ik de MXQ Pro gaat aanschaffen en kijken hoe dat werkt voor een half jaar.
Post automatically merged:

Moet ik ook letten op de SD RAM geheugen??
Is 2 of 4 gb de norm?
En waar moet ik nog meer op letten als ik geen haperingen wil hebben in mijn beeld.
 
Waarom zo'n mxq box met tablet android ik zou toch paar euro meer uitgeven en voor de xiaomi mi S met echte android tv gaan.
Houd sites als amazon in de gaten voor voordeligere prijzen ?
 
  • Like
Reacties: Shaman
Ok ik zal eens op marktplaats kijken of ik de Xiaomi Mi Box S kan vinden in de buurt.
Ik moet dan alleen een abonement aanschaffen voor de m3u link. Dan ben ik klaar als het goed is, klopt dit?
Post automatically merged:

En wel belangrijk om te vermelden iptv is geen vervanging voor reguliere tv.
Het is een leuk alternatief maar ik zou eerst rustig testen om het te ervaren.
De xiaomi mi box heb ik ook dat is wel de voorloper van de S maar prima box.
Er is ook nog de Nvidia shield wel ander prijskaartje maar door velen hier enorm gewaardeerd.
Klopt ik ga mijn reguliere tv niet opzeggen. Ik wil eerst een paar maanden kijken hoe de kwaliteit ervan is.
 
Ik kreeg net een berichtje van iemand die een red360 AirTV aanbiedt inclusief abonnement. Is dit een goede box?

Sorry voor al die vragen, maar wil zo voorkomen dat ik iets koop waar ik me aan ga zitten eregen vanwege de kwaliteit
 
Ik kreeg net een berichtje van iemand die een red360 AirTV aanbiedt inclusief abonnement. Is dit een goede box?

Sorry voor al die vragen, maar wil zo voorkomen dat ik iets koop waar ik me aan ga zitten eregen vanwege de kwaliteit

De vraag is meer wat wil je uit zo een box halen..
Wil je puur IPTV of wil je bijvoorbeeld Kodi er naast draaien en/of games spelen.
Amiko is een prima box voor IPTV en waarschijnlijk ook voor Kodi maar daar heb ik zelf geen ervaring mee..

Xiaomi mi box is leuk voor IPTV maar heeft wel ze beperkingen kwa Hardware performance maar wel de voordelen van android TV. Zie Shield.

Voordelen:
  1. Prijs
  2. Netflix 4K
  3. Chromecast ingebouwd
Nadelen:
  1. Geen LAN poort.
  2. Beperkingen met hardware.
Tegenwoordig kost de Nvidia shield TV 129 euro daar heb je de Netflix licentie (voor 4K content), chromecast ingebouwd etc.
Voordelen:
  1. Snel en toekomst gericht
  2. Regelmatig updates
  3. Netflix 4K
  4. Dolby Vision ondersteuning
  5. Chromecast ingebouwd.
Nadelen:
  1. Prijs?
  2. Geen USB Poorten
  3. 32 Bit.
  4. Als iemand aanvullingen heeft..

Ik kan alleen uit eigen ervaring spreken en dat is dat ik gare chinezen boxen heb gehad, de Xiaomi mi box en de Nvidia Shield.
De Xiaomi mi box was leuk maar zoals ik al aangaf heeft ze beperkingen kwa hardware performance.
De Shield (TV) heb je een prima box die toekomst bestendigd is en een LAN poort heeft.
De pro is weer beter maar ook een stuk duurder..

Ga je voor een Android TV box raad ik je Tivimate aan zie ook het topic die @mrmiyagi aangeeft.

Succes met je keuze.

Edit: Nadelen Shield bijgewerkt.
 
Laatst bewerkt:
Tegenwoordig kost de Nvidia shield TV 129 euro daar heb je de Netflix licentie (voor 4K content), chromecast ingebouwd etc.
Voordelen:
  1. Snel en toekomst gericht
  2. Regelmatig updates
  3. Netflix 4K
  4. Dolby Vision ondersteuning
  5. Chromecast ingebouwd.
Nadelen:
  1. Prijs?
  2. Als iemand aanvullingen heeft..
Ik vind het ontbreken van een usb poort wel een nadeel op de niet-pro shield tv.
 
Daar ga je al goed mee kunnrn werken.
succes. En probeer tivimate maar. Een heel soepele iptv afspeel programma. Je kan er gratis mee testen. En de full versie kost niet veel geld
 
Hoi,

heb ook de mibox s en bevalt me prima.

Wil er ook iptv op hebben en dat is me inmiddels gelukt met IPTV-smarters app en test m3u van een iptv aanbieder.
Ik wil iptv gebruiken voor F1 en voor de rest gebruik ik gewoon me normaal schotel-tv verbinding.

Natuurlijk weet ik dat ik Schotel en IPTV niet moet vergelijken, maar ik vindt de kwaliteit van wat ik nu heb gezien niet echt super.
Beeld heel blokkerig en het ziet er vreemd uit......

De vragen zijn....

Komt dit door de iptv aanbieder?
Welke iptv aanbieder heeft wel beter beeld?
Of komt het doordat mibox s draadloos is? Mijn wifi is 100mbit dat moet voldoende zijn ;)

Allemaal vragen, maar ik hoop dat iemand me kan helpen.

Wanneer ik een nieuw topic moet open voor dit dan mag een modje deze reactie verwijderen.

Groetjesss Chefke :)
 
  • Like
Reacties: Just4fun