Opgelost (Opgelost) Hoe weet je of internetprovider IPTV blokkeert

Status
Niet open voor verdere reacties.

nescionomen

Forumlid
3 dec 2016
8
12
6
Nou, als je geen iptv verbinding kan maken...Dat antwoord zocht ik niet :).
Wat als je iptv verbinding het heel soms doet, terwijl je op je box gewoon wel kunt internetten (youtube e.d.). Wat zijn de indicaties dat je provider blokkeert of afknijpt? Ik krijg op 2 verschillende boxen geen verbinding.Terwijl voorheen op de ene box met iptv van moviestreamer wel goed ging (weet alleen niet of dat via een m3u playlist ging of dat er sprake was van een gewone webadres). Met m3u playlist wil het maar niet lukken. En nee, geen typfouten in de URL gemaakt..
 
De provider zou dan DPI, deep packet inspection moeten doen om inhoudelijk te checken wat er allemaal door die lan kabel van jou loopt, zal vervolgens moet bepalen met een super a.i. algoritme dat het iptv betreft (want youtube enzo hebben ook live streams) en dan ook nog eens of er voor die bewuste zender/film door jou abonnement/copyright aan de juiste partij is afgestaan. Want iptv zelf is niet herkenbaar aan port of ip, vanaf elk willekeurig ip adres of port kan een stream worden opzet.

Antwoord is dus neen. Ze kunnen een site blocken zoals pirate bay maar iptv zelf is nergens ter wereld illegaal, hooguit de bron misschien.

Sowieso ben ik nieuwsgierig wat jouw ISP zegt als je het vraagt, en kan het niet gewoon een firewall zijn die port 8000 ofzo blockt?

En wel eens een stb emu of échte MAG box geprobeerd ??
 
Dit mag, en kan niet. ( ) IPTV komt via een standaard gebruikte poort binnen (80) en mocht een provider (een gewone huis tuin en keuken provider) dit blokkeren dan zijn ze heel erg fout bezig.

Waarschijnlijk heb je ergens een fout gemaakt waardoor het niet werkt.
 
Dag lieden, dank voor jullie reactie. ik kon mij ook niet voorstellen dat mijn provider dit zou doen, maar op een gegeven mioment ga je echt aan alles denken. Heb zelfs de NFS settings (jawel, ik werk met Linux!) van mijn NAS gecheckt.
Ik heb ondertussen mijn box geprobeerd bij een vriend: ook daar geen verbinding mogelijk. Dus toen contact gezocht met het forum van de box. 2 Suggesties gekregen: ofwel PVR Client IPTV wekt niet goed op mijn box, ofwel moet ik proberen de playlist lokaal op te slaan en in PVR daarnaar te te laten verwijzen, dus niet naar de remote locatie. Geen idee hoe ik dat voor elkaar moet krijgen, ff googlen...
Ik zou niet weten welke fout ik heb gemaakt: de verkregen URL's heb ik zelfs naar bijvoorbeeld Wordpad gekopieerd om dubbel te checken of niet toevallig een letter o vervangen moest worden door het cijfer nul en een hoofdletter i door een kleine letter L e.d., In de settings laat ik Kodi bij het opstarten nu ook even wachten tot het netwerk beschikbaar is (die is altijd beschikbaar, maar ik dacht laat ik ook dat maar proberen). Firewall blokkeert geen enkele poort, zeker niet de uitgaande poorten.
Welke andere PVR Client raden jullie aan, zonder dat ik ook nog een backend of een server moet gaan installeren? En anders een andere box.
 
  • Like
Reacties: Eric Hebs
Probeer eens een (gratis) VPN, gewoon om uit te sluiten dat het toch niet je ISP is, als het met VPN vlekkeloos zou werken is je iptv link/m3u dus in orde maar heb je óf een ipban bij de iptv aanbieder, óf je isp heeft een poort dichtstaan (niet eens per sé als anti iptv maatregelen maar gewoon als isp hobby lol)

M.a.w. probeer dingen uit te sluiten

p.s. had je het al rechtstreeks bij je isp gevraagd ?
 
Ik had van de week al een vpn verbinding aangevraagd om ook dat uit te sluiten. Als de administratie rond is ga ik die verbinding opzetten en testen. En ik ga straks even de URL's die ik heb en die met http beginnen veranderen in https. Je weet maar nooit.Ik weet zeker dat ik geen IP ban heb, want ik test steeds maar op 1 en hetzelfde apparaat.En bij mijn weten heb ik niemand boos gemaakt :)
De provider gebeld: er wordt niets geblokt of afgeknepen.
 
Ik heb een vergelijkbaar probleem. Kan alleen HIPTV kijken middels een VPN. Provider zegt bij mij ook dat ze niets blokkeren.
 
Ik heb een vergelijkbaar probleem. Kan alleen HIPTV kijken middels een VPN. Provider zegt bij mij ook dat ze niets blokkeren.
Ik denk dat je router dan ergens wat blokkeert. Werkt het op een andere pc of bijvoorbeeld op je telefoon wel?
Probeer ook eens de hiptv client url te pingen.
 
Ik heb ook dit probleem.
Sinds 2 maanden abbonement (Buy IPTV) werkt nu 3 dagen niet meer. Contact opgenomen met hun, mijn account werkt nog.
Nu verbinding gemaakt vanaf mijn mobiel via vodafone..., het werkt!
Maar via mijn KPN ISP werkt het niet meer!
Wie weet hoe dit te omzeilen?
KPN blokkeert dus actief servers!
 
Ik heb ook dit probleem.
Sinds 2 maanden abbonement (Buy IPTV) werkt nu 3 dagen niet meer. Contact opgenomen met hun, mijn account werkt nog.
Nu verbinding gemaakt vanaf mijn mobiel via vodafone..., het werkt!
Maar via mijn KPN ISP werkt het niet meer!
Wie weet hoe dit te omzeilen?
KPN blokkeert dus actief servers!
Dit zouden ze niet mogen doen, lang leven netneutraliteit in Nederland! Ik denk dat er in je router of op pc wat geblokkeerd wordt. Het kan ook zijn dat de IPTV provider je thuis IP heeft geblokkeerd.

Kun je die url van je m3u file wel pingen?
 
Zoals ik al zei, ik heb contact opgenomen met mijn Iptv provider, deze zegt dat mijn account actief is.
Vervolgens Iptv app op mijn smartphone geïnstalleerd, WiFi uitgezet en verbinding gemaakt met Iptv en het werkte wel.
Dan een vpn server op mijn laptop geïnstalleerd en ik kan wel verbinding maken. VPN uit, geen verbinding.

Ik kan geen andere conclusie trekken dat KPN de server blokkeert. Als het een modem instelling zou zijn dan hoor ik graag welke instellingen het zouden kunnen zijn.
 
Lijkt mij ook logischer dat op een of andere manier je vaste kpn thuis ip geblokt is? Ken je niemand anders met een KPN Abo waar je het zou kunnen testen met een mobiel device?
 
Sinvida, het zou ook nog kunnen dat mijn Iptv provider mijn ip geblokt heeft. Het is een van de 2 partijen maar ik kan niet met zekerheid vaststellen welke partij mijn ip blokt. Vanaf mijn huis kom ik er met een vpn verbinding wel in met mijn pc. Vanaf mijn mobiel met Vodafone als isp kom ik ook bij mijn account.
Alleen via mijn expariabox met mijn ip lukt het niet.
 
Vandaar het advies om via je smartphone via een vriend of familielid die toevallig ook kpn heeft eens te proberen. Als dat werkt, ligt het niet aan kpn, maar een ip blokkade.
Heb zelf overigens kpn, en met 3 verschillende iptv aanbieders geen problemen gehad.
 
Ik heb het zelfde probleem sinds 2 dagen. Mijn url werkt zegt moviestreamer. Als ik mijn experiabox v10 van kpn herstart Dan heb ik ongeveer 1 minuut tv, daarna doen de kanalen het niet meer. Ook als ik een VPN installeer blijft het probleem. Erg vervelend allemaal. Getest met 4g en werkt prima. Met VLC player doet ie het ook niet. KPN gebeld maar die geven geen ondersteuning. Wel zeggen ze dat het waarschijnlijk een poort instelling is. Maarja welke poort dan? En hoe stel je dat exact in in de experiabox v10?
Vandaag werkend gekregen met purevpn in stealth mode. Deze blokkeert /omzeild DPI. Het verhaal is nu duidelijk.
Netneutraliteit bestaat niet meer in Nederland!!
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Lex
Mooi dat het is opgelost en dank aan iedereen die daar aan heeft bijgedragen :slotje:
U mag mij een pm sturen als deze topic heropend moet worden :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.