Nieuwe nvidia shield

degunter

Gevorderd
1 feb 2017
83
29
6
59
Juist shield gekocht maar bij het kijken naar series of films begint mijn beeld te blokken?
Kan er mij ook iemand vertellen hoe ik mijn background in kodi kan downloaden is een movieposter?
 
De mijne eergisteren binnen gehad, en ik heb mijn backgrounds via Google drive op mijn shield gezet, door middel van es file explorer, gelukkig hier geen blokkerig beeld, draait als een zonnetje.

Deze video legt het principe een beetje uit, alhoewel hij geen Google drive gebruikt, je ziet die optie wel staan rechts overigens.

You must be registered for see medias

Hetzelfde principe dus, gewoon kopiëren en plakken dus;)

Wat wel verstandig is, is om 1 map aan te maken, met daarbinnen de submappen voor je verschillende categorieën, en dan de gehele map te kopiëren.

Deze map moet je dan kopiëren en dan in je internal storage plakken.

Dus binnen es file explorer ga je dan naar (als ik het goed heb, maar bind me er niet op vast) internal storage/Android/xbmckodi/files, en daar plak je je map, dan vanuit Kodi moet je als je een achtergrond wil toewijzen naar hetzelfde pad gaan, dan zie je je map met submappen staan, selecteer nu de map die je wilt, en de afbeelding(en) die hierin staan zal als achtergrond voor die categorie gebruikt gaan worden, zo kan je alle categorieën 1 of meerdere eigen afbeelding geven.

Zo heb ik het gedaan met de Æon nox skin gedaan.

Dit was voor mij ook voor het eerst dat ik dit zelf heb gedaan, en moet zeggen dat ik na een goede avond stoeien best tevreden ben met het resultaat:D
 
Bedankt t
De mijne eergisteren binnen gehad, en ik heb mijn backgrounds via Google drive op mijn shield gezet, door middel van es file explorer, gelukkig hier geen blokkerig beeld, draait als een zonnetje.

Deze video legt het principe een beetje uit, alhoewel hij geen Google drive gebruikt, je ziet die optie wel staan rechts overigens.

You must be registered for see medias

Hetzelfde principe dus, gewoon kopiëren en plakken dus;)

Wat wel verstandig is, is om 1 map aan te maken, met daarbinnen de submappen voor je verschillende categorieën, en dan de gehele map te kopiëren.

Deze map moet je dan kopiëren en dan in je internal storage plakken.

Dus binnen es file explorer ga je dan naar (als ik het goed heb, maar bind me er niet op vast) internal storage/Android/xbmckodi/files, en daar plak je je map, dan vanuit Kodi moet je als je een achtergrond wil toewijzen naar hetzelfde pad gaan, dan zie je je map met submappen staan, selecteer nu de map die je wilt, en de afbeelding(en) die hierin staan zal als achtergrond voor die categorie gebruikt gaan worden, zo kan je alle categorieën 1 of meerdere eigen afbeelding geven.

Zo heb ik het gedaan met de Æon nox skin gedaan.

Dit was voor mij ook voor het eerst dat ik dit zelf heb gedaan, en moet zeggen dat ik na een goede avond stoeien best tevreden ben met het resultaat:D
Post automatically merged:

Bedankt ga deze uitproberen vandaag.
 
@LeX , zijn eerste vraag is nog niet beantwoord, aangezien jij al langer een shield tv hebt, heb jij nog suggesties voor zijn blokkerige beeld?
 
Oh ik loop weer te hard van stapel Arjan ;)
En wat je vraag betreft ...nee,ik ga behoorlijk rechtlijnig door het leven.
 
Geeft niks, overkomt ons allemaal wel eens:) ik had ook zo gauw geen oplossing voor dat probleem, wellicht dat een ander dat nog voor hem heeft
 
  • Like
Reacties: Lex
Oh ik loop weer te hard van stapel Arjan ;)
En wat je vraag betreft ...nee,ik ga behoorlijk rechtlijnig door het leven.
Heb enige instellingen in kodi aangepast :
Speler video's
1 vertraging overslaan naar geen gebracht.
2 aanpassen beeldscherm ververssnelheid altijd.
Lijkt nu na het kijken van vernom movie en een aflevering van 12 monkeys geen problemen meer te geven.
Moet wel zeggen bij de shield heb ik de instructies van Suprême Builds gevolgd waarbij de volgende dingen ook zijn aangepast.
Opties voor ontwikkelaars :
1. Vensteranimatieschaal van 1.5 naar 5
2. Overganganimatieschaal 1.5 naar 5
3. Duur van animatieschaal van 1.5 naar 5

Mijn inzien kan de aanpassing van de shield niks te maken hebben met kodi?
 
Het laatste wat je aanhaalt heeft zoals je zelf aangeeft niks met kodi te maken.
Opties voor ontwikkelaars :
1. Vensteranimatieschaal van 1.5 naar 5
2. Overganganimatieschaal 1.5 naar 5
3. Duur van animatieschaal van 1.5 naar 5

Dit is puur voor visuele aspecten binnen je shield bijvoorbeeld van scherm naar scherm die tijd wat dit dan kost. Daar staat dan die seconden voor.

Maar wat bedoel je precies met blokkerig? Is dit met elke stream/film zo? Of heb je er nu geen last meer van want dan heb je zelf het probleem al getackeld met je hier boven genoemde instellingen
Post automatically merged:

Het laatste wat je aanhaalt heeft zoals je zelf aangeeft niks met kodi te maken.
Opties voor ontwikkelaars :
1. Vensteranimatieschaal van 1.5 naar 5
2. Overganganimatieschaal 1.5 naar 5
3. Duur van animatieschaal van 1.5 naar 5

Dit is puur voor visuele aspecten binnen je shield bijvoorbeeld van scherm naar scherm die tijd wat dit dan kost. Daar staat dan die seconden voor.

Maar wat bedoel je precies met blokkerig? Is dit met elke stream/film zo? Of heb je er nu geen last meer van want dan heb je zelf het probleem al getackeld met je hier boven genoemde instellingen
Je eigen benoemde veranderingen dan he...
vertraging overslaan naar geen gebracht.
2 aanpassen beeldscherm ververssnelheid altijd.
 
Het laatste wat je aanhaalt heeft zoals je zelf aangeeft niks met kodi te maken.
Opties voor ontwikkelaars :
1. Vensteranimatieschaal van 1.5 naar 5
2. Overganganimatieschaal 1.5 naar 5
3. Duur van animatieschaal van 1.5 naar 5

Dit is puur voor visuele aspecten binnen je shield bijvoorbeeld van scherm naar scherm die tijd wat dit dan kost. Daar staat dan die seconden voor.

Maar wat bedoel je precies met blokkerig? Is dit met elke stream/film zo? Of heb je er nu geen last meer van want dan heb je zelf het probleem al getackeld met je hier boven genoemde instellingen
Post automatically merged:


Je eigen benoemde veranderingen dan he...
vertraging overslaan naar geen gebracht.
2 aanpassen beeldscherm ververssnelheid altijd.
Juist naar Papillon gekeken geen schokkerig beeld meer denk dat mijn aanpassingen binnen kodi gewerkt hebben.
Morgen verder testen.
 
  • Like
Reacties: ateam278
Mijn ervaring is wel om op bijvoorbeeld alle fratsen op je tv uit te zetten. Zoals beeld sync. Beeld frame frequentie dat soort zooi. Dit werkt vaak alleen maar tegen. Maar mooi dat je het nu onder controle hebt... Succes met je shield. Tis een top machine hoor... Zul je zeker geen spijt van gaan krijgen.
 
  • Like
Reacties: Lex en degunter
Mijn ervaring is wel om op bijvoorbeeld alle fratsen op je tv uit te zetten. Zoals beeld sync. Beeld frame frequentie dat soort zooi. Dit werkt vaak alleen maar tegen.
Honderd punten ...Deze zogenaamde beeldverbeteraars werken vaak alleen maar averechts en worden door de fabrikant ingebouwd om zich te onderscheiden.
 
  • Like
Reacties: ateam278
Welke tv heb je ? Vooral bij de prijzige uitvoeringen kun je veel instellingen naar eigen hand zetten zelfs kalibratie.
 
De die ik niet ken qua instellingen.
Misschien een iemand anders op dit forum die hier mee bekend is?