Nieuwkomer IPTV

Karstis

Nieuwkomer
18 jul 2022
1
0
1
24
Hi all,

Ik ben afgelopen week voor het eerst op mijn zelf gaan wonen. Super leuk allemaal, maar erg duur haha.

Omdat ik graag voetbal, maar ook F1 kijk vind ik een normaal TV-abbonement te duur en wil ik graag eens IPTV gaan proberen. Na mijzelf een beetje ingelezen te hebben valt mij op dat er veel cowboys op de markt zijn en weinig echte goede tips vwb. channellists en kastjes e.d. uit angst dat ze offline worden gehaald.

Ik had wat vragen;

- Wat is het verschil tussen een SmartTV app en een fysiek kastje?
- Wat raden jullie aan de app of een kastje (en waarom)
- Hoe kan ik betrouwbare channellists vinden?


Ik ben erg benieuwd naar jullie tips.

Groet Karstis
 
- Wat is het verschil tussen een SmartTV app en een fysiek kastje?
De prijs. Heb je al een Smart TV met bv Android TV, dan kun je deze prima gebruiken om IPTV af te spelen. Of heb je een TV waar al een IPTV app op zit, ook deze is prima te gebruiken. Zo hoef je alleen maar een abbo voor je IPTV af te sluiten.

Heb je niet zo'n TV of loopt het allemaal niet zo lekker, denk dan eens na over een apart boxje. Liefst met Android TV of Google TV als besturing.

Voor betrouwbare aanbieders, lees de reviews eens door van de verschillende aanbieders en vraag een testlijntje aan om het eens te proberen.
 
Hoi, ja ik kijk ook voor zo'n android kastje, rond €50. In china kopen? Heb geen idee en ook in het forum gezocht tussen recente posts:
Formuler Z10 Pro Max 4K Android 10 OTT Media Streamer 4GB RAM 32GB Flash, WLAN zwart € 160
(is me te duur)
x96 max android tv box 4K $37
(te goedkoop?
oja, ik wil graag uitvoering met utp aansluiting en hdmi out.

wie o wie heeft er een advies?

gr, josje22
 
Hoi Karstis,

Welkom... Probeer te kijken naar oudere modellen van de 'Formuler' series. Deze kastjes zijn in de IPTV landschap heel goed en makkelijk in gebruik.

Succes.
 
Ik kan je ook Formuler adviseren, of als alternatief een snelle Android box. Bespaar hier niet op en ga voor minstens een 4GB Andriod Box die 4K ondersteunt, op aliexpress is een groot aanbod beschikbaar (check ook altijd de reviews), alternatief Amazon (bv): of
 
Ja, na heel lang zoeken en reviews lezen op het net ben ik eigenlijk tot de conclusie gekomen dat de Formuler Z10 Pro Max de goedkoopste/beste optie is.
Tja, €159.
 
Kijk eens naar de Nvidia Shield TV, heb ik al jaren ,regelmatig updates en goede klantenservice. Hiervoor had ik wel 3 andere merken en die liggen nu in de kast stof te verzamelen.
 
Heb zelf boven ook de Nvidia. Ben er erg tevreden over. Wat @corbotje zegt. Het is geen onbekende Chinese brand en ze brengen regelmatig updates uit. Ook de afstandsbediening werkt prima.
 
Qua prijs is de Xiaomi Mi Box S ook een goede optie. Alleen zit er geen netwerkaansluiting op.
 
bedoelen jullie de gewone van €150 (versie 2019/ geen usb aansluiting voor de harddisk vol met films) of de Pro van €200 (-slik-)
Ik las dat de Shield TV te prefereren is als je vaak OTT apps wil gebruiken ziggo, HBO+, netflix) en de Formuler als je vaak IPTV gebruikt. Wat? Heeft die Formuler Z10 Pro geen Netflix HD ? . Geen netflix certificaat voor HD? Scheisse! Overigens heeft de Nvidia prima service en updates, en de Formuler dan?
Ik ga maar eens bij een nederlandse verkoper van formuler informeren/bellen naar de mogelijkheden van de door mij gewenste OTT apps.

Moeilijk hoor, die keuzes. Shield TV 2019 voor €150 (dan blijf ik m'n wdtv live wel gebruiken voor mijn films op harddisk) OF die Formuler Z10 Pro voor €160

gr, josje22
 
In de tube versie kan een sd kaartje voor de extra opslag. Ik heb veel andere merken uit het verre oosten geprobeerd maar iedere keer weer een teleurstelling.
Ik heb de pro en de tube maar wil niets anders meer. Ik bekijk alles via de Nvidia, Netflix, IPTV, NPO plus, Youtube. Casten naar de Nvidia werkt ook perfect.
 
Ik kan je de firestick HD max aanraden. Met een kabeltje van 7 euro kan je een usb device (storage/ethernet) aansluiten. grooteste voordeel: gegarandeerd updates voor langere tijd, technisch prima en betrouwbaar gezien de vele revieuws en heel veel hacks/tools op internet te vinden. Ik gebruik m voor apps als netflix/ziggo en hbo max, en voor iptv (chinees abbo voor 35 euro per jaar)
gr,
josje22
 
Werkt alleen via wifi
Je kunt de mi box via een usb hub van ugreen gebruiken om de box te verbinden met utp/lan kabel . UGREEN USB 2.0 Hub RJ45 Ethernet Adapter 3 + 1 poorten USB 2.0-hub Zwart , te koop bij aliexpress , bol , amazon , conrad .
 
Heb ook de Formuler Z10 Pro max in gebruik en ik moet zeggen dat het heel goed werkt. De ingebouwde MYtvonline app van formuler werkt ook heel goed. Je kunt ook Tivimate (IPTVP app) erop installeren. Ook KODI moet geen probleem zijn gezien de 4GB geheugen wat er op zit.
 
Je kunt de mi box via een usb hub van ugreen gebruiken om de box te verbinden met utp/lan kabel . UGREEN USB 2.0 Hub RJ45 Ethernet Adapter 3 + 1 poorten USB 2.0-hub Zwart , te koop bij aliexpress , bol , amazon , conrad .
Als je de stroom van het apparaat haalt word ethernet niet herkend. Elke keer de ethernetkabel er opnieuw insteken dan werkt het weer. Vervelend maar niet onoverkomerlijk. Komt door de laatste Android versie schijnbaar.
 
Als je de stroom van het apparaat haalt word ethernet niet herkend. Elke keer de ethernetkabel er opnieuw insteken dan werkt het weer
Ja , als je de stroom toevoer iedere keer onderbreekt dan dien je de kabel er opnieuw in te steken klopt . Maar zolang dat niet nodig is werkt het perfect.
 
Ja , als je de stroom toevoer iedere keer onderbreekt dan dien je de kabel er opnieuw in te steken klopt . Maar zolang dat niet nodig is werkt het perfect.
Klopt, maar het is vervelend als dat apparaat 's morgens aanstaat (gebeurde geregeld) terwijl je het uit hebt gezet. Daarom heb ik een contactdoos met schakelaar erbij.
 
Als je niet veel te besteden hebt werkt een Firestick 4k ook prima heb zelf deze ook toen aangeschaft