Nvidia Shield tv Tips & Tricks

Hier ook een shield gebruiker aanwezig :) Hebben jullie Live Channels al werkend in samenwerking met een iptv m3u aanbieder? Cumulus app lijkt niet te werken.
De app live channels heb ik nog nooit geprobeerd dus kan ook niet zeggen of het werkt
Ik gebruik gewoon m'n m3u link in kodi
 
Kodi en 4k op een shield vind ik niet lekker lopen dus opzoek naar een oplossing en tot nu toe gestuit op de live channels en daar samen met tvheadend werkt het vloeiender.
 
Ik gebruik HIPTV @MrWimpy en moet bekennen dat ik me nog niet in Live Channels verdiept heb.
Kun je kort aangeven wat het is en toe zou kunnen voegen?
 
Live Channels is de google/android app voor live tv zie ook daar staat cumulus bij die zou m3u of json aankunnen maar geeft bij mij geen beeld.
 
Zonder iemand voor het hoofd te willen stoten, maar ga ik te kort door de bocht als ik zeg dat ik persoonlijk liever die 9 tienen per jaar uit geef aan HIPTV omdat ik op mijn tv kijk en niet op de computer?
 
Zit ook aan de Shield TV 16G te denken, maar ondersteunt deze nu wel of geen blu ray menu? Wat me ook (nog) tegenhoud is dat deze niet werkt met Logitech harmonies op IR..Niet veel zin om ook nog eens een "dure" afstandsbediening te kopen..
 
@Birdy D kijk eens op voor de logitech integratie. En blu ray menu?
 
@Birdy D kijk eens op voor de logitech integratie. En blu ray menu?

Ja, dan moet hij als vervanger gaan dienen van mijn Dune HD, gezien ik vrij veel muziek blu-rays heb op mijn NAS is het wel zo prettig als ie menu's kan lezen.. thx voor de link!
 
Logitech Harmony werkt prima met de Shield TV en ik dacht ook gelezen te hebben dat met de laatste update bluray menu werkt.
 
Logitech Harmony werkt prima met de Shield TV en ik dacht ook gelezen te hebben dat met de laatste update bluray menu werkt.
Ik heb het over de Shield TV 2017 (Die is zo lekker compact net wat ik nodig heb!)...lees veel dat het geen IR ondersteunt..Heb een Harmony 1100 met IR Blasters in de kast, andere kamer een Harmony One. Hier zal ik de shield het meeste bij gebruiken. Ik kan ook nergens vinden dat het BR menu ondersteunt inmiddels. Hoop dat je gelijk hebt! :)
 
Werkt een shield nu met een vpn, op onderstaande link zeggen ze dat het niet gaat met nord vpn dat alleen de browser een ander ip adres heeft maar apps niet .
ik ben misschien van plan om eene aan te schaffen als mijn q10pro deze maand geen degelijke update krijg en ik nog iets ervoor terug krijg .
Maar nord vpn moet dan gewoon werken met kodi dat alles beveiligd is .
https://kodi-forum.nl/threads/tv-shield-desillusie.2835/#post-22444
 
Ik heb Shield tv, een abonnement bij IPVanish en HIPTV en (afkloppen), bij mij werkt gelukkig alles naar behoren, dus ook met Kodi, Exodus enz.
Heb geen ervaring in de combi Shield TV en Nord vpn, sorry.
 
Sinds kort in het bezit van een Shield 2017. Nu wil ik deze rooten. Heeft iemand daar een Nederlandse handleiding voor? Alvast bedankt!
 
Sinds kort in het bezit van een Shield 2017. Nu wil ik deze rooten. Heeft iemand daar een Nederlandse handleiding voor? Alvast bedankt!

Dit gaat wel over de eerste versie maar het zal wel hetzelfde zijn denk ik .
Ik heb juist reactie van nord vpn en nvidia gehad , dit is hun antwoord
Thank you for the update.

we haven't tested any apps specifically but if VPN works, apps will also work.

VPN is for the entire device.

I look forward for your reply to assist you better. Dit is van nvidia.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20170509-213506.png
    Screenshot_20170509-213506.png
    247,3 KB · Weergaven: 18
het is een geweldig apparaat die nvidia zo snel :dog: ben hem aan het instellen nu is mijn vraag welke manier hebben jullie gebruikt om de google chrome erop te zetten als je naar youtube ga zien heb je toch verschillende manieren om te doen ,jullie hebben hem langer in gebruik en hebben meer ervaring er mee alvast bedankt voor jullie reactie
 
Als je een Nvidia Shield koopt, staat er dan nog niets voor-geïnstalleerd dan?
Dit is voor mij dan wel een drempel voor aankoop.