[Offline] KAOSbox Build

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik draai ook kaosbox. Lekker simpel! Ik wil graag via de super favourites folder wat apps toevoegen en verwijderen? Is er een uitleg hoe ik dit kan doen?
 
Ik draai ook kaosbox. Lekker simpel! Ik wil graag via de super favourites folder wat apps toevoegen en verwijderen? Is er een uitleg hoe ik dit kan doen?

Probleem is dat na een update al je aanpassingen weer weg zijn.
 
Probleem is dat na een update al je aanpassingen weer weg zijn.
Dat is minder. Dan zou ik na elke update weer moeten wijzigen, maar dat is geen probleem.

Ik wil alleen films en series gebruiken de muziek apps heb ik verwijderd en het menu koppeling ook. Ik heb nu de kaosbox super folders gewijzigd. Heb zelf wat apps toegevoegd en verwijderd. Nu wil ik in het hoofdmenu onder Addons wat dingen wijziging. Het kopje addons wil ik de naam van gaan wijzigen en de snelkoppeling naar de folders (hidden gems, films en series bijvoorbeeld) wil ik gaan wijzigen of verwijderen. Waar kan ik dat doen?

Zo gauw ik bij de skin instellingen ga dan is de exodus snelkoppeling niet meer te zien, de snelkoppeling werkt nog wel.
 
Goedemiddag,

ik ben helemaal new in raspberry pi en kodi.
Maar ik was op zoek naar een simpele (lees niet te vol gepropte) versie van Kodi
KAOSbox is echt helemaal lean en heeft in principe wat ik nodig heb, met trakt houd ik netjes alles bij en kan ik dus ook nieuwe builds proberen.
Ik zag echter dat er allemaal extra dingen zijn te downloaden van KAOSbox (wallpaper en nog meer van dat)
Ik heb echter nog niet kunnen uitvinden hoe ik dit allemaal kan activeren (ben dan ook een beginneling)
Daarnaast zou ik de trakt volglijst wat makkelijker willen benaderen (thans addons->exodis->Mijn films/mijn series) is dat ook mogelijk?
Zou je mij daarmee verder kunnen helpen?

verder zoals gezegd blij mee loopt als een tierelier! Waarvoor dank!

groet

Roy
 
Ik heb hier een Windows 10 Box met Kodi 17.1 en de Kaosbox. Loopt prima!

Twee vragen heb ik: hoe krijg ik backup werkend? Mijn Windows box heeft natuurlijk een C partitie.
Het tweede vraag is: kan ik selectief Addons verwijderen? Sport en muziek kijk ik toch nooit.
Jammer dat niemand de vraag in #10 heeft willen beantwoorden
 
Ik heb hier een Windows 10 Box met Kodi 17.1 en de Kaosbox. Loopt prima!

Twee vragen heb ik: hoe krijg ik backup werkend? Mijn Windows box heeft natuurlijk een C partitie.
Het tweede vraag is: kan ik selectief Addons verwijderen? Sport en muziek kijk ik toch nooit.
Jammer dat niemand de vraag in #10 heeft willen beantwoorden
Ik denkt dat je het zo niet moet opvatten, maar misschien kan @KAOSbox iets voor je betekenen.
 
@Lutz.. op Windows kun je verschillende builds naast elkaar draaien maar wel met 1 build actief.

In de directory C:\Users\$$$$$$\AppData\Roaming\Kodi is de directory Kodi.

Nadat je de b.v. KodiForum build geïnstalleerd te hebben kun je deze Kodi directory hernoemen naar b.v. Kodi_ForumBuild.

Nu start je weer Kodi 'vers' op en installeer je weer een andere build... zoals Kaos na update rename je deze Kodi directory Kodi_Kaos..... etc etc...

Om een andere build te selecteren rename je de Kodi_* directory terug naar Kodi, deze zal nu actief zijn...

Beetje handige Harry (Barry) schrijft een script/bat file welke je een keuze menu geeft en direct de directory renamed en Kodi opstart :

suc6
 
  • Like
Reacties: webpagina
Thanks, Vanmiddag samen met Kodi 16.1 de Kaosbox skin geïnstalleerd op een Windows 10 mini pc, na meerdere setups te hebben geprobeerd (o.a. Kodi 17.1) ziet deze er tot nu toe goed uit en lijkt lekker vlotjes te werken, vanavond maar weer eens een filmpje kijken;-)
 
Een mededeling van onze vrienden van Kaosbox



KAOSbox wordt al wat jaren gemaakt en onderhouden op reactie van de vele slecht onderhouden (commerciële) builds die er waren en zijn. Mensen kopen vaak, voor te veel geld een fully loaded (volledig ingericht) box en ondervinden vaak dan na een tijdje (of heel snel) een probleem en zitten dan met een slecht werkende box. Daarom is dus bijna 4 jaar geleden KAOSbox ontwikkeld. Het doel van KAOSbox is altijd dat het snel en goed draait op elke box, van de eerste Raspberry Pi tot de Nvidia Shield TV. Geen onnodige add-ons - maar gewoon de belangrijkste add-ons, geen add-ons die gebruik maken van torrents (veiligheid is zeer belangrijk), geen onnodige zware skins, geen 'voor volwassenen' add-ons (altijd lastig om je kinderen uit te leggen wat XXX betekent - maar is wel optioneel te installeren), geen beperkingen door lastige logins of ingewikkelde registraties. En natuurlijk regelmatig updates die het systeem weer up-to-date maken.

KAOSbox is altijd gratis en zal altijd gratis blijven. Geen verborgen kosten, geen abonnementen, geen reclame banners - altijd gratis (ondanks er natuurlijk hoge kosten zijn - maar goed, KAOSbox gelooft in Freeware).

KAOSbox is bescheiden en zal niet zeggen (zoals sommige andere builds) dat ze het beste zijn, het snelste zijn of het volledigst. Na 4 jaar hebben we dit niet nodig ;)

KAOSbox Downloaden:
KAOSbox Helpdesk:
KAOSbox Updates:
Real-Debrid en KAOSbox:

Support:
 
Persoonlijk vind ik dit de beste en snelste nederlandse build. Heb bijna alle nederlandse builds geprobeerd. :thanks:
 
  • Like
Reacties: Rudolf
Heb de Kaos build op aardig wat kastjes geïnstalleerd bij me maten. Had volgens mij me mond moeten houden op een verjaardag :confused:
Ging natuurlijk als lopend vuurtje, waaronder een aantal eikels die idd via fb veelte veel hebben betaald voor hun kastje "plug and play"
Draait allemaal super erop, voormezelf gebruik ik de Doki build , maar ook mede omdat ze de kleuren van me shield ook gebruiken in hun interface :Dddd4
Maar ook die draait top op me shield.... maar zou zeggen keep it up kaos
 
Omdat er veel veranderd is de afgelopen tijd (en dit dat zal ook nog wel even door gaan) zullen de meeste zelf ook wel wat veranderingen ervaren in bv. Exodus en Specto, namelijk minder HD streams, of helemaal geen streams.

Dit probleem is eigenlijk simpel op te lossen. Ga naar Exodus en/of Specto dan naar Gereedschap en kies dan de optie 'Exodus: Opschonen van Bronnen' (in Specto is dit 'Specto: Wis Bronnen'). Na deze handeling zullen veel links weer terug komen.

Helaas zul je ook streams krijgen waarbij je moet pairen met OPENLOAD.CO en THEVIDEO.ME. Gebruik je telefoon/tablet en volg de instructies op het scherm. Dus in het geval van de foto ga je naar . Na 3 - 4 uur moet je deze stap herhalen. Handig is om de site in je favorieten te zetten. Alternatief is om RealDebrid te gebruiken waarbij je dit niet meer hoeft te doen ( ) - met RealDebrid ontvang je ook meer (HD) streams.

Bron: natuurlijk Kaosbox
 
Status
Niet open voor verdere reacties.