NL Netflix Skin Kodi 18 tutorial

chup123

Actief
16 jun 2018
32
16
6
26
Hallo allemaal, ik zag dat de vorige tutorial voor Kodi 17 is verwijderd, daarom mijn besluit om nu een tutorial te maken voor kodi 18.

Ik ga werken met de Titan BINGIE MODE skin, deze is hier te downloaden:
Ook staan er 2 andere repo's. Download en zet deze ook in kodi. Deze heb je straks ook nodig

Verder ga ik als voorbeeld addon Yoda gebruiken. Dit werkt ook met andere add-ons maar op het moment van schrijven zijn deze nog niet werkend gemaakt met Kodi 18.

Hier is de naar de backup van de skin. Zo staan al je instellingen meteen goed met Yoda op je homescreen

Zo gaat het er straks uit zien:

You must be registered for see images attach


You must be registered for see images attach

Dus, na deze intro. Laten we maar beginnen:

deze stap hoef je niet te doen als je Kodi in het Engels wilt laten.

Start met het veranderen naar de Nederlandse taal

You must be registered for see images attach


Installeer dan de repo's. Zorg dat je deze minimaal hebt. (Hier zitten dus niet de repo's bij van de video addons)

You must be registered for see images attach


Installeer nu de repo's van je addons die je gaat gebruiken.

Zodra je al je repo's hebt kan je de addons gaan installeren. Wat ik doe is eerst alle video addons installeren. Daarna de rest.
Zorg ervoor dat je RD en al je add-ons instellingen al hebt gedaan voordat je skin gaat wisselen. Dit vind ik persoonlijk makkelijker in Kodi's standaard skin dan in de titan skin.
De lijst van addons die je moet installeren voor de skin:
  • Animated Busy Spinners Pack
  • Artwork beef
  • Titan bingie mode
  • Youtube
Het liefst in deze volgorde zodat je meteen met de skin kan werken zodra je alles hebt geïnstalleerd.

Zodra je de skin hebt geïnstalleerd zal Kodi vragen om van skin te wisselen, zeg dan ja. Als alles goed is gegaan krijg je dit scherm te zien:

You must be registered for see images attach


Ga nu terug naar het kodi home menu en wacht tot de skin klaar is met opbouwen. Dit is het homescherm wat je dan hebt, er is nog veel werk aan de winkel:

You must be registered for see images attach


Als je nu naar het onderste power icoontje gaat kan je naar de instellingen gaan.
We moeten nog wat doen om alles goed werkend te krijgen. Onder add-ons, ga naar mijn add-ons -> video add-ons -> skin helper widgets -> instellingen -> Enable experimental widgets. Nu werken de dingen die deze skin uniek maken.

Ga dan naar skininstellingen. Zodra je hier bent gaat Kodi vragen voor wat add-ons. Zoek bij elke de gene uit die jij mooi vindt en installeer deze add-on.

Nu gaat de lol pas echt beginnen. Kies bij startscherm indeling -> startscherm indeling -> Netflix Bingie Mode.
Verder ga ik nu schermafbeeldingen laten zien van de belangrijkste instellingen. Als je deze overneemt moet het goed komen:
You must be registered for see images attach
You must be registered for see images attach

Je kan hier zelf bepalen welke lay-out je wilt, ik vind landscape het mooist. Maar als je andere wilt kan je dat ook kiezen
You must be registered for see images attach
You must be registered for see images attach

You must be registered for see images attach

Ik heb hier ingesteld dat trailers automatisch worden afgespeeld. Als je dit niet wilt kan je dit wijzigen onder standaard actie voor trailers
You must be registered for see images attach

Hier kan je de standaard look voor de lijsten instellen. Ik vind dit erg fijn, maar hier moet je zelf even naar kijken
You must be registered for see images attach

de OSD moet op 0 sec staan bij start afspelen video. anders crasht de trailer in het info scherm in het venster en de achtergrond.
You must be registered for see images attach

OSD automatisch uitschakelen vind ik fijn. Moet je zelf kijken of je dat wilt of niet.

You must be registered for see images attach
You must be registered for see images attach

You must be registered for see images attach
You must be registered for see images attach

Zet je color theme naar bingie Mode

Nu hebben we alle instellingen goed. Nog 1 ding te doen, de snelkoppelingen. Ga hiervoor naar configureer snelkoppelingen -> Wijzig menu snelkoppelingen. Verwijder hier alle standaard snelkoppelingen en voeg ze toe. Dit doe je door op voeg toe te drukken en het pad in te stellen.

Onder widgets kan je dan de widgets instellen pet onderdeel. De widgets zijn uiteindelijk de films en series die je op je hoofdscherm ziet.

Gefeliciteerd, je bent nu klaar. Als je nu naar je homescherm gaat en even wacht totdat alles is opgebouwd kan je gaan genieten van deze prachtige skin

Als er mensen nog vragen hebben laat ze gerust achter, ik zal je vraag dan zo goed mogelijk proberen te beantwoorden
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit! Kun je misschien ook een back-up maken van je skin en deze uploaden? Titan heeft deze functie ingebouwd als het goed is.
 
Ik mag geen zips uploaden als bijlage. Waar kan ik hem dan uploaden om hem hier te posten?
 
Oke dan, is de back-up (Geüpdatet met Yoda)
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Spinix
Goedemiddag,

Nou met frisse tegenzin aan de gang... al een dag of 3....
Vanochtond begonnen met de skin en de bijbehorende downloads :)
eindelijk lukt het allemaal.....
Skin staat er.... maar er komt gaan afbeelding, geen film, geen achtergrond helemaal niets te voor schijn :-(
Ol doe duidelijk ergens iets fout maar kom er niet achter waar.... #Help!
Thx!
 
de backup zijn alleen de instellingen, deze kan je importeren onder aan de skininstellingen, bij backup. Dit betekent dat je alle add-ons nog wel zelf zal moeten installeren en instellen. ik heb yoda gebruikt bij deze instellingen. Vergeet in yoda ook niet de TMDB en Fanart API in te voeren, anders werkt die niet goed
 
de backup zijn alleen de instellingen, deze kan je importeren onder aan de skininstellingen, bij backup. Dit betekent dat je alle add-ons nog wel zelf zal moeten installeren en instellen. ik heb yoda gebruikt bij deze instellingen. Vergeet in yoda ook niet de TMDB en Fanart API in te voeren, anders werkt die niet goed
als iets niet werkt vraag het. Ik wil graag helpen
 
  • Like
Reacties: Lex
Toch een vraagje, waarom is tutorial voor 17.6 verwijderd? haha zou die wel willen proberen, is deze nog ergens te vinden in het NLs?
 
Toch een vraagje, waarom is tutorial voor 17.6 verwijderd? haha zou die wel willen proberen, is deze nog ergens te vinden in het NLs?
De Netflix versie van deze skin fork (Titan) is nooit beschikbaar geweest voor Kodi 17, deze tutorial is er ook nooit geweest voor Kodi 17.
 
okee...dat dacht ik aan de hand van het 1ste bericht uit deze topic van chup123...

"Hallo allemaal, ik zag dat de vorige tutorial voor Kodi 17 is verwijderd, daarom mijn besluit om nu een tutorial te maken voor kodi 18"
 
okee...dat dacht ik aan de hand van het 1ste bericht uit deze topic van chup123...

"Hallo allemaal, ik zag dat de vorige tutorial voor Kodi 17 is verwijderd, daarom mijn besluit om nu een tutorial te maken voor kodi 18"
Je hebt gelijk, had per abuis deze verwijderd....was in de war met de NLnetflixskin welke ik ook verwijderd heb ivm privacy reden. Tutorial staat er weer op btw?
 
Je hebt gelijk, had per abuis deze verwijderd....was in de war met de NLnetflixskin welke ik ook verwijderd heb ivm privacy reden. Tutorial staat er weer op btw?

Thnx @Slikt ; het is gelukt.
Ziet er mooi uit, werkt goed Seren icm RD en Trakt. Een aantal categorien aangemaakt, widgets etc.

En supersnel natuurlijk Seren.
Alles is nu zoals ik altijd al wou.
Denk wel als er wat gebeurt met Seren dat ik een beroerte zal krijgen.

Btw; bijv. recent movies at homescreen, wordt dat automatisch bijgewerkt? Of moet je nog iets aanpassen...
 
  • Like
Reacties: Slikt
Thnx @Slikt ; het is gelukt.
Ziet er mooi uit, werkt goed Seren icm RD en Trakt. Een aantal categorien aangemaakt, widgets etc.

En supersnel natuurlijk Seren.
Alles is nu zoals ik altijd al wou.
Denk wel als er wat gebeurt met Seren dat ik een beroerte zal krijgen.

Btw; bijv. recent movies at homescreen, wordt dat automatisch bijgewerkt? Of moet je nog iets aanpassen...
Deze worden auto aangepast zodra er in de addon een nieuwe film wordt toegevoegd. Die zie je dan vanzelf op het hoofdscreen?
 
het is me gelukt maar geen yoda doen die heeft niet bij alles fotos maar heb poached gedaan alles lijkt zo als op foto 1 maar foto2 komt niet dat je kan kiezen afspelen of zo hij gaat meteen zoeken naar links voor de film
 
Hoi allen,

Met de skin krijg ik het niet voor elkaar om bij The Magic Dragon addon, achtergrond te krijgen voor geselecteerde film. Posters van de films zijn wel aanwezig.

Bij Seren hier geen last van.

Groetjes
 
Hoi allen,

Met de skin krijg ik het niet voor elkaar om bij The Magic Dragon addon, achtergrond te krijgen voor geselecteerde film. Posters van de films zijn wel aanwezig.

Bij Seren hier geen last van.

Groetjes

krijgt u wel dan foto2 als u op film drukt de scherm zo als foto 2 hier boven of ook meteen de lijst met links naar de film
Post automatically merged:

You must be registered for see images attach


deze komt niet bij mij krijg meteen dat die zoekt naar links voor de film