Kapot gezocht binnen kodi, niet op het net.
Dacht dat er een instellinkje was verschoven...

Precies, en daarom niet eerder gemeld, omdat we allemaal hetzelfde dachten?

Gelukkig is @Slikt een wijs man, en is verder gaan zoeken, waarvoor hartelijk dank??
 
  • Like
Reacties: Slikt
Pak deze zolang:

Gelukkig had ik die nog staan, en daarmee vanmiddag gezocht?
Post automatically merged:

Iemand hier ervaringen met het aanpassen van de advancedsettings?

Het lijkt me dat opensubtitles nog zoekt binnen .org, maar dat het domein is veranderd naar .com, wellicht als dat wordt aangepast in advancedsettings dat het dan weer werkt???‍♂️

Ik moet zeggen dat ik nog nooit in deze settings heb gezeten, puur omdat dit me een beetje boven de pet gaat, en je de boel ook overhoop kan gooien als je het verkeerd doet, vandaar?
 
Laatst bewerkt:
Niet van dat benauwde Arjan.
Gewoon overal met je vingers aan zitten.

Maar, zonder dollen, ik zal toch even moeten uitzien naar een vervanger.

Zal morgen dat advies van de wijze man eens opvolgen.
 
  • Like
  • Grappig
Reacties: Slikt en Arjan E.
Met Subscene2 heb je een hele goede backupp.
Vanaf vrijdagnacht zijn er al problemen met Opensubsss.
Later deed hij het wel weer, maar men is bezig met versie 5.2.16 (de huidige is 15) en ook 14 werkt nog.
Dit is wat ik bedoelde Arjan, daarom raade ik Subscene2 aan.
Opensubs ligt er veel te vaak af. (jij hebt hem ook als fallback zoals ik)
Subscene werkt veel beter, en met veel linken.
Bij HELE nieuwe films is er ook altijd een subtitle vanuit Google Translate (alleen dat lijkt soms een beetje raar haha)
Geen paniek, Opensubs komt vanzelf wel.
Install Subcene2 in bestandsbeheer van Kodi, Install van Zipp, en dan de bovenste Zip pakken.
Ik heb ook problemen met Trakt die heel sloom is.
Maar ach, het werkt vanzelf wel weer, en maak backupps van Kodi als hij goed werkt.
Bij prgramm addons in de Kodirepo staat een floppiedisc met Backupp erbij.
Install deze,
Maak een Backupp locatie aan.
Als er wat fout gaat, of als je kodi opnieuw installeert, kan je hem met hetzelfde programma en toewijzing opslag locatie vanuit een back upp terug zetten.
Gaat dit boven je pet? Binnekort ga ik filmpjes plaatsen over hoe dat werkt.
het is heel eenvoudig in beeld, maar lastig op schrift uit te leggen.
Als je een nieuwe backupp hebt aangemaakt, verwijder dan de oude.
 
Laatst bewerkt:
Trakt werkte vanmiddag nog aardig vlot voor mij, weet niet hoe het nu is??‍♂️
 
Wellicht dat ze alles aan het omzetten zijn op de achtergrond bij opensubtitles, dat kan even duren, ik geef het gewoon wat tijd?
 
Men heeft meerdere domeinnamen, want .info werkt ook gewoon.
Alleen er is net als gisteren geen connectie naar kodi (dat was later wel weer goed, en vandaag dus weer niet)
Ik heb wel voor de zekerheid (want ik kan er ook naast zitten), ook op .com mezelf met dezelfde gegevens geregistreerd.
De vraag of men een nieuw dommein heeft...Nee, Dat doen veel bedrijven zoals Microsoft.com/.info/.net etc etc.
Op mijn website heb ik ook 3 domeinnamen die allemaal staan doorgelinkt naar de hoofd Url.
Een domeinnaam kost maar 3 euro per jaar, behalve mijn hoofddomein, die zit nu op 23 euro per jaar.

Ik ben blij dat ik ik die Subscene2 heb gevonden een paar weken geleden.
En ook nog bij toeval.

Is opensubtitles.org verhuist naar,
opensubtitles.com?


En wat betekend dit voor kodi?
 
Laatst bewerkt:
Hij doet het wel, maar is wat traag #Trakt, mijn snelheden zijn op OpenVPN UDP poort 1193 130/20Mb met een ping van 10.93
En Opensubs.info was helemaal niet online vandaag, dan krijg je ook de melding dat je Username of wachtwoord niet klopt.
Beide sites staan nu wel online van Opensubs, maar er is nog geen doorvoer.
Je moet van de settings afblijven, er komt vanzelf vanuit een Repository een fix. (of vanuit een addon)
De versie is dan 5.2.16 , deze geeft niks door, en 15 en 14 ook niet meer.
Gewoon afwachten.

Ah ik vond het al zo raar dat ik vanmiddag een melding kreeg dat mijn password of niet bestond, of niet geldig was, dit terwijl ik wel met mijn gegevens ingelogd was, opensubtitlesbyopensubtitles werkte trouwens net zo slecht, deed ook helemaal niet??‍♂️
Trakt werkte vanmiddag nog aardig vlot voor mij, weet niet hoe het nu is??‍♂️
 
Ondertitelingsdiensten,

1 : Opensubs zonder inlog
2 : Subscene2 zonder inlog
3 : Addic7ed zonder inlog
4 : Ponapisi uit de kodirepo zelf. (Als enige) zonder inlog.

Voor Opensubtitles download als Zipbestand.
Je hebt altijd de nieuwste versie. 5.2.14 op dit moment, maar update zelf naar versie 5.2.15 vanuit 1 van je video addons die vaak weer een versie hoger liggen zo beweert men.
Valt een video addon weg, dan update hij vaak weer dezelfde versie uit een andere video addon, en anders terug op 5.2.14, of de op dat moment laatse versie die aanwezig is op Github.
(Versie zonder Login!!) Download als zip, en install van Zip in Kodi.
Kortom, het werkt altijd!! (Ik heb beide versies 5.2.14 en 5.2.15 en doen beide hetzelfde zonder inlog)

Tik de volgende link in op kodi via bestandsbeheer : voor Subscene2
Binnen deze link staan 2 Zips, De ene is Subscene2 waar het mij om te doen was, en de 2e is Thuongtin en dat is opensubs en Subscene in 1 dienst.
Thuongtin moet je ook aanmelden met de inlog van Opensubs, hij zoekt dan in 2 diensten, Opensubs,Subscene.
(Ik raadt Thungotin niet aan wegens de inlog) Wel subscene2 uiteraard die ook in de link zit verwerkt, en opensubs is er via een andere weg zoals bovenaan de pagina beschreven.

Je moet wel de subs die je nu aan hebt staan UITZETTEN Subscene, Addic7ed, Opensubs , en dan die ik benoemd hebt installeren.
100% gegarandeerd succes.
De enige uit Kodi repo zelf is Podnapisi die moet je dus als enige inschakelen uit de Kodi repo.

Adec7ed : en download de zip en install in Kodi als zip vanuit de downloadlocatie, of via een Usb stikkie, mocht je het op je pc downloaden als zipsss.
Deze Addic7ed is te updaten via een link op mijn website (daar neem ik zelf de verantwoordelijkheid voor!!)
Hier staat dit forum volledig buiten, en de link staat ook niet op deze website rechtstreeks benoemd.
voor de link om addec7ed te updaten.
Deze versie staat helemaal LOS van die in de Kodirepo zelf zit.
Mijn adres voor een boete staat ook op mijn website.
De insteek is ondertiteling, en geen illegaal videocontent, enige educatie mag toch nog wel gedeeld worden neem ik aan.
En anders mail me maar.
M.Vr.Gr. Andreas Jerphanion.

Het automatish starten van de Subs heeft grotendeels van de mensen niet goed ingesteld.
Natuurlijk zijn er altijd mensen die de weg daarin niet goed weten.
Daarin ben ik misschien soms wat te snel met mijn uitleg.
Maar al je addons en ook seren kan je automatish laten starten met Subs.
Moet alleen Opensubs niet offline zijn of welke dienst je als standaard hebt ingesteld.
Anders heb je de mogelijkheid altijd nog om in de balk via een andere dienst te zoeken.

Instellen automatische ondertiteling, (Ik heb bij instellingen binnen de dienst Kodi en settings onderaan op Expert staan)
Binnen iedere addon kan je configureren.
Bij de meeste addons staat ook subtitles/ondertitelingen in de lijst van configureren, zet deze aan en zet de 1e taal op Dutch, en kies een eventuele 2e taal of zet deze beide op Dutch.

Ga daarna naar Systeem.
Druk op SPELER, sroll naar beneden naar TAAL en ga het veld in.
Zet de voorkeurondertiteling op Dutch.
Ga nog wat verder naar beneden, en zet Talen van te downloaden ondertiteling ook op Dutch.
Scroll in het veld nog verder naar beneden en zet Standaard TV afleveringsdienst en Standaard Filmdienst op de addon naar keuze.
Ik heb zelf beide op Opensubs staan.

Hiermee kan je overal automatish de ontertiteling laten starten.
Mocht het nog niet werken, install dan ook nog SUBLOADER, of uit de KODIREPO zelf AutoSubs (staat onder diensten) !!

Mocht het hierna nog niet werken hoor ik het graag.

Voor het geval er vragen komen over de rubriek Kodi-Only-For-Vips op mijn website, dat is een eigen omgeving waar maar enkele mensen toegang tot hebben.
Voor een paar mensen is het een testhoekje om het andere weer wat makkelijker te maken (uiteindelijk)
Verder wil ik er niets over kwijt.
Hoe krijg ik dit zip bestand naar mijn kodi kastje(subscene2)? Andere bestanden kan ik bij mappen toevoegen een soort van site. En daarna in add-ons het zip bestand openen. Kodi->instellingen->bestandsbeheer->locatie toevoegen->dan op <geen> klikken en http://..... -> naam geven.
Post automatically merged:

[/QUOTE]
Oke het subscene2 heb ik er op gekregen. Alle ondertiteling heb uitgeschakeld. Maar nu snap ik dit stukje niet.

Ga daarna naar Systeem.
Druk op SPELER, sroll naar beneden naar TAAL en ga het veld in.
Zet de voorkeurondertiteling op Dutch.
Ga nog wat verder naar beneden, en zet Talen van te downloaden ondertiteling ook op Dutch.
Scroll in het veld nog verder naar beneden en zet Standaard TV afleveringsdienst en Standaard Filmdienst op de addon naar keuze.
Ik heb zelf beide op Opensubs staan.

Hoe kan er bij jou opensubs staan als doe uitgeschakeld is? Ik kan alleen kiezen uit: geen, podnapisi.net of subscene.com? Hij doet het trouwens ook nog niet want ik heb hem maar op “geen” gezet.
 
Laatst bewerkt:
Heb op alle ondertitel addons nu problemen om een sub bij een serie te vinden. Voor films Subscene en Thuongtin nog werkend.
 
Als ik de Opensubtitles plugin uit de zip installeer, en ik zoek een ondertiteling van een real debrid link, dan kan de subtitle niet naar de juiste folder verplaatst worden (omwille van :: in de bestandsnaam)

OnDownloadComplete - Saving of subtitle C:\Users\***\AppData\Roaming\Kodi\userdata\addon_data\service.subtitles.thuongtin\temp\a8719b82-d8ce-4dd5-9be4-e35546fedc1f\61.2001.720p.BluRay.x264-SEMTEX_ENG.srt to D:\tmp\ferJRPNMLEo~1566203288~2a02:a03f::~LmpRmPt4.en.srt failed

Ik heb al gekeken in de service.py van de plugin services.subtitles.thuongtin, maar vind nergens waar de bestandsnaam gedefinieerd wordt van het doelbestand...( ?)
 
Heb op alle ondertitel addons nu problemen om een sub bij een serie te vinden. Voor films Subscene en Thuongtin nog werkend.
Hier hetzelfde... Tis momenteel een zootje in de ondertitel wereld... ?
Maar goed zoals eerder al vermeld komt vanzelf wel weer een update...
Ik kan heel slecht series/films volgen zonder ondertiteling... Beetje aan de dove kant...
Vroeger kenden ze geen oorkleppen enzo in de bouw wereld...