Opgelost [Opgelost] Schokkend beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wiesse

Forumlid
18 jun 2017
11
6
6
37
Hey,

Ik heb al meerdere dingen opgezocht in verband met schokkerig beeld.
Echter van alles uitgeprobeerd, echter het schokkerig beeld blijft.

Ik heb een Himedia Q10 pro met Android 5.1 met de laatste nieuwe firmware en Kodi 17.3 Rise up build.
Ik heb nu de gratis Real Debrid periode en ook ingesteld. Ik wil dit even testen.
Ik heb een Samsung smart TV wat 4K ondersteunt.

De specificaties van de Himedia Box zijn:

Besturingssysteem: Android 5.1 Lollipop
CPU (Processor): Huawei HiSilicon HI3798CV200 Quad-core 64-bit high-performance ARM Cortex A53
GPU ( Video Processor): High-performance multi-core GPU Mali T720 met support voor OPENGL ES3.1
RAM (Werkgeheugen): 2 GB DDR
ROM (Flashgeheugen/opslag): 16 GB eMMc
Ethernet: Gigabit
WiFi: 802.11 ac
Bluetooth: Ja
Videoformaat: (Codecs) HDR10, H.265/HEVC 4Kx2K@60Hz, H.264 4Kx2K@30Hz, VP9 4Kx2K@60Hz, VC-1 1080P@60Hz, MPEG1/2/4, REALVIDEO 8/9/10 FLV, MOV, AVI, MKV, TS, M2TS, ISO, MP4, 3GP, MPG, 3D MVC,MKV/3D-Bluray ISO/ Bluray ISO/ AVI
Audio Formaat: MPEG L1/L2, AAC-LC, HE AAC V1/V2, MP#, WMA,APE, FLAC, OGG, AMR-NB/WB 7.1 HD Audio passthrough DOLBY DIGITAL / DTS / DOLBY THRUE HD / DTS MASTER / DOLBY ATMOS / DTS X
Firmware Update via internet (OTA)
Poorten: HDMI, USB (4 x waarvan 2 USB 3.0), Ethernet (RJ-45), digitaal Toslink (optisch), digitaal coaxiaal, RCA A/V (tulp).
3,5 inch HDD slot
HDMI Interface: 2.0a
Adapter: 12V 2000 mA

Ik heb zelf geen idee meer wat ik kan doen. Geluid staat op 2.0
Ik heb een Samsung soundbar wat aangesloten is op de tv. Soundbar is een 2.0 DTS channel
De Himedia box heb ik via de kabel aangesloten. Mijn internet is het hoogste pakket van Ziggo. 300 / 30 mbit
Ik heb een modem van ziggo en de horizon box van ziggo.

Iemand anders nog opties wat ik eventueel zou kunnen doen.
 
Heb je dit ook als er geen video afspeelt of als je een HD video ipv Full HD video kiest? Je hebt je box neem ik aan al eens opnieuw opgestart?
En de resolutie als je die op Full HD zet stottert die dan nog steeds? En heb je al eens een andere HDMI kabel geprobeerd? (1 die ook 4K ondersteund)
 
Heb je dit ook als er geen video afspeelt of als je een HD video ipv Full HD video kiest? Je hebt je box neem ik aan al eens opnieuw opgestart?
En de resolutie als je die op Full HD zet stottert die dan nog steeds? En heb je al eens een andere HDMI kabel geprobeerd? (1 die ook 4K ondersteund)

Ik heb van alles al geprobeerd. Ik heb via Ares wizard de buffer fix gedaan echter het blijft. De display setting van de box staat op 1080P 60Hz.
De box heb ik sinds afgelopen maandag. Ik mag aannemen dat de HDMI kabel wat bij die box zit 4k ondersteund ??
Ik heb het ook bij de HD video inderdaad en zelfs bij SD video.

Mijn TV heeft ook een HDR+ modus.

Hier zijn nog andere specificaties wat ik heb gevonden:

Ultra-HD 4K60 HDR 10bit, 7.1 HD-Audio,DTS-HD,ATMOS,DOLBY AUDIO, Hevc265, BD-ISO, 3D BD-ISO, wrapper, dual-band wi-fi en Gigabit LAN, 3.5" HDD sata3 ondersteuning tot wel 8 TB, USB 3.0, support widevine level L1, NAS supported
 
De display setting van de box staat op 1080P 60Hz zeg je. Zet hem in ieder geval op 1080p en 50Hz. Beter beeld bij evt IPTV en 50hz materiaal. Verder kan je in Kodi de verversingsfrequentie nog aanpassen. Zet deze zo dat het het scherm zich automatisch aanpast aan de video
Zie de wiki:
Kijk dan bij 2, playback
 
  • Like
Reacties: rippo68 en Wiesse
De display setting van de box staat op 1080P 60Hz zeg je. Zet hem in ieder geval op 1080p en 50Hz. Beter beeld bij evt IPTV en 50hz materiaal. Verder kan je in Kodi de verversingsfrequentie nog aanpassen. Zet deze zo dat het het scherm zich automatisch aanpast aan de video
Zie de wiki:
Kijk dan bij 2, playback

Bedankt voor de tips. De streams schokken nu minder, echter ze blijven wel schokken.
 
Check even of Kodi de instelling heeft bewaard. Bij mij was dat niet zo toen ik Kodi 17.3 op android wilde draaien. Daarom ben ik overgegaan naar LibreElec

De instelling heeft Kodi onthouden. Ik heb de optie synchroniseer video met beeldschermfrequentie ook aangezet om te kijken of het schokken weg gaat
 
Ik ben steeds via een aflevering van orange is the new black het testen.
Ik pakte telkens de real-debrid HD stream. Het is een HD 720 stream.
De automatische switcher heeft hem naar 23 hertz gezet. Deze stream hapert. Zelfs de niet real debrid hapert. Dit is via Covenant

Ik heb nu ook de 1080p getest en deze hapert nu niet.
Ik heb SD 480 getest en deze hapert niet.

Ik heb 4K series op de rise up build staan. Deze worden via Phoenix afgespeeld en deze zegt unplayable stream.

Via suprabox de 4K stream gespeeld en hapert niet
De film wonderwoman op 1080p het kijken en nog steeds last van schokkend beeld.

Kan het een Convenant liggen ?
 
Download uit de Play Store eens de app SPMC (Is een fork van Kodi). Installeer hier ook Covenant op en probeer het daar eens op. Ik denk dat het door Kodi 17 komt dat deze streams gaan haperen en SPMC zou dus wel goed moeten werken.

Mocht dat ook niet werken: Zet hardware versnelling uit:
  • Open Kodi
  • Ga naar Instellingen > System
  • In System ziet u Video
  • In Video ziet uit Profielinstellingen
    - in profiel instellingen selecteert u "Expert"
  • Ga naar 'Versnellingen"
    - Zet uit: "Toestaan hardwareversnellingen - amcodec"
 
  • Like
Reacties: lazlo
Ik gebruik zelf op mijn box Q5 pro android 7 en dan de nieuwste firmware. Spinix was mij net voor maar probeer eens SPMC. ikzelf laat kodi al een tijdje links liggen. Teveel bugs, zeker met de himedia. Zelf gebruik ik ook SPMC in combinatie met de frequency switcher en ik heb nergens last meer van.
 
Ik heb de hardwareversnelling uitgezet en heb geen schokkerig beeld meer.
Ik heb ook SPMC geprobeerd en daar heb ik ook geen schokkerig beeld.

Bedankt voor het meedenken. Dit topic mag op slot
 
  • Like
Reacties: Michel44
Ik gebruik zelf op mijn box Q5 pro android 7 en dan de nieuwste firmware. Spinix was mij net voor maar probeer eens SPMC. ikzelf laat kodi al een tijdje links liggen. Teveel bugs, zeker met de himedia. Zelf gebruik ik ook SPMC in combinatie met de frequency switcher en ik heb nergens last meer van.
Ik hoor de laatste tijd meer over die frequency switcher. Kun je daar een keer een tutorial topic over maken als je tijd hebt?
Ik heb de hardwareversnelling uitgezet en heb geen schokkerig beeld meer.
Ik heb ook SPMC geprobeerd en daar heb ik ook geen schokkerig beeld.

Bedankt voor het meedenken. Dit topic mag op slot

Mooi dat het is opgelost! Veel kijk plezier.

Bij deze een slotje.
Mocht je het topic weer geopend willen hebben dan kun je mij een PM sturen :)
 
Ik hoor de laatste tijd meer over die frequency switcher. Kun je daar een keer een tutorial topic over maken als je tijd hebt?


Mooi dat het is opgelost! Veel kijk plezier.

Bij deze een slotje.
Mocht je het topic weer geopend willen hebben dan kun je mij een PM sturen :)
Waar hij het overheeft betreft de zgn framerate switching , en is meer een issue wat momenteel voornamelijk de Himedia Devices aangaat Q5/Q10
Oa te vinden op het Semi official Futeko Forum hier :

En vreemde is vaak, dat dit niet voor iedereen geldt , ik had namelijk vroeger ook een Q5 Pro. en had nergens last van of nodig van deze applicatie
 
  • Like
Reacties: Wiesse en Spinix
Status
Niet open voor verdere reacties.