Nvidia Shield update 7.2 / 7.2.2

Espero

Expert
12 aug 2017
1.040
183
216
Zojuist een update ontvangen naar xperience 7.2.0

O.a met Youtube 5.1 audio, iemand ontdekt hoe dit werkt?
 
Volgens mij de 7.2 dus met permissie je topictitel even aangepast :)
 
Bron: Android plenet


Voor de Nvidia Shield TV staat weer een update klaar. Deze Shield TV 7.2-update laat je onder andere meer stemgestuurde acties doen met de Google Assistent.

Shield Experience 7.2-update

Ruim drie jaar na de release blijft Nvidia de Shield TV ondersteunen met regelmatige updates. Het bedrijf voegt bovendien nog altijd nieuwe features toe. Zo is ditmaal de Google Assistent-ondersteuning verbeterd. Je kunt nu de Google Home gebruiken om de Shield TV aan te zetten of om een serie te starten, net als dat met een Chromecast kan.



Na het installeren van de update kun je bijvoorbeeld ‘Zet Shield aan’ zeggen om de mediaspeler te activeren. Ook ‘Open YouTube op Shield’ werkt, en zelfs ‘speel Gilmore Girls op Netflix op Shield’. Je kunt vragen om specifieke YouTube-video’s of -kanalen, of pauzeren door tegen de Google Home te praten. Sommige van die opdrachten waren al langer beschikbaar, maar Nvidia claimt dat nu vrijwel elk onderdeel van het apparaat met de Google Home aangestuurd kan worden.

Dezelfde update voegt nog een handjevol kleinere aanpassingen toe. Zo kun je de volgorde van de Quick Settings nu zelf aanpassen en ondersteunt de YouTube-app nu 5.1 Surround Sound. Je Shield TV kan nu automatisch bijwerken, en is voorzien van de meest recente beveiligingsupdate. Amerikaanse gebruikers kunnen tevens aan de slag met nieuwe apps voor NFL Sunday Ticket, DC Universe en Amazon Music.

Zo download je de Shield TV-update

Shield TV-gebruikers krijgen automatisch een notificatie zodra de update beschikbaar. Die verschijnt bovenaan in beeld op het homescreen. De update is enkele honderden MB’s groot, en tijdens de installatie kan de Shield eventjes niet gebruikt worden.

De Shield TV verscheen oorspronkelijk in 2015, en heeft sindsdien al verschillende grote updates ontvangen. Daarmee is het één van de langst-ondersteunde Android-apparaten die op dit moment verkrijgbaar is. Ruim drie jaar na de release lijkt Nvidia nog altijd niet van plan de ondersteuning te stoppen. In onze Shield TV review schreven we dit jaar nog dat de mediaspeler veruit het beste Android TV-apparaat is.
 
Iemand ondertussen al Youtube 5.1 audio content ontdekt door deze laatste update ??? en hoe dan...
 
De laatste update brengt zelfs Atmos naar YouTube? Wellicht eens binnen youtube zoeken op dolby digital 5.1 demo of dolby Atmos demo?

Heb net even op mijn iPad gezocht op dolby digital 5.1 demo, en ik krijg verschillende hits terug, ook Atmos.

Uiteraard heeft mijn iPad geen dolby 5.1 of Atmos, dus fysiek testen heb ik nog niet gedaan, zal ik eens doen vanavond als ik mijn Shield aanslinger?
 
Ligt aan de bron.

Volgens mij zijn heel veel filmtrailers 5.1, maar dat weet ik niet zeker.

Ik hoor in ieder geval bij

You must be registered for see medias

geluid uit de achterste speakers komen.

You must be registered for see medias

Firmware 7.2.2 is overigens gisteren uitgekomen
 
Laatst bewerkt:
Ligt aan de bron.

Hier valt of staat het mee uiteraard???
Post automatically merged:

Firmware 7.2.2 is overigens gisteren uitgekomen

Klopt heb hem gisteravond gelijk geïnstalleerd, dat dolby digital 5.1 zat al in de vorige update, ik meende Atmos toen nog niet, nou kan ik dat toch niet testen, heb geen speakers aan mijn plafond hangen?
 
Ligt aan de bron.

Volgens mij zijn heel veel filmtrailers 5.1, maar dat weet ik niet zeker.

Ik hoor in ieder geval bij

You must be registered for see medias

geluid uit de achterste speakers komen.

You must be registered for see medias

Firmware 7.2.2 is overigens gisteren uitgekomen


Nou hier nog alleen pcm
 
Toch bizar dat er verschil is, ondanks ze aangeven dat het om 5.1 gaat?
De Elysium trailer is netjes DD met goed geluid van de surround speakers.
Maar bij deze dan weer niet:
You must be registered for see medias
 
Toch bizar dat er verschil is, ondanks ze aangeven dat het om 5.1 gaat?
De Elysium trailer is netjes DD met goed geluid van de surround speakers.
Maar bij deze dan weer niet:
You must be registered for see medias

Geeft jou AV versterker dat ook wel DD aan dan?
 
Dit was wel via de nieuwe tv-box van Telenet, en dan geeft de receiver steeds DD+ aan.
Zal het nog eens testen via de Shield.
Post automatically merged:

Nog eens een test gedaan met de YouTube app via verschillende toestellen.
Panasonic UHD UB900 = alleen PCM 2.0
Shield = Multichannel PCM 5.1 >> indien beschikbaar, ook vele alleen PCM 2.0
Tv-box Telenet = zelfde resultaten dan Shield

Dus zowel bij DD (ATMOS) en DTS (X), geeft de AV receiver aan dat het om Multichannel PCM 5.1 gaat.
Het resultaat is wel goed, en ook bij de test video’s komen de geluiden uit de juiste speakers.
Het gaat wel alleen om 5.1, en geen 7-11.1.2/4 ATMOS/X
 
Laatst bewerkt:
Normaals, al iemand die dit heeft opgelost, helaas alleen nog maar pcm