nordvpn

vic

Actief
21 aug 2016
40
3
6
73
hallo
ik weet niet of dit op de juiste plaats staat.
mijn vraag is:ik heb mij geabonneerd op nordvpn ,ik heb betaald maar nu,blijkbaar is alles engels en weet niet wat doen.
zo geeft mijn smartphone aan :not connected.
ik ken daar niets van en had da eigenlijk niet mogen doen maar ja,dacht abonneren betalen en dat alles vanzelve zou gaan.
wie kan mij uitleg geven aub,
dank
 
Nordvpn app (via google store)moet worden geinstaalleed op je smartphone. Nadien je gebruiker en password invullen en normaal moet dit gewoon werken.
 
hallo
bedankt, mijn smartpfone is nu connected met een belgische server als ik het goed begrijp.zijn mijn andere apperaten nu ook beveiligd,zoals kodi,mijn pc of wat?
en wat moet ik doen als dat niet zo is.hoeveel apperaten kan ik instellen,
is nu mijn ip adres overgenomen door nordvpn dan moeten toch alle apperaten zoals pc,tv ,kodi,smphone met dat ip adres werken of hoe zit dat.
dank
 
Op ieder apparaat moet Nordvpn worden geïnstalleerd met zelfde gebruiker en password. Je kan blijkbaar op zoveel toestellen installeren als je wil maar denk juist 2 te samen gebruiken.
 
hello
bedankt voor de reactie.
ik heb gewoon nordvpn geistalleerd op pc en daarna gewoon i.d en ww ingevuld en het was gelukt,verder niets moeten veranderen in netwerk of zo is da goed zo.
nu heb ik server van belgie geconnect maar mag dat ook van een ander land zijn?
ik heb de app gedownload op mijn andriod mediaspeler en ingesteld en geconnecd en staat nu tussen de apps maar wanneer ik kodi gebruik
is dat dan ook beschermd of moet daar nog iets aan gedaan worden,want kodi is eigenlijk het belangrijkste.
dank u
.
 
hello
bedankt voor de reactie.
ik heb gewoon nordvpn geistalleerd op pc en daarna gewoon i.d en ww ingevuld en het was gelukt,verder niets moeten veranderen in netwerk of zo is da goed zo.
nu heb ik server van belgie geconnect maar mag dat ook van een ander land zijn?
ik heb de app gedownload op mijn andriod mediaspeler en ingesteld en geconnecd en staat nu tussen de apps maar wanneer ik kodi gebruik
is dat dan ook beschermd of moet daar nog iets aan gedaan worden,want kodi is eigenlijk het belangrijkste.
dank u
.
Als je NordVPN hebt geïnstalleerd en verbonden bent dan is het goed. Welk land maakt niet erg uit maar als je in Nederland woont kun je het beste een Nederlandse server kiezen. En als de NordVPN app aangeeft dat die verbonden is dan is Kodi ook beveiligd met een VPN.
 
denk er wel aan dat elk apparaat via een andere server moet lopen.
als je bv server 23 gebruikt voor smartphone en tablet loopt je app vast
 
denk er wel aan dat elk apparaat via een andere server moet lopen.
als je bv server 23 gebruikt voor smartphone en tablet loopt je app vast

Mag ik er vanuit gaan dat indien je dit niet zelf handmatig instelt, Nord hier zelf rekening mee houdt?
 
Nope, moet je zelf instellen door bv op elk device een fav server in te stellen die uniek is voor alle apparaten : device 1 server 11 device 2 server 26, enz
 
als ik mijn vpn nord installeer op mijn android box en verbind hem met belgie of nederland en hij is connect en ga dan naar kodi en ga in systeeminformatie kijken staat daar altijd mijn gewoon ipadres in.
wanneer ik kodi verlaat en ga terug naar mijn vpn is die uitgeschakeld en zo telkens weer.
als mijn vpn ingeschakeld is moet kodi toch dat ip adres krijgen van vpn.
hoe komt het dat mijn vpn disconnect,wat doe ik verkeerd,kan toch ni meer doen dan conneccen en hij is geconnect want alles word groen.
ik hoop dat je er aan uit kunt.
 
Ben bang dat iedereen (die in ons interesse gebied bezig is) VPN 100% nodig heeft en liefst op router niveau om de nodige privacy te garanderen...
en op router niveau hoef je niet na te denken over welke server per connected device.

Als router gebruiker check ik wel (dagelijks) of de connectie nog steeds in stand is... heb na update of router reboot wel issues gezien, maar dit is in veruit de meest stabiele/veilige oplossing voor mij.
 
Dat is correct, daar zul je dus rekening mee moeten houden in de toekomst aangaande router keuze...

Of routers supporten het direct of je zult WRT firmware oid voor je router moeten installeren indien supported.
 
als ik mijn vpn nord installeer op mijn android box en verbind hem met belgie of nederland en hij is connect en ga dan naar kodi en ga in systeeminformatie kijken staat daar altijd mijn gewoon ipadres in.
wanneer ik kodi verlaat en ga terug naar mijn vpn is die uitgeschakeld en zo telkens weer.
als mijn vpn ingeschakeld is moet kodi toch dat ip adres krijgen van vpn.
hoe komt het dat mijn vpn disconnect,wat doe ik verkeerd,kan toch ni meer doen dan conneccen en hij is geconnect want alles word groen.
ik hoop dat je er aan uit kunt.


Dat hij steeds disconnect, dat is vreemd. Ik doen aan via Android...... Dan kodi op starten..... En later afsluiten en dan kijk ik bij nordVPN en staat hij gewoon aan.... Misschien ligt het aan Android, of kan / wil Android niet twee apps tegelijk draaien oid.

Of een router er tussen zetten die vpn ondersteunt , of een pi er tussen zetten, die ondersteunt ook vpn (een besturingssysteem)
 
ik zou VPN (Nord VPN) op Android level installeren en op auto start etc... en als je ziet dat de VPN connected is pas verder gaan met de applicaties (Kodi, Terrarium etc...)

als het goed is zie je een sleutel in de bovenste balk, indien niet controleer je via Kodi via android apps of de verbinding secure is.

waarschijnlijk zijn er wel handigere oplossingen maar dat horen we vanzelf wel via dit geweldige forum :)
 
  • Like
Reacties: Spinix en Micko
ik zou VPN (Nord VPN) op Android level installeren en op auto start etc... en als je ziet dat de VPN connected is pas verder gaan met de applicaties (Kodi, Terrarium etc...)

als het goed is zie je een sleutel in de bovenste balk, indien niet controleer je via Kodi via android apps of de verbinding secure is.

waarschijnlijk zijn er wel handigere oplossingen maar dat horen we vanzelf wel via dit geweldige forum :)
Sommige add-ons (Zoals Bubbles) hebben een beveiliging ingebouwd dat als je niet verbonden bent met een VPN de add-on een melding geeft. De Windows app van NordVPN heeft dit trouwens ook ingebouwd, geen idee of de Android versie van NordVPN dat ook heeft.