(Offline) Dizidoos: NL Films&NL Series Build

Status
Niet open voor verdere reacties.
In feite is voor mij Trakt noodzakelijk, aangezien ik op meerdere apparaten kijk. Twee boxen thuis, een laptop, box bij mijn vriend, tablet etc. Ik ben zeer enthousiast over Trakt en door de uitwisseling naar andere apparaten ben je altijd overal up to date met wat je bekeken hebt. Dus in mijn build raad ik iedereen aan om Trakt te gebruiken. En er staan tutorials genoeg over. Indien gewenst ben ik nog wel zo gek om er zelf een tutorial voor te maken.

Trakt werkt ook wel fijn. het enige wat ik minder vind. is dat als ik een serie tegenkom op trakt en die in mijn collectie zet. deze niet word toegevoegd aan de kodi bibliotheek.
dat zou het wel afmaken :)
 
Misschien nog een filmpje hoe deze build er precies uit ziet?
Nou ik heb geprobeerd een filmpje te maken.... ben benieuwd...
You must be registered for see medias
Trakt werkt ook wel fijn. het enige wat ik minder vind. is dat als ik een serie tegenkom op trakt en die in mijn collectie zet. deze niet word toegevoegd aan de kodi bibliotheek.
dat zou het wel afmaken :)
waarom wil je dat in een lokale bibliotheek?
 
  • Like
Reacties: karavaan en A_rjen
Zojuist versie 3.2.1 gereleased. Wijzigingsoverzicht kun je hier vinden:
In onderstaand filmpje kun je zien hoe je kunt updaten (vanuit versie 3.1 of versie 3.2)
You must be registered for see medias
 
Ik heb em ens op de pc gezet, ziet er allemaal prachtig uit.
Een klein puntje dat ik echter maar niet gevonden krijg, alle ondertitels worden alleen in engels gevonden.
Ik zit al een poosje in de rondte te klikken, maar de settings die ik vind staan al op dutch ingesteld.
Toch komen er geen nl subs tevoorschijn ?
Enig idee ?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb em ens op de pc gezet, ziet er allemaal prachtig uit.
Een klein puntje dat ik echter maar niet gevonden krijg, alle ondertitels worden alleen in engels gevonden.
Ik zit al een poosje in de rondte te klikken, maar de settings die ik vind staan al op dutch ingesteld.
Toch komen er geen nl subs tevoorschijn ?
Enig idee ?
Misschien staat ie wel ingesteld alszijnde "dutch" maar zijn deze niet voorhanden.
Dan schakelt hij over naar de 2 gewenste taal. Dit zal dan in het engels zijn. Dit zal waarschijnlijk de reden daartoe zijn
 
Nee dat was het niet, het zat em ergens in de regionaal settings, deze stond niet op nederlands, maar toch was kodi wel in nederlands.
De ondertitels kwamen echter alleen in engels, ook bij films uit 2015-2016
Nadat ik de regionaal settings specifiek up dutch ingesteld had, kwamen de ondertitels ook ineens in nederlands tevoorschijn.
Probleem opgelost :)
 
  • Like
Reacties: dizidoos
Hier ook op de pc gezet, mooie build en ondertitels komen netjes in het Nederlands. Niets aan hoeven veranderen :leuk:
 
  • Like
Reacties: dizidoos
Nee dat was het niet, het zat em ergens in de regionaal settings, deze stond niet op nederlands, maar toch was kodi wel in nederlands.
De ondertitels kwamen echter alleen in engels, ook bij films uit 2015-2016
Nadat ik de regionaal settings specifiek up dutch ingesteld had, kwamen de ondertitels ook ineens in nederlands tevoorschijn.
Probleem opgelost :)
Had je de build over een oude installatie heen geinstalleerd? ikzelf doe het altijd op kale installaties en dan gaan de instellingen gewoon mee.. wel fijn dat het nu gewoon werkt.
Misschien staat ie wel ingesteld alszijnde "dutch" maar zijn deze niet voorhanden.
Dan schakelt hij over naar de 2 gewenste taal. Dit zal dan in het engels zijn. Dit zal waarschijnlijk de reden daartoe zijn
Bij mijn weten heb ik juist alles maximaal op nederlands ingesteld. dus zowel in kodi zelf, als specifiek in de addons en de autosubs fallback addon.
Ik ben aan het werk voor een nieuwe update met alle 'verse' sources en repo's, ook Elysium zit er in. De niet-werkende addon's haal ik eruit.
 
Hey. Ik vroeg me af hoe ik de standaard Nederlandse ondertiteling dus verander naar Engels. Voor alle addons. Ik ben zeer tevreden over je build en dit is mischien een vreemde vraag. Maar ik heb liever Engelse ondertiteling tijdens het kijken. Hartstikke bedankt voorzo een goede build.
 
Hey. Ik vroeg me af hoe ik de standaard Nederlandse ondertiteling dus verander naar Engels. Voor alle addons. Ik ben zeer tevreden over je build en dit is mischien een vreemde vraag. Maar ik heb liever Engelse ondertiteling tijdens het kijken. Hartstikke bedankt voorzo een goede build.
Ga naar Systeem -> Addon Verkenner -> Mijn Addons -> Alles -> Autosubs. Lang ingedrukt houden. Daarna klikken op Configureren en daar kun je de taal aanpassen. Dit is de playback software en deze zou de Systeeminstellingen moeten overschrijven.
 
Ga naar Systeem -> Addon Verkenner -> Mijn Addons -> Alles -> Autosubs. Lang ingedrukt houden. Daarna klikken op Configureren en daar kun je de taal aanpassen. Dit is de playback software en deze zou de Systeeminstellingen moeten overschrijven.
Ok. Bedankt :)
 
Is het gelukt? Anders moet ik even een tutorial maken of een andere methode zoeken voor je...

Op de voorpagina van staat de software ter download en een tutorialfilmpje.
De bewerking is gelukt maar het werkt niet in films, Ik krijg gewoon Nederlands.
 
De bewerking is gelukt maar het werkt niet in films, Ik krijg gewoon Nederlands.
Er staan zowel Kodi-breed als in Exodus apart ook taal voor ondertiteling ingeteld. Bij Exodus kun je dat veranderen in het kopje Gereedschap -> Instellingen: Ondertiteling. Voor heel kodi kun je klikken op Systeem. Daarna ga je naar Speler -> Taal -> Taal van de downloaden ondertiteling én Ondertitelingsvoorkeurstaal
 
Status
Niet open voor verdere reacties.