Nvidia shield pro / Nokia streaming 8010 / formulier z11 pro max

Sinnedk

Forumlid
8 jan 2023
19
2
6
33
Beste lezer,

In mijn zoektocht naar een juiste box voor mijn situatie heb ik jullie assistentie nodig.
Ik heb zelf een 4K smart tv met alle apps erop.
Toch wil ik een aparte box voor iptv en eventueel ook voor de apps, maar geen noodzaak. Daardoor twijfel ik tussen de bovenstaande boxen. Of zijn deze boxen overdone voor mijn wensen. Ik wil geen fire stick want ik wil gewoon apps erop kunnen zetten.
Mijn voorkeur zou zijn de Formuler maar zie dat er erg veel modellen van zijn, wat vaak betekend dat je snel een oude versie hebt. Waar updates een issue kan zijn.
Daarnaast is een specifiek iptv app wel weer fijn lijkt me.
Nvidia is denk ik top of the bill. Maar welke app dan voor iptv? tivimate is weer een betaalde app of is deze kosteloos?
Nokia is goede tussenweg? Helaas slecht te verkrijgen.

Graag jullie advies.
Alvast bedankt.
 
Klopt Shaman, helemaal nieuw. Er staat een goeie review op de website van Totaal TV.

Was in december even te koop bij Amazon, maar nu staat de box overal "in bestelling". Een beetje geduld dus voor wie hem wil, zoals ik. De prijs zou trouwens schommelen rond 129 euro.
 
Tsja, gaat het je puur om iptv en zo nu en dan eens een app en ook kodi natuurlijk. Dan zou ik je graag de amiko green+ en de xsarius pure2 willen adviseren
 
  • Like
Reacties: Sinnedk
Als je deze box wilt aanschaffen , dan zou je dat het beste doen bij de maker van de box ; streamview .Betaal je de gewone prijs en gratis verzending .
Streamview is niet de maker van de box hoor. Dat is sei robotics(gewoon made in China), net als met de vorige Nokia box net als de vu+. Streamview is gewoon een verkoop kanaal
Post automatically merged:

Je kunt bijvb ook voor deze box gaan dit is ook weer dezelfde als de Nokia 8010😉
 
Laatst bewerkt:
Klopt, sei robotics maakt het bord. En dan kunnen merken het bord kopen en er een behuizing naar wens en verpakking voor laten maken.

Zo waren er bij de Nokia 8000 ook door sei robotics gemaakt meerdere merken die allemaal hetzelfde bord gebruikten. Bijvb vu+, youin en veel meer waren allemaal het sei600 bord (zelfde hardware)

Als test heb ik hier meerdere in gebruik gehad. Helemaal geen verschil buiten de behuizing en de prijs met soms aanzienlijke verschillen. Al heeft de vu+ wel een fijne iptv app die dan weer niet op de andere boxen zit
 
  • Like
Reacties: MRmister
Klopt, sei robotics maakt het bord. En dan kunnen merken het bord kopen en er een behuizing naar wens en verpakking voor laten maken.

Zo waren er bij de Nokia 8000 ook door sei robotics gemaakt meerdere merken die allemaal hetzelfde bord gebruikten. Bijvb vu+, youin en veel meer waren allemaal het sei600 bord (zelfde hardware)

Als test heb ik hier meerdere in gebruik gehad. Helemaal geen verschil buiten de behuizing en de prijs met soms aanzienlijke verschillen. Al heeft de vu+ wel een fijne iptv app die dan weer niet op de andere boxen zit
Hoe zit het met de updates op bovengenoemde boxen. Je noemt nu een aantal boxen, ook in je vorige post. Waar beveel je deze aan? Wat zijn de voordelen tov diegene in mijn titel?
 
De amiko green+, de xsarius pure2 en de vu+ yay pro bijvb hebben hun eigen iptv app die ook aardig updates krijgen(net als de formuler)

De andere boxen hebben geen eigen app die zijn makkelijk te vinden maar universeel zeg maar kwa drivers ed.
De andere boxen krijgen wel gewoon software updates hoor. Ben zelf zeer positief over bijvb de green+ en dan praat je over een hele andere prijs dan bijvb de z11 pro max en ik merk de meerwaarde zelf niet. Xsarius bt afstandsbediening mocht je graag een bluetooth afstandsbediening willen en je hebt een fijne box hoor
Post automatically merged:

Ik heb bijvb ook de Shield pro gehad, implayer erop en werkte mooi hoor maar gaf toch soms/regelmatig eens een storing ivm de app anderen zweren erbij hoor

Dan vindt ik bijvb de green+ beter draaien
 
De Nvidia Shield is wel een apparaat dat altijd goede software updates krijgt .Zelfs het model uit 2015 b.v. om maar iets te noemen . maar ieder zijn eigen smaak ,
 
De Shield is zeker een mooi en goed ondersteund apparaat begrijp me niet verkeerd. Maar TS wil ook iptv kijken,dan is hij altijd afhankelijk voor hoever de makers van een iptv app de drivers ed gebruiken voor de Shield want die heeft geen eigen app. Die universele apps zijn het vaak net niet en er zit nog een aardig prijs verschil in
 
Tsja 1000 Mbps voegt voor iptv niks toe(je behaalt die snelheid niet/bent het niet nodig)

Mocht het een harde eis zijn, dan is de xsarius avant2+ ook zeker fijn(heb ik zelf ook gehad)
 
Nee, totaal onnodig. Trust me, draai al een paar jaar mee😉 Die green+ (wel de plus versie is ruim voldoende zelfs met 4k films streamen)