Online TV App in EZ Filemanager, niet in default Android 8.1 Menu

Streamer

Expert
24 feb 2019
244
63
16
Hoop dat ik het een beetje duidelijk omschreven heb in het subject maar zal het even verder toelichten.
Ik heb de EZ filemanager geïnstalleerd op de Mi Box S, dit ging vrij gemakkelijk gelukkig.
Daarna de APK file van mijn Online TV App op een usb stick gezet en deze geïnstalleerd via EZ File manager.
Ik kan mijn TV App alleen openen vanuit EZ Filemanager (Apps)maar zie hem niet in het standaard menu van Android 8.1 tussen de overige applicaties.
Kan iemand mij misschien vertellen hoe ik hem wel rechtstreeks in het standaard menu te zien krijg, zou een stuk fijner zijn.
Moet nu eerst EZ Filemanager starten om dan daar mijn Online TV App te starten, beetje omslachtig.
Bedankt alvast!
 
Sideload launcher misschien een optie,
En voor sommige apps kun je kiezen toevoegen aan favorieten(over het algemeen niet helaas).
 
Hmmm, is al van 2015 en in geen 4 jaar geen update uitgebracht.
Er moet volgens mij een manier zijn want EZ Filemanager zie ik weg gewoon in mijn hoofdmenu staan.
Nu heb ik die natuurlijk zo geïnstalleerd en niet via een APK in EZ filemanager.
Hoop dat iemand dit al aan de hand heeft gehad en heeft opgelost in Anroid 8.1.
 
Met Sideload Launcher heb je na 1 klik een overzicht van alle apps inclusief de sideload apps. Sideload Launcher kan je vinden in de Android TV store. En alle apps kan je ook vinden via het tandwieltje rechtsboven > instellingen > apps.

Die bedoel ik he ;) is wel 2015 ja maar word hier op het forum toch wel meer gebruikt en aangeraden.

Misschien @B. web je hierin kan helpen.
 
  • Like
Reacties: B. web
Dank voor je workaround, is wellicht al een betere optie dan zoals het nu is ?
 
En EZ filemanager wil nog weleens problemen opleveren beter ga je voor xplore.
 
  • Like
Reacties: B. web
Apps die gemaakt zijn voor Android TV staan in de officiële Playstore. De app die jij sideload is een Android versie voor smartphones / tablets. Daarom verschijnt die niet op je hoofdscherm. Zoals @mrmiyagi al tipt is Sideload Launcher een veel gebruikte keuze. Sideload Launcher is gratis, eenvoudig in gebruik en goed blijven werken sinds de updates naar Android 8 voor Shield en Mi Box. Wil je iets anders dan kan je zoeken in de Playstore op "sideload" en vind je minder populaire betaalde apps zoals Sideload Channel.
 
Inmiddels draait Sideload Launcher naar tevredenheid?
Zou nu alleen de favorieten nog willen aanpassen zodat Sideload launcher vooraan komt te staan ipv achteraan.
Iemand toevallig een idee hoe dat mogelijk is?
 
Ronde knop op de afstandbediening vast houden als je ergens op staat en je krijgt keuzes.
 
Hmmm ga ik dan nog eens proberen want had al met de rechtermuisknop (draadloze muis) geprobeerd maar kreeg niets.
Morgen nog maar eens zien dan, dank voor je tip weer ?