OpenElec/LibreElec op Uw Android box zetten...

Status
Niet open voor verdere reacties.
F

FranKodi

Gast
OpenELEC/LibreElec op je Android box zetten ( Flashen ) met een (mini) sd kaart :

Download de recentste firmware hier en download deze mits jouw Android box wordt ondersteund





Formatteer de sd naar fat32 op je pc

Dit doe je als volgt :

Plaats de SD kaart in de pc,

Ga naar deze computer en wijs met de pijl de sd kaart aan, klik op de linkermuisknop en kies formateren, in de pop-up kies je voor snel formateren ( quick format ) en kies je voor fat32.... Dan klik je op formateren, bij eventuele weet u het zekers en of u verliest alle bestanden gewoon met ok of ja doorklikken.
Dan heb je na even geduld te hebben een lege sd kaart in het fat32 formaat.

Pak de eerder al gedownloade zipfile uit op sd kaart met winzip of winrar

Heb je de bestanden uitgepakt op de sd kaart , dan kan je deze sd kaart in de tv box plaatse om hiermee de box te voorzien van de nieuwste OpenELEC...

Hoe doe je dat?

Zorg dat de kleine plug van stroomstekker die achterin Uw box zit uit de box is en zorg dat de (mini) sd kaart in half in de box is geplaatst. Dus niet doordrukken.

(Ps bij een m8s en m8s+ moet de sd er juist wel al helemaal in.....)

Steek een tandenstoker, kaas vlaggetje of ander soort prikker achter in het ronde gaatje van de box en houd deze ingedrukt,
Stop dan de stroomstekker weer in de box en hou de prikker ingedrukt

( let op bij de meeste boxen gaat gelijk de box aan, maar bij sommige ook niet, is dit niet het geval moet je dus ook de Powerknop nog bedienen )

Wacht nu totdat er op uw tv scherm een groen mannetje verschijnt, haal dan gelijk de prikker eruit en wacht totdat het OpenELEC startscherm verschijnt, accepteer dan net zo lang totdat je in het Kodi hoofdmenu komt en selecteer eventueel WiFi mocht je geen lankabel in de box hebben zitten.
Laat de box even 3 minuten met rust en laat deze even alles updaten..

Vergeet niet de ( mini ) sd kaart te verwijderen.....

U kunt hierna eventueel mijn (Fran)Kodi NL build installeren op de box via de AresWizard : lees hier hoe U deze wizard op Uw box moet installeren.

http://kodi-forum.nl/threads/ares-wizard.434/

Succes......
 
  • Like
Reacties: MFx
Dat is een goede vraag. Lukt dit met een USB stick ook?
Tevens vroeg ik mij af, hoe weet je of je android box (MBOX logo als ik het opstart) geschkt is om te flashen naar OpenElec?
 
ik heb een mxq pro 4k android 5.1 , welke heb ik dan nodig ..
heb OpenELEC-Amlogic.MXQ.arm-5.0.1.zip geprobeerd alleen werkt dat niet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.