Onze X96 miskoop op de zwarte markt

bij ons moeke

Nieuwkomer
7 mei 2021
3
0
1
48
mijn vader heeft een x96 4k gekocht 2 jaar geleden op de zwarte markt.
ze hebben hem toen goed in zijn nek gezeten. ruim 300euro betaald voor dat maschinetje met een abonement van een jaar.
na 3 maanden werkte het al niet meer, tenminste de nederlandse zenders.
en de verkoper nergens meer tevinden. nu wil hij omdat hij er toch wat veel geld voor heeft betaald. dat maschinetje terug laten werken.
het zij met legale nederlandse en belgiesche zenders. want nu werk het helemaal niet meer.
hij gebruikt deze in zijn camper omdat een schotel te omslachtig is met uitrichten.
is er iemand die ons hiermee kan helpen door ze terug bruikbaar temaken dat hij gewoon terug tv kan kijken.
ik woon zelf in paal en mijn vader in lommel -belgie.
het zou fijn iemand in de buurt.
want opsturen is geen optie.
het hoeft ook niet gratis maar zoals op de markt een 300euro betalen zal ook niet gaan gebeuren.
 
Dag, wat vervelend dat je vader deze heeft ge kocht. Is het de x96 4k die elders te koop staat voor 39 euro?
Helaas kan ik je niet goed helpen omdat, zo schat ik in, je veel tijd kwijt kan zijn om het kastje acceptabel te maken, al denk ik dat dit na genoeg niet lukt omdat het volgens mij niet het beste kastje is. Mijn advies is: koop als verrassing een Xiaomi MI box (internationale versie) en hierbij zijn genoeg mogelijkheden die in no time te verwezenlijken zijn. Dit scheelt veel frustratie enzo. Alleen moet hij / jullie nog even geestelijk herstellen van die ( vind ik ) miskoop. Maar geld is niet alles, (als je een beetje hebt) er zijn ergere dingen.
Als er trouwens Google tv / android tv op zit kan je NPO start erop zetten die toegang geeft aan NPO 1,2 en 3. Succes
 
Laatst bewerkt:
.... of heeft jullie eigen Televisie provider thuis geen eigen app voor Android (TV)? Net zoals bv Ziggo? Deze app kun je dan in de caravan gebruiken op je box en je kunt inloggen met je eigen account.
 
  • Like
Reacties: Micko
Vind dit altijd zo rot om te lezen veel mensen "trappen" hier in ik zet het bewust tussen aanhaaltekens.
Ook op dit forum word er veel voor gewaarschuwd.
Maar goed gedane zaken.....
Zoals @Shaman al aangeeft providers hebben ook apps voor online tv.
Of deze dut addon ook voor belgie te gebruiken.
Thread 'Dut-IPTV' https://kodi-forum.nl/threads/dut-iptv.10527/
 
Laatst bewerkt:
mijn vader heeft een x96 4k gekocht 2 jaar geleden op de zwarte markt.
ze hebben hem toen goed in zijn nek gezeten. ruim 300euro betaald voor dat maschinetje met een abonement van een jaar.
na 3 maanden werkte het al niet meer, tenminste de nederlandse zenders.
en de verkoper nergens meer tevinden. nu wil hij omdat hij er toch wat veel geld voor heeft betaald. dat maschinetje terug laten werken.
het zij met legale nederlandse en belgiesche zenders. want nu werk het helemaal niet meer.
hij gebruikt deze in zijn camper omdat een schotel te omslachtig is met uitrichten.
is er iemand die ons hiermee kan helpen door ze terug bruikbaar temaken dat hij gewoon terug tv kan kijken.
ik woon zelf in paal en mijn vader in lommel -belgie.
het zou fijn iemand in de buurt.
want opsturen is geen optie.
het hoeft ook niet gratis maar zoals op de markt een 300euro betalen zal ook niet gaan gebeuren.
Maak op de website van vtmgo en vrtnu een profiel aan, en installeer gewoon uit de playstore de apps VTMgo en VRTnu, dan heeft je vader gratis en legaal live de zenders één, canvas, vtm, vtm234 en vtm gold, en ook video on demand van deze zenders

Je zou ook kodi kunnen installeren en daar dan de addons vtmgo, vrtnu en iptv manager installeren.
You must be registered for see images attach



Of misschien heeft je vader of jij wel een tv abonnement waar er ook een app bij hoort, bv proximus pickx, telenet tv yelo, orange tv be, ...

Hij kan ook bij tv Vlaanderen een tv-via-internet abonnement nemen, kan vanaf 10 euro per maand, en kan kan hij thuis ook direct de kabel tv opzeggen.

Dit zijn allemaal volledige legale opties waarbij je je geen zorgen hoeft te maken dat een verkoper verdwijnt.



....
Als er trouwens Google tv / android tv op zit kan je NPO start erop zetten die toegang geeft aan NPO 1,2 en 3. Succes
Niet in België, npo is voor een groot deel geoblocked
 
Laatst bewerkt:
Dag, wat vervelend dat je vader deze heeft ge kocht. Is het de x96 4k die elders te koop staat voor 39 euro?
Helaas kan ik je niet goed helpen omdat, zo schat ik in, je veel tijd kwijt kan zijn om het kastje acceptabel te maken, al denk ik dat dit na genoeg niet lukt omdat het volgens mij niet het beste kastje is. Mijn advies is: koop als verrassing een Xiaomi MI box (internationale versie) en hierbij zijn genoeg mogelijkheden die in no time te verwezenlijken zijn. Dit scheelt veel frustratie enzo. Alleen moet hij / jullie nog even geestelijk herstellen van die ( vind ik ) miskoop. Maar geld is niet alles, (als je een beetje hebt) er zijn ergere dingen.
Als er trouwens Google tv / android tv op zit kan je NPO start erop zetten die toegang geeft aan NPO 1,2 en 3. Succes
dank je voor je reaktie
was al bang dat er weinig mogenlijkheden meer zijn met dat maschientje.
had alleen de hoop dat iemand kon helpen om dat toch een beetje telaten werken.
zal eens rond kijken of ik iets anders kan vinden voor hem die ook simpeler zijn in het gebruik.
tenslotte is hij ook niet meer van de jongste. 69jaar namenlijk en al die computernest is niet aan hem besteed.
 
Tja, inderdaad, vervelend en na al die jaren.... Je vader moet iets hebben wat simpel is en geen gedoe. Wat 'we' doen op dit forum vereist soms een beetje prutswerk maar ik gok dat je vader toch iets simpels moet hebben wat ik mij goed kan voorstellen. Je leest boven wat tips en het Belgische aanbod is mij maar deels bekend. Maar een tablet / telefoon waarop het e.e.a met Chromecast (die ook op de mi x zit) bediend kan worden zou ook kunnen. Succes....
 
dank je voor je reaktie
was al bang dat er weinig mogenlijkheden meer zijn met dat maschientje.
had alleen de hoop dat iemand kon helpen om dat toch een beetje telaten werken.
zal eens rond kijken of ik iets anders kan vinden voor hem die ook simpeler zijn in het gebruik.
tenslotte is hij ook niet meer van de jongste. 69jaar namenlijk en al die computernest is niet aan hem besteed.
Ik heb al voor verschillende mensen in je vaders leeftijdsgroep de vtmgo app geïnstalleerd, die is best simpel. Laat je vader dat eens testen, misschien lukt het hem wel die app te navigeren
 
  • Like
Reacties: Micko
hij gebruikt deze in zijn camper omdat een schotel te omslachtig is met uitrichten.
is er iemand die ons hiermee kan helpen door ze terug bruikbaar te maken dat hij gewoon terug tv kan kijken.

Even tussendoor, kijken in die camper, ging dat dan via 4G, want normaal heb je daar geen vast internet 🤔

In ieder geval, als je de originele software wil flashen, kan dat altijd (via internet). Te vinden op o.m. de website
 
Even tussendoor, kijken in die camper, ging dat dan via 4G, want normaal heb je daar geen vast internet 🤔

In ieder geval, als je de originele software wil flashen, kan dat altijd (via internet). Te vinden op o.m. de website
als er op de plaats-camping wifi is dan via de wifi anders via de gsm als wifi locatie.
het werkte enig sinds redelijk goed eigenlijk.
bedankt voor de tip