OPEN-PLI-Zgemma H9.2H Combo 4K UHD

corne

VIP
13 jan 2016
383
357
216
59
Tja, deze week een klein probleempje met mijn alternatieve kabelontvanger, die op de slaapkamer staat.

Ineens werkte er geen zenders meer "afstemmen mislukt" kreeg ik als melding?

Alles gecontroleerd, en bij de instellingen zag ik dat ik signaal had.

Pffft, Cablescan, maar 0 zenders gevonden, en de datum stond op 01-01-1970.
Dit krijg je bij dit soort ontvangers.
Toevallig moest ik weer even naar de buurvrouw waar ik laatst de Horizon aangesloten had, want die had op dat moment ook geen beeld meer.

Even de spanning er af, en na 2 minuten weer beeld...

Ik dacht dus dat mij de tuner stuk was, en heb dus meteen een andere besteld.
Maar na wat tips en onderzoek bleek dat de provider weer alles verandert had. [ik noem de naam even niet]

Maar intussen had ik al een andere besteld, een Zgemma.

Op dit boxje kan alles geïnstalleerd worden tot zelfs iptv en Kodi.
Het kreng kost nog geen €100,- en bij het installeren van een ander image [openpli] komt er €9,99 bij.

Komend weekend de dames hier weer pesten en het boxje installeren.

Eventuele resultaten volgen, zeker op het gebied van Kodi en andere addons!
 
@corne zenders uit de feeds halen bij setteings :)
Hans werkt dat elke maand bij.
5555 of 4444 als je wel zelf wilt zoeken maar dit is inrincipe iet nodig.
En jij als knutselaar betaald die €9,99 toch niet openpli op een usb stick en het staat er zo op 🤔
 
@mrmiyagi, sorry dat ik een lamme tak ben, en openpli heb laten installeren.

Maar ik weet uit ervaring dat als je een verkeerde image installeert dat je een no ca error melding kunt krijgen, en dan ben je verder van huis.

Nu heeft de leverancier het gedaan, dus softwarematig is dit ding geleverd met 2 jaar garantie!
Het vorige boxje wat ik 4 jaar geleden bij hem gekocht heb draait nu al 4 jaar zonder problemen, dus wat maakt dan dat tientje uit. ;)

Morgen ga ik hem aansluiten, Kodi en andere apps er op en de zenders scannen.

En wat Hans betreft, deze week heeft Ziggo ook een aanpassing gedaan bij de frequentie, de QAM is veranderd van 256 naar 64.
Als je dat niet weet dan vindt je 0 zenders.
 
  • Like
Reacties: mrmiyagi
Haha @corne ik vind je allesbehalve en lamme tak je bent juist lekker op dreef vandaar😜
Maar ik ken de boxen en openpli wel die no ca error is iets van de dreambox kloons.
Qam is in de meeste regio's al langer veranderd digitalisering kabel aansluiting.
Maar dat hoef je ook allemaal niet in te stellen gelukkig.
Een image naar keuze uitpakken op usb stroom eraf aan/uit knop vast houden boot hdd😉
Daarna even op Nederlands zetten en evt beeld kalibreren dit is niks meer dan pijltjes kijken op scherm.
Alle basis instellingen overslaan nadien alleen even tuner kiezen.
Via applicaties settings hanskabel.nl kiezen en kijken.
Misschien nog een softcam erop en klaar.
Kodi erop is leuk om eens te proberen maar het kan niet op tegen een echte android box😉
Overigens is er iet van zgemma linux android dualboots.
 
Vandaag even aan het stoeien geweest met die ZGemma.

Hij zapt als een tierelier!

Next step is toch om er Kodi op te zetten, ik ben benieuwd of en hoe dat werkt.

En even voor @mrmiyagi de Qam is hier deze week veranderd van 256 naar 64, ik kreeg al meteen vragen van de buren waarom ze geen beeld meer hadden op de Horizon. :D
En wat Hans betreft, ik maak al jaren mijn eigen zenderlijsten.
 
Jeps met de horizon merk je dat idd dat is weer voordeel van een enigma box dan hoef je daar geen last van te hebben.
Ik stel dat nooit in iig 😉
Maar daarom zei ik al tegen jouw dat je dat installeren makkelijk zelf kunt.
Heb al genoeg van je voorbij zien komen en dan bedoel ik niet al die lekkernijen🤣
Veel plezier en klooi ze altijd leuk om spelen.
Had je voorheen geen zgemma box ?
 
Nee ik had voorheen geen Zgemma , maar een Xsarius pure hd [staat in mijn handtekening. ;) ]

Ook een mooie alternatie ontvanger.
 
Nee ik had voorheen geen Zgemma , maar een Xsarius pure hd [staat in mijn handtekening. ;) ]

Ook een mooie alternatie ontvanger.
Alleen maar goede merken voor echte hobbyisten 👍
Heb je OpenAtv geprobeerd?
Als je een open source box hebt, dan ga je niet meer zomaar een Android doosje kopen 😂
 
  • Like
Reacties: Lex
Binnenkort gaan wij ook meer aandacht besteden aan deze vorm van tv kijken 😃 als gerenommeerd lid van Sat4all een uitstekende kans je deskundigheid met onze leden te delen.
Goedemorgen Lex,
deskundigheid is een beetje té veel 😀
Hiervoor moet je een heftige opleiding volgen.Ik ben nog steeds bij hobby niveau 😂 en ben ik altijd opnieuw en opnieuw verrast!
Het gaat over Linux/ Enigma software.
Maar met deze systeem er zijn oneindige mogelijkheden.
Na een tijd door stoeien met de basis kom je achter dat android systeem is eindelijk hetzelfde systeem maar simpel.
Gemaakt voor mensen die iets kant en klaar willen hebben en niet veel hoofdpijn hiervan 😙
OpenPli is meer stabieler maar alweer afhankelijk van welke perspectief je kijkt.
Bvb OpenAtv heeft meer opties, de software is updated bijna elke week.
Het is door een groep wereldwijd hobbyisten ondersteunt.
Maar ja, genoeg gepraat... anders sommige providers van hier gaan uit hun dak 😂
 
  • Like
Reacties: Lex
Op beperkte schaal, en om de iptv fanaten te overtuigen dat satelliet toch echt het mooiste beeld geeft in de meeste gevallen.
Maar wij hebben niet de ambitie om jouw forum te beconcurreren @corne 😉
 
Kan iemand me zeggen of dit ook een goeie ontvanger is voor satelliet ?

Heb hier thuis een schotel hangen voor de Britse zenders en mijn vu+ je begint stilaan op jaren te komen, dus zoek een alternatief...

Wat handig zou zijn, want kan blijkbaar ook de digitale (?) kabelzenders ontvangen.
 
De zgemma Boxen zijn niks mis mee hoor die doen goed werk alleen in een andere prijsklasse als de Vu`s bijvoorbeeld.
En de sat/kabel tuners zijn handig ik heb er hier ook een staan andere type dat wel 😉
 
Kan iemand me zeggen of dit ook een goeie ontvanger is voor satelliet ?

Heb hier thuis een schotel hangen voor de Britse zenders en mijn vu+ je begint stilaan op jaren te komen, dus zoek een alternatief...

Wat handig zou zijn, want kan blijkbaar ook de digitale (?) kabelzenders ontvangen.
De vraag is welke eisen je hebt ?
- streams opnemen ?
- betrouwbaar en langdurig ?
- voldoende CPU- en ram vermogen ?
- geschikt zijn voor 4K ( meeste IPTV-kanalen zijn niet 4K)
- interne of externe SSD, voor de opnames.
- afstandsbediening betrouwbaar en snel reageren ?
- welke software wil je installeren ?
- wil je een dure of een goedkope box ?
 
De vraag is welke eisen je hebt ?
- streams opnemen ?
- betrouwbaar en langdurig ?
- voldoende CPU- en ram vermogen ?
- geschikt zijn voor 4K ( meeste IPTV-kanalen zijn niet 4K)
- interne of externe SSD, voor de opnames.
- afstandsbediening betrouwbaar en snel reageren ?
- welke software wil je installeren ?
- wil je een dure of een goedkope box ?


Streams hoeven niet opgenomen te worden.
Betrouwbaar: liefst wel :)
CPU & ram: onbelangrijk...
4K - meegenomen, maar niet belangrijk. Heb nog een 4K android tv box voor iptv
Externe SSD volstaat
AB graag betrouwbaar
software: heb nu op vu+ open pli - ben er vertrouwd mee, werkt makkelijk
Rond de 100 euro, want naast satelliet hebben we ook digitale kabeltv & een chineesje ;)

Vraag is, kan ik er ook apps op installeren - is er een playstore (tivimate of dergelijke), of hebben ze een eigen iptv app op de zgemma ?