Nieuwe satelliet tv aanbieder in Nederland

Lex

Ter nagedachtenis
29 mei 2016
6.795
5.190
216
66
Na jaren komt er binnenkort een einde aan de monopoliepositie van CanalDigitaal in Nederland wat betreft satelliet tv:


Het een en ander komt nog wat moeizaam van de grond maar als de voortekenen niet bedriegen kan men straks kiezen uit 2 sat aanbieders, al is een eenmalig aanpassing
aan de schotel wel noodzakelijk.


Ook hier wijkt deze provider af van CanalDigitaal

wordt vervolgt ......


Erg interessant voor mensen die tegen een beetje bloed kunnen en een sterke maag hebben :guillotine:


Dat drukt uiteraard de abonnementskosten
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Plenkske en Spinix
Gelukkig krijgen we (hopelijk) glasvezel en zijn we van die verschrikkelijk CanalDigitaal af... Hopelijk gaat Joyne ook wat doen aan het aanbod van Full HD zenders en in de toekomst uiteraard 4K.

Waar CanalDigitaal kook zenders gaat toevoegen die volgens mij niemand kijkt en de helft van de zenders nog niet eens in Full HD is.
 
De helft??? das wel erg optimistisch:lol:
Als je kijkt naar zenders die CanalDigitaal aanbied in abonnements vorm heb je gelijk.
Maar met een schotel zijn natuurlijk ook honderden FTA zenders te ontvangen in Full HD buiten deze provider om.
 
Met veel vertraging hebben ze een plaatje op hun satelliet gezet,één Augustus moet het gebeuren
Mensen met een draaibaar systeem :

Eutelsat9B ( 9 oost )
12.073 GHz-V-27.500-5/6-DVB-S2-8PSK
 

Bijlagen

  • 20170720_113212.jpg
    20170720_113212.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 6
  • Like
Reacties: Spinix
Bedankt dat je ons op de hoogte houdt @LeX! Is er al meer bekend over de prijzen en welke (Nederlandse) zenders allemaal in Full HD zijn?
 
Een tipje van de sluier :
Het basispakket met ondermeer de Nederlandse NPO en RTL&SBS en 3 kanalen Foxsports 22 euro.
Wel een adertje onder het gras : hun werken niet met een smartcard maar met een Conax CI module eenmalige aanschafkosten 99 euro.


Bedankt dat je ons op de hoogte houdt @LeX! Is er al meer bekend over de prijzen en welke (Nederlandse) zenders allemaal in Full HD zijn?
Ze zijn druk aan testen momenteel en alles FTA:
NPO 1
NPO 2
NPO 3
RTL 4
RTL 5
RTL 7
RTL 8
RTL Z
SBS 6
SBS 9
Net 5
Veronica

Deze allemaal Full HD 1920×1080

Comedy Central
Spike 24

En deze 704x576 dus sd
 
  • Like
Reacties: Walter.H en Spinix
Jammer dat Comedy Central bijvoorbeeld niet in HD is, had verwacht dat ze gewoon alle Nederlandse zenders in Full HD zouden doen..
 
Jammer dat Comedy Central bijvoorbeeld niet in HD is, had verwacht dat ze gewoon alle Nederlandse zenders in Full HD zouden doen..
Desgevraagd gaven ze aan dat hun uitgangspunt is " alles HD maar dat ze wel aanvankelijk waren hoe het content bij hun wordt aangeleverd.
 
  • Like
Reacties: Spinix
En hoe zal dat met c lijntjes gaan? Zouden die wanneer ze online zijn ook meteen verschijnen? @LeX
 
En hoe zal dat met c lijntjes gaan? Zouden die wanneer ze online zijn ook meteen verschijnen? @LeX
Ik weet niet aan welke lijntjes je gedachten uitgaan :eek: maar door de nieuwe manier van werken (een Conax module ) wordt dat erg ontmoedigt dan wel onmogelijk gemaakt.
 
  • Like
Reacties: Spinix
Ik weet niet aan welke lijntjes je gedachten uitgaan :eek: maar door de nieuwe manier van werken (een Conax module ) wordt dat erg ontmoedigt dan wel onmogelijk gemaakt.
Dus hoogst onwaarschijnlijk? Of heb jij ergens op die donkere forums van jou al wat informatie gevonden dat het wel mogelijk is?

Ik ben hier uiteraard op tegen, ben alleen nieuwsgierig hoe sterk deze techniek beveilig is.
 
Dus hoogst onwaarschijnlijk? Of heb jij ergens op die donkere forums van jou al wat informatie gevonden dat het wel mogelijk is?

Ik ben hier uiteraard op tegen, ben alleen nieuwsgierig hoe sterk deze techniek beveilig is.
Mijn donkere forums kunnen volledig het daglicht verdragen dat is het probleem niet,maar ik begrijp je goede bedoelingen dus als ik iets weet ben jij de eerste die het hoort .
 
  • Like
Reacties: Spinix
Zijn ze al begonnen lex en heb geen satelliet maar ja kabel
Als je geen schotelinstallatie bezit dan kun je weinig met deze informatie, of je moet er een plaatsen of laten plaatsen.
Maar voor diegene die al wel 9 oost op zijn satontvanger heeft geprogrammeerd :