Opgelost Nvidia Shield + Externe HD

Panadero

Expert
14 mrt 2017
294
353
16
62
Ik gebruik de 2017 Nvidia Shield 16GB, met daaraan gekoppeld een 3 maanden oude portable Seagate harddisk met usb3 aansluiting.
De externe harddisk is nieuw gekocht en aan de Shield gehangen, verder eigenlijk niks mee gedaan.

Nu zou ik heel graag mijn foto's die op mijn iMac staan, ook via de Shield op mijn TV kunnen bekijken / afspelen.
Ik dacht, externe HD loskoppelen, foto's er op zetten enz. enz.
Maar als ik de HD aan de iMac hang, krijg ik de melding, de schijf kan niet door je computer worden gelezen, met de keuze, initialiseren, negeren of verwijderen.

Wat moet ik doen om mijn foto's via mijn Shield te kunnen benaderen?
Moet er nog iets met de HD gebeuren zodat ik met de extra opslagruimte ook daadwerkelijk de capaciteit van mijn Shield vergroot?

B.v.d. voor jullie antwoorden.
 
Waarom gebruik je niet gewoon Plex?
De server installeer je op je iMac en via je Shield kan je dan alle foto’s en films bekijken die op de harddisk van je iMac staan via de Plex app op je Shield.
 
Waarom gebruik je niet gewoon Plex?
De server installeer je op je iMac en via je Shield kan je dan alle foto’s en films bekijken die op de harddisk van je iMac staan via de Plex app op je Shield.

Ik ken(de) het programma Plex niet en het zou dus een optie kunnen zijn.
Maar ik gok dat als ik dit wil gaan gebruiken, mijn iMac aan zal moeten staan?
Mijn voorkeur gaat er naar uit om de foto's gewoon via de Shield te kunnen benaderen, met die externe HD heb ik opslagcapaciteit genoeg, dus waarom het niet daarvoor gebruiken.
 
Ik gebruik de 2017 Nvidia Shield 16GB, met daaraan gekoppeld een 3 maanden oude portable Seagate harddisk met usb3 aansluiting.
De externe harddisk is nieuw gekocht en aan de Shield gehangen, verder eigenlijk niks mee gedaan.

Nu zou ik heel graag mijn foto's die op mijn iMac staan, ook via de Shield op mijn TV kunnen bekijken / afspelen.
Ik dacht, externe HD loskoppelen, foto's er op zetten enz. enz.
Maar als ik de HD aan de iMac hang, krijg ik de melding, de schijf kan niet door je computer worden gelezen, met de keuze, initialiseren, negeren of verwijderen.

Wat moet ik doen om mijn foto's via mijn Shield te kunnen benaderen?
Moet er nog iets met de HD gebeuren zodat ik met de extra opslagruimte ook daadwerkelijk de capaciteit van mijn Shield vergroot?

B.v.d. voor jullie antwoorden.

Heb hierzo dezelfde configuratie en heb het op deze manier opgelost.
Als je de HD aan je iMac hangt selecteer je initialiseren en dan opent Schijfhulpprogramma.Wis nu de schijf en kies de partitie Mac OS Uitgebreid (journaled). Op je shield dien je de volgende app te installeren: AnExplorer Pro (0,99 euro) deze leest namelijk itt ES File Explorer wel alle soorten partities.
 
Voor 99 cent kun je geen buikpijn hebben.
En ga je dan vanuit het hoofdmenu van de Shield naar AnExplorer en daarin naar een bijvoorbeeld te maken map foto's genaamd @Slikt ?
 
Werkt als een tierelier zo @Slikt. Ik heb de AnExplorer app geïnstalleerd, en heb daarnaast nog een foto slideshow app geïnstalleerd, nu is het helemaal naar wens, dank voor je hulp.
 
  • Like
Reacties: Slikt
@Slikt ik installeer Kodi opnieuw omdat ik alles kwijt ben geraakt met formatteren van de externe HD, maar nu geeft Kodi aan dat “waiting for external storage”.

Melding blijft hetzelfde, of de hd nu wel of niet met de Shield verbonden is. Probleem lijkt me dan ook meer in de Shield te zitten dan in de externe hd.
Zou er in de Shield een verwijzing kunnen staan waarom deze melding komt en de Shield dus Kodi niet door start?
 
@Slikt ik installeer Kodi opnieuw omdat ik alles kwijt ben geraakt met formatteren van de externe HD, maar nu geeft Kodi aan dat “waiting for external storage”.

Melding blijft hetzelfde, of de hd nu wel of niet met de Shield verbonden is. Probleem lijkt me dan ook meer in de Shield te zitten dan in de externe hd.
Zou er in de Shield een verwijzing kunnen staan waarom deze melding komt en de Shield dus Kodi niet door start?
Hmmm....geen idee eerlijk gezegd:rolleyes:
 
Ik kwam er ook niet meer uit.
Shield terug gezet naar fabrieksinstellingen en helemaal van voor af aan begonnen.
Was ff werk, maar alles draait weer o_O
Externe HD met foto's nog steeds benaderbaar via AnExplorer.
Dank voor je hulp bro, daardoor toch weer het nodige geleerd vandaag op mijn ouwe dag ;)
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig is het opgelost:)
Edit: in AnExplorer staan verborgen mappen uit. Staat rechtsboven onder instellingen, kan wel eens handig zijn als je bv in de kodimap wil rommelen.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Panadero