Opgelost (OPGELOST)Ubernoob-vragen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Janna1980

Nieuwkomer
25 mei 2017
3
0
1
43
Goedenavond allen!
Sinds een dag of 2 hebben wij een Android tv box in huis ( ott tvbox 4k ucd) met Kodi 17.
Nu hebben wij echt geen verstand van dit soort dingen, dus is er iemand die mij in Jip en Janneke taal kan uitleggen wat bepaalde dingen betekenen?
Denk hierbij aan skins, builds etc., wat zijn dat en waarvoor gebruik je ze?
Verder heb ik tot nu toe alleen Exodus geïnstalleerd, maar ben eigenlijk nog op zoek naar een goede addon met kindertv in het nederlands (peppa big) en live-tv voor sport (ufc, f1 etc.)
Ook een tip voor ondertiteling is welkom, eentje waarbij je geen creditkaartnummer hoeft in te voeren.
Als ik een film als favoriet heb aangevinkt, hoe krijg ik die dan weer uit mijn favorieten, in Exodus?

Alvast bedankt!
 
Beste Janna dat zijn heel wat vragen, ik kan je nu bombarderen met tientallen linkjes uit dit forum over al deze zaken ... maar het is denk ik verstandig op je gemak eens rustig door dit forum te bladeren aangezien al deze onderwerpen al meerdere keren zijn behandeld.
Mocht je daarna nog met vragen zitten, dan zijn we je uiteraard graag behulpzaam om die te beantwoorden .

Succes :)
 
Beste Janna dat zijn heel wat vragen, ik kan je nu bombarderen met tientallen linkjes uit dit forum over al deze zaken ... maar het is denk ik verstandig op je gemak eens rustig door dit forum te bladeren aangezien al deze onderwerpen al meerdere keren zijn behandeld.
Mocht je daarna nog met vragen zitten, dan zijn we je uiteraard graag behulpzaam om die te beantwoorden .

Succes :)
Ja thnx, maar dat heb ik natuurlijk de afgelopen 2 dagen al gedaan .
Ik heb geen technische achtergrond en al die wizzkid-spraak snap ik ook niet. Vandaar ook mijn vraag om antwoorden in jip en janneke taal ;)
 
Ja thnx, maar dat heb ik natuurlijk de afgelopen 2 dagen al gedaan .
Ik heb geen technische achtergrond en al die wizzkid-spraak snap ik ook niet. Vandaar ook mijn vraag om antwoorden in jip en janneke taal ;)
Dan moeten we eens kijken of Jip of anders Janneke hier aanwezig zijn om hun kennis aan jou over te dragen :)
 
Goedenavond allen!
Sinds een dag of 2 hebben wij een Android tv box in huis ( ott tvbox 4k ucd) met Kodi 17.
Nu hebben wij echt geen verstand van dit soort dingen, dus is er iemand die mij in Jip en Janneke taal kan uitleggen wat bepaalde dingen betekenen?
Denk hierbij aan skins, builds etc., wat zijn dat en waarvoor gebruik je ze?
Verder heb ik tot nu toe alleen Exodus geïnstalleerd, maar ben eigenlijk nog op zoek naar een goede addon met kindertv in het nederlands (peppa big) en live-tv voor sport (ufc, f1 etc.)
Ook een tip voor ondertiteling is welkom, eentje waarbij je geen creditkaartnummer hoeft in te voeren.
Als ik een film als favoriet heb aangevinkt, hoe krijg ik die dan weer uit mijn favorieten, in Exodus?
Alvast bedankt!

Een skin is zeg maar een ander jasje voor Kodi. Met de standaardskin ziet hij er zo uit:
You must be registered for see images


Met de Aeon nox skin ziet hij er bijvoorbeeld zo uit:
You must be registered for see images


Het ziet er dus een pak netter uit met een skin en je kan deze aanpassen zoals je zelf wilt qua achtergrondafbeeldingen, menu-opties en dergelijke. Niet dat ik je dat aanraadt als beginner.

Een build gaat nog iets verder, in Jip en Janneke taal kan ik dit best omschrijven als een skin + add-ons (met add-on bedoel ik Exodus en andere). Zeg maar een voorgeconfigureerde versie van Kodi die je heel makkelijk kan installeren. Voor beginners is dit de beste keuze. Het is niet meer dan een linkje ingeven bij systeem en daarna een zipbestand installeren.
Hier op het forum hebben ze hun eigen build en die ziet er erg mooi uit, misschien kan je die eens proberen?

Met sport en kinder-tv heb ik geen ervaring, maar de build van dit forum heeft wel een Kids afdeling. Ondertiteling zit ook standaard in die build dus hoef je zelf allemaal niet te doen.

Je kan ook de opensubtitle add-on uit de Kodi repo halen en addicted uit superrepo, maar dat is waarschijnlijk Chinees voor jou :)

De build van @fransalmighty installeren lijkt me de beste keuze! Je vindt hem hier: https://kodi-forum.nl/threads/kodi-17-nl-build-by-kodi-forum-nl.2323/

Om een favoriet te verwijderen selecteer je de favoriet, duw je op de menuknop van je afstandbediening en kan je hem zo verwijderen. Als dit jouw afstandsbediening is, is de menuknop de knop boven de 1.

You must be registered for see images
 
Laatst bewerkt:
Ah, hartstikke bedankt voor de uitleg en de tips! Hier kan ik zeker iets mee.
Hier mag een slotje op.

Bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.