Nieuw in IPTV, welke box?

Ferio

Nieuwkomer
12 jan 2024
2
0
1
47
Hallo allemaal,

Ik ben net nieuw op het forum en heb al veel informatie gevonden, maar ik kan nog niet de knoop doorhakken m.b.t. een juiste box, of althans de betere.

Ik ben de Nokia 8010 en Formular Z11 pro (max) tegen gekomen, deze zijn geloof ik het recents en zijn beide goed uitgerust. Ik zie echter door het vele lezen ook het bos niet meer en ben eigenlijk benieuwd naar de ervaringen hier. Mijn buurman heeft ook IPTV, maar die zweert weer bij de Xiaomi Mi box S (2nd).

Thuis heb ik een LG Oled (65inch) in combinatie met een Samsung cinematic Q990B set.

Waar ik heb voor zoek is voornamelijk streamen van films in hoogste kwaliteit (beeld & geluid), netflix, disney, hbo en tv kanalen om zo even wat op te noemen.

Ik neig naar de Nokia toe.

Hoor graag van jullie!
 
Laatst bewerkt:
Wil je Netflix in de hoogste kwaliteit kijken dan is de Formuler Z11 niet geschikt voor.
Netflix wordt niet ondersteund in 4K-UHD op de Formuler, heeft iets met licentie te maken
Netflix wordt ook niet aangeboden in de Playstore, kan wel geinstalleerd worden via Market.
Ik kijk Netflix rechtstreeks op Tv, behalve dit is de Formuler Z11 de beste iptv box die er is,komt door MYTV online3 app.
 
Laatst bewerkt:
Wel hierover kan ik heel kort zijn neem nvidia shield.
Ik heb ook de Nokia 8010 die ik gebruik in mijn hobby kamer en soms even aansluit op mijn tv en dan blijkt met name het geluid van de shield veel beter en mooier te klinken.
Hebben zelf ook een soundbar van samsung met oa dolby atmos en hierin is de shield gewoon de topper tov de nokia
 
@ Floppie .
Ik heb mijn Nvidia ingeruild voor een Z11 omdat ik wil de focus leggen op Iptv.
Met Nvidia heb je een aparte iptv app nodig, een app is beperkt.
Formuler Z11 heeft MYTV online3 app.
Zelfs met een betaalde iptv app kom je niet in de buurt van de Z11.
 
Wil je Netflix in de hoogste kwaliteit kijken dan is de Formuler Z11 niet geschikt voor.
Netflix wordt niet ondersteund in 4K-UHD op de Formuler, heeft iets met licentie te maken
Netflix wordt ook niet aangeboden in de Playstore, kan wel geinstalleerd worden via Market.
Ik kijk Netflix rechtstreeks op Tv, behalve dit is de Formuler Z11 de beste iptv box die er is,komt door MYTV online3 app.

Ik las juist dat Formuler Z11 geen hoge kwaliteit aanbied bij diverse providers zoals Netflix, Amazon Prime, Disney etc.. Klopt dat?

Wel hierover kan ik heel kort zijn neem nvidia shield.
Ik heb ook de Nokia 8010 die ik gebruik in mijn hobby kamer en soms even aansluit op mijn tv en dan blijkt met name het geluid van de shield veel beter en mooier te klinken.
Hebben zelf ook een soundbar van samsung met oa dolby atmos en hierin is de shield gewoon de topper tov de nokia

Geluid kon ik dus niets over vinden, maar beide hebben bv Dolby Atmos, waarom zou shield dan beter klinken?
 
De meeste Formuler-apparaten ondersteunen 4K UHD- resolutie, maar als het om Netflix gaat, is het een ander verhaal.

Helaas wordt Netflix FHD, UHD op dit moment niet ondersteund vanwege veel externe factoren.
De belangrijkste en onvermijdelijke is dat de apparaten door Netflix moeten worden gecertificeerd om op die resolutie te werken.
U kunt Google "Netflix HD- of 4K-certificering" googlen voor meer informatie.
Ongeacht de resolutie, als u Netflix op Formuler-apparaten wilt gebruiken,
raden wij aan .......
 
Zoals in alles heeft ieder zijn of haar eigen voorkeur.
Ik heb bewust voor de shield gekozen vanwege zijn veel zijdigheid.
Alles van betreft kodi of stremio vind ik top.
Heb netflix,hbomax,discovery en skyshowtime en dit alles werkt goed in beeld en audio.
Daar ik vpn heb kijk ik regelmatig naar diverse Belgische vtm enz.
En ik kijk af en toe eens naar iptv en daarvoor maak ik gebruik van XCIPTV en Xtream waarvan mijn voorkeur gaat naar XCIPTV , overzichtelijk in alles en ik ben er achter gekomen dat bij diverse app de ondertiteling er wel is maar bij activeren niet zichtbaar en bij deze 2 werkt alles perfect.
Maar een ieder maakt de eigen keuze met tips en adviezen van dit forum