Ondertitels

djfox741

Gevorderd
6 feb 2017
76
13
6
73
Hallo,

Vervelend is het dat wanneer ik een film start de ondertitel [.srt] niet werkt, zet dan de film op pauze en ga naar rechts om daar de instellingen in te gaan en bij ondertitels op zoeken moet klikken waarbij ik de ondertitel direkt kan kiezen en dan zie ik de titels wel bij de film.

Daar zie ik namelijk toch ook staan dat ondertitels ook geactiveerd staat maar toch vreemd waarom ik het iederekeer apart toch die titels moet kiezen en de .srt heeft exact dezelfde naam als de film.

Nu heb ik gekeken en gezocht in de algemene settings van KODI zelf en kan niet ontdekken wat ik nog meer kan instellen of dat ik iets over het hoofd heb gezien... iemand een idee - aub.

Een idee heb ik wel, waarschijnlijk gebruik je open subtitles als ondertitelingsdienst. En als je hem automatisch wil laten starten komt er te staan dat je VIP moet worden, ondanks dat je open subtitles.com gebruikt

Dan zou je dus een andere standaardondertitelingsdienst moeten gebruiken, maar daar zit vaak het probleem, opensubtitles heeft veruit de grootste database aan ondertitels.

Wat je zou kunnen proberen is a4kSubtitles, gebruik de zoektfunctie rechts bovenin, en zoek daar eens op a4kSubtitles, en daar vind je meer informatie.

Als je deze geïnstalleerd hebt, dan ook binnen de instellingen van kodi de ondertitelingsdienst wijzigen van opensubtitles naar a4kSubtitles.

Wellicht dat het dan beter werkt voor je.

Succes👍🏼

Een idee heb ik wel, waarschijnlijk gebruik je open subtitles als ondertitelingsdienst. En als je hem automatisch wil laten starten komt er te staan dat je VIP moet worden, ondanks dat je open subtitles.com gebruikt

Dan zou je dus een andere standaardondertitelingsdienst moeten gebruiken, maar daar zit vaak het probleem, opensubtitles heeft veruit de grootste database aan ondertitels.

Wat je zou kunnen proberen is a4kSubtitles, gebruik de zoektfunctie rechts bovenin, en zoek daar eens op a4kSubtitles, en daar vind je meer informatie.

Als je deze geïnstalleerd hebt, dan ook binnen de instellingen van kodi de ondertitelingsdienst wijzigen van opensubtitles naar a4kSubtitles.

Wellicht dat het dan beter werkt voor je.

Succes👍🏼
Beste Arjan,

OpenSubtitle heb ik iid aangeklikt maar die gebruik ik niet, ken hem wel omdat ik daar heelveel subs download voor mijn gedownloaden films en series maar dat gebeurd op mijn Tablet en PC.

Met KODI kijk ik de reeds gedownloaden films en series waar ik de .srt al bij de film of serie heb staan en uiteraard met dezelfde naam als de film of aflevering van de serie.

Dus blijft het probleem staan dat ik geen ondertitel krijg tot dat ik hem gaat opzoeken, aanklik, bevestigen, sluiten en weer naar links om de film weer verder te laten gaan maar dan met de ondertitel zichtbaar.

Dus dacht ik dat ik een instelling in de settings van KODI vergeten of over het hoofd had gezien van de player of media settings.

Nou wie het weet mag roepen 🥴
Arjan dank voor je bericht.

Beste Arjan,

OpenSubtitle heb ik iid aangeklikt maar die gebruik ik niet, ken hem wel omdat ik daar heelveel subs download voor mijn gedownloaden films en series maar dat gebeurd op mijn Tablet en PC.

Met KODI kijk ik de reeds gedownloaden films en series waar ik de .srt al bij de film of serie heb staan en uiteraard met dezelfde naam als de film of aflevering van de serie.

Dus blijft het probleem staan dat ik geen ondertitel krijg tot dat ik hem gaat opzoeken, aanklik, bevestigen, sluiten en weer naar links om de film weer verder te laten gaan maar dan met de ondertitel zichtbaar.

Dus dacht ik dat ik een instelling in de settings van KODI vergeten of over het hoofd had gezien van de player of media settings.

Nou wie het weet mag roepen 🥴
Arjan dank voor je bericht.
Ah op die 🚲.

Moet zeggen dat ik dat eigenlijk nooit heb gedaan, en kan je daar ook niet heel goed mee helpen.

Het enige wat mij logisch lijkt, is dat de film en de SRT in hetzelfde mapje zouden moeten staan, ik weet niet of dat bij jou zo is, maar anders zou je dat kunnen testen.

Als ze al in dezelfde map staan (wel apart per film natuurlijk), dan zou ik het ook zo gauw niet weten🤷🏼‍♂️

Maar wellicht dat er anderen zijn die je hier mee zouden kunnen helpen.

Sorry dat mijn bijdrage je dan zo gauw niet heeft geholpen😔

@djfox741 In Kodi > Instellingen > Speler > Ondertiteling > Naar beneden scrollen, daar kun je eea aanpassen, opslaglocatie, een aangepaste ondertitel map aangeven.
Dankjewel voor je bericht en zal daar gaan kijken maar dat is nooit zo geweest dat ik een map of iets dergelijks moest instellen, heb al een aantal jaar een Shield TV Pro 2019 en kan mij niet herinneren ooit iets te moeten instellen.

Zou het met de laatste of voorlaatste update's te maken kunnen hebben maargoed ga daar vanavond eens naar die settings kijken, bedankt.

• Like
Reacties: B. web