Nvidia Shield box aan Samsung tv

Manc1965

Gevorderd
25 jul 2017
147
44
16
58
Ik ben van plan om de Samsung QE75Q7F aan te schaffen,heb een NVidia Shield TV box waarmee ik IPTV kijk via de SMARTIPTV app.
Zag dat de tv een One Connect box heeft waar je alles op aan kan sluiten.
Zou je hier dus dan ook je Shield op aan kunnen sluiten,of moet ik nu de SIPTV app op de tv installeren en vanaf daar kijken net zoals You Tube wat ik nu vanaf de Shield kijk?
Alle advies/tips welkom!
 
Ik ben van plan om de Samsung QE75Q7F aan te schaffen,heb een NVidia Shield TV box waarmee ik IPTV kijk via de SMARTIPTV app.
Zag dat de tv een One Connect box heeft waar je alles op aan kan sluiten.
Zou je hier dus dan ook je Shield op aan kunnen sluiten,of moet ik nu de SIPTV app op de tv installeren en vanaf daar kijken net zoals You Tube wat ik nu vanaf de Shield kijk?
Alle advies/tips welkom!
Je kan de Shield via de HDMI aansluiting gewoon op je one connect box aansluiten. Ik heb de Samsung QE55Q9F , een Xiaomi Mi Box en een Shield aangesloten via HDMI op de one connect box. In de bron instellingen van het Samsung menu wordt de box gewoon gevonden; zoniet dan kan deze via een advanced menu worden opgezocht. De Q9 serie van Samsung heeft een full array scherm (elke afzonderlijke LED wordt apart aangestuurd) maar de Q7 serie heeft alleen EDGE LED. Ter info plattetv.nl geeft dit weekeind 20% korting op de Samsung QLED tv's. Suc6.
 
En wat is er niet ideaal aan?
Wat mis ik bij siptv of waarom siptv op de Shield gebruiken terwijl ik de app ook op tv heb?
Ik ben benieuwd naar je reactie, ik heb al die poespas van Smarters niet nodig ik wil gewoon simpel snel zappen, weinig instellingen iptv kunnen kijken met epg.
Mijn Shield gebruik ik hoofdzakelijk voor Kodi en retro games maar zoveel mensen zoveel meningen.
 
Laatst bewerkt:
EPG sucks in SIPTV en zij restreamen nog eens je originele stream, dus kwaliteits verlies, veel over te doen geweest
 
Epg is hier top met Rapid Swiss in siptv, het klopt dat ze restreamen maar op mijn 65 inch tv zie ik geen enkel verschil met bijvoorbeeld perfect player dus niet met je eens.
Ik moet je wel eerlijk bekennen dat ik enkel interesse heb in het UK gebeuren, het NL gebeuren boeit me helemaal niks aangezien ik legaal, Ziggo, Canaal Digitaal satelliet en Tvvlaanderen heb.
Trouwens als de epg niet goed is moet je bij je iptv boer zijn niet bij siptv, enkel een tip.
Iptv is ook zeker geen vervanger voor mijn huidige kabel en satellietboer.
 
EPG bij SIPTV wordt door hen ingeladen en als je naar de details kijkt is er wel degelijk verschil hoor, maar dat wordt te technisch
 
Voor mij word het niet snel te technisch.
Je kan trouwens perfect met het programma van Reigina de epg koppelen aan de juiste zenders ook bij siptv.
 
Laatst bewerkt:
Iedereen zijn of haar ding, ik ga in veel zaken echt ver door zoals Kodi en retro gaming.
Instellingen, hardware, software maar iptv moet voor mij persoonlijk even snel tussendoor aangezien het geen vervanger is voor mij.
Ik gebruik het enkel voor de UK zeneders die ik mis op satelliet omdat de beveiliging aangescherpt is en het beeld zwart is.
Post automatically merged:

Ik bezit een VU solo 4K met Linux erop en ontvang 8 satellieten maar de laatste jaren is de beveiliging zo aangescherpt dat het niet echt interessant meer is, vandaar dat iptv nu een stuk populairder is geworden.
Daarbij heb je natuurlijk ook geen schotel nodig met iptv maar je mist de top kwaliteit wel van de UK zenders.
Iptv is nog echt zo goed niet als het origineel op kabel en satelliet helaas.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Lex en utrecht
Ik trek hier zo'n 50 satellieten uit de lucht met mijn Uno waaronder al veel 4K .
Ik zie iptv nog niet zo snel die kwaliteit evenaren wat vooral tot uiting op grote schermen.